کد خبر : 19020

هواپیما | ناپدید شدن هواپیما

از نظر آماری، هواپیما‌ها به شکل قابل توجهی ایمن‌تر از خودرو‌ها هستند. با این حال، هواپیما‌هایی که به طور مرموزی همراه با مسافران خود ناپدید می‌شوند، ناراحت کننده و ترسناک هستند. اما با وجود ترسناک بودن این حوادث، حل کردن این معما‌ها حس کنجکاوی را برمی انگیزند.

به گزارش ورنداز :

معمای هواپیما ی ناپدید شده

از نظر آماری، هواپیما‌ها به شکل قابل توجهی ایمن‌تر از خودرو‌ها هستند. با این حال، هواپیما‌هایی که به طور مرموزی همراه با مسافران خود ناپدید می‌شوند، ناراحت کننده و ترسناک هستند. اما با وجود ترسناک بودن این حوادث، حل کردن این معما‌ها حس کنجکاوی را برمی انگیزند.

بررسی ها نشان می دهد هواپیما‌هایی که به طرز مرموزی ناپدید شدند شامل پرواز ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی، هواپیمای آملیا ارهارت، پرواز ۱۹، می شوند.

پرواز ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی یک معمای هوانوردی مدرن است. در واقع مقامات تا به امروز نتوانسته‌اند حقیقت این پرواز ناپدید شده را کشف کنند. با این حال، یک تحقیق جدید توسط شرکت خصوصی Ocean Infinity ممکن است در نهایت پاسخ‌هایی را ارائه دهد.

. پرواز ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی

زمان ناپدید شدن: ۸ مارس ۲۰۱۴

محل سقوط: اقیانوس هند

تعداد سرنشینان: ۲۳۹

هواپیما: بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ER

490098_690

این هواپیما قرار بود مسیر شمال شرقی را از کوالالامپور تا پکن طی کند. با این حال، حدود ۴۰ دقیقه پس از برخاستن، هواپیما در همان زمانی که ارتباطش با کنترل ترافیک هوایی قطع شد، به شدت به سمت غرب چرخید. در این زمان رادار نظامی و غیرنظامی مالزی توانست حدود یک ساعت دیگر هواپیما را شناسایی کند تا اینکه هواپیما در ساعت ۲:۲۲ بامداد به وقت محلی از محدوده رادار بر فراز دریای آندامان خارج شد. هر چند ارتباطات بین هواپیما و ماهواره Inmarsat-۳ F۱ نزدیک به شش ساعت پس از خروج هواپیما از رادار نظامی ادامه داشت.

در ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۵، فلپرون راست هواپیما در ساحلی در سنت آندره، رئونیون پیدا شد. از آن زمان تاکنون، بیش از ۳۰ قطعه زباله هواپیما کشف شده است - آن‌ها یا به طور قطعی به این هواپیما مربوط بوده اند یا به عنوان بخشی از یک بوئینگ ۷۷۷ شناسایی شده اند. در سال ۲۰۱۷، مقامات به جستجوی چند ملیتی پایان دادند.

. هواپیمای آملیا ارهارت

زمان ناپدید شدن: ۲ ژوئیه ۱۹۳۷

مکان: اقیانوس آرام

تعداد سرنشینان: ۲

نوع هواپیما: لاکهید مدل ۱۰-E Electra

اتفاقی که برای آملیا ارهارت افتاد یکی از معروف‌ترین معمای حل نشده قرن بیستم است. داستان زندگی و میراث او امروزه همچنان مردم را مجذوب خود می‌کند.

 

490099_538

. پرواز ۱۹

زمان ناپدید شدن: ۵ دسامبر ۱۹۴۵

مکان: اقیانوس اطلس

سرنشینان: ۱۴

نوع هواپیما: گرومن TBM Avenger

معمای ۴ هواپیمای مرموز که در طول تاریخ ناپدید شدند

ناپدید شدن پرواز ۱۹ و یکی از کشتی‌های جستجوی PBM Mariner به خلق افسانه مثلث برمودا کمک کرد. در این رابطه خلبان در طول پرواز دچار سردرگمی شد و فکر کرد قطب نما‌ها کار نمی‌کنند و تصمیم به پرواز نامنظم گرفت.

پنج بمب افکن اژدر ایستگاه هوایی نیروی دریایی در فورت لادردیل فلوریدا را برای یک پرواز آموزشی معمول ترک کردند. رهبر پرواز ستوان چارلز کارول تیلور بود. شروع پرواز به خوبی انجام شد و خدمه توانستند بمب‌های تمرینی خود را با موفقیت پرتاب کنند. با این حال، در مرحله دوم سفر، تیلور دچار سردرگمی شد. او متقاعد شده بود که قطب نما‌ها کار نمی‌کنند و هواپیما‌ها در مسیر درست پرواز نکرده اند. بدتر شدن هوا هم فایده‌ای نداشت.

تیلور چندین چرخش مختلف انجام داد و خلبانان دیگر با اکراه دنباله روی کردند. در یکی از آخرین پیام‌ها، صدای تیلور شنیده می‌شود که به افرادش می‌گوید برای تصادف آماده شوند و در نهایت استاتیک در نهایت جایگزین ارتباطات رادیویی شد.

 

منبع برترین ها
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی