کد خبر : 19121

پیاز سوخاری | طرز تهیه ی پیاز سوخاری

پیاز سوخاری یکی از انواع پیش غذاهای محبوب در سراسر جهان است و بیشتر در کنار غذاهای فست فودی سرو می شود

به گزارش ورنداز :

پیاز سوخاری یکی از انواع پیش غذاهای محبوب در سراسر جهان است و بیشتر در کنار غذاهای فست فودی سرو می شود

مواد لازم برای ۲ نفر

پیاز ۱ عدد درشت

آرد سفید ۳ قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر نصف قاشق مرباخوری

آب یخ یک چهارم لیوان

دستور تهیه پیاز سوخاری

مرحله اول

برای تهیه پیاز سوخاری رستورانی ابتدا آرد سفید را به همراه نشاسته ذرت و بکینگ پودر با هم در یک کاسه مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس آب یخ را اضافه می کنیم و در حدی مواد را هم می زنیم که فقط مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که نیاز به مخلوط کردن زیاد مواد نیست، زیرا این کار باعث می شود که خاصیت بکینگ پودر از بین برود که در نتیجه باعث می شود پیازها پفکی و ترد نشوند. پس از مخلوط کردن خمیر روی آنرا با سلفون می پاشیم.

مرحله سوم

در این مرحله کاسه حاوی خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا در دمای آشپزخانه استراحت کند. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه پیازها را به ضخامت یک سانتی متر به صورت حلقه ای خرد می کنیم و حلقه های پیاز را از هم جدا می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را جلوی دستمان قرار می دهیم و یک ظرف گود مثل شیر داغ کن را روی حرارت قرار می دهیم. حالا به اندازه ای روغن داخل شیر داغ کن می ریزیم که پیازها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

مرحله پنجم

حالا حلقه های پیاز را در خمیر می غلتانیم، سپس در روغن که کاملا داغ شده است می اندازیم تا کاملا پف کنند و به رنگ طلایی در بیایند. پس از اینکه پیازها طلایی شدند و به خوبی پف کردند آنها را از روغن خارج می کنیم.

مرحله ششم

پس از سرخ کردن پیاز ها، آنها را روی توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. این کار باعث می شود که پیازهای سوخاری تردتر شوند. در پایان پیازهای سوخاری را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع چی شی
ارسال نظر

تبلیغات متنی