کد خبر : 19018

آبلیمو | آبلیمو اصل

برای اطلاع از روش فهمیدن آبلیمو اصل از تقلبی با ما در ادامه همراه باشید.

به گزارش ورنداز :

آبلیمو اصل

برای اطلاع از روش فهمیدن آبلیمو اصل از تقلبی با ما در ادامه همراه باشید.

ما در این مقاله بهترین راهکار برای تشخیص آبلیمو طبیعی را به شما می آموزیم تا بتوانید از مراکز مطمئن آبلیمو خالص را تهیه کرده و نگران سلامتی خود نباشید. با ما همراه باشید.

روش تشخیص آب لیمو ترش اصل

دلیل تقلب در آب لیمو چیست؟

همان طور که می دانید آبلیمو حاوی اسید ترش مزه و ویتامین سی است. برخی از افراد این ترشی را به شکل مصنوعی ایجاد می کنند. برای مثال به کمک اسید سیتریک و یا جوهر لیمو آب را ترش کرده و با کمی رنگ خوراکی آن را شبیه آبلیمو می کنند. علاوه بر، این از اسانس و نمک نیز استفاده می کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که این افراد می دانند که عموم مردم چه چیزهایی را ملاک طبیعی بودن فرض می کنند و تلاش می کنند تا جای امکان آبلیمو تقلبی خود را مطابق سلیقه مردم تهیه کنند.

آیا تلخ بودن نشانه تقلبی بودن آب لیموست؟

نه همیشه. می دانید که برای گرفتن آب لیمو ترش در مقیاس زیاد از دستگاه های بزرگ ماشینی استفاده می شود. بر اثر فشاری که به پوست لیمو ترش ها وارد می شود ممکن است آبلیمو کمی به تلخی بزند. نمی توانید با اطمینان بگویید که اگر آبلیمو تلخ باشد حتما تقلبی است.

آیا آب لیمو صنعتی هم تقلبی است؟

قبل از هر چیزی بهتر است از برندهای مطمئن که دارای نشان سلامت و علامت استاندارد هستند خرید کنید. این را بدانید که در کارخانه ها آب لیمو ترش را به شکل متفاوتی فرآوری می کنند چرا که علاوه بر ثابت بودن طعم، باید ماندگاری آن برای زمان مشخصی قطعی باشد. نمی شود گفت که الزاما تمامی آب لیموهای کارخانه ای بدون خاصیت و غیر اصل است اما با آبلیمو خانگی تفاوت هایی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

نکته اول:

آب لیمو کارخانه ای پاستوریزه است. این یعنی که برای از بین رفتن آلودگی ها حرارت دیده است. این حرارت به مقدار زیادی ویتامین سی طبیعی موجود در آب لیمو را از بین می برد.

نکته دوم:

به دلیل فراوری آبلیمو در کارخانه به مرور زمان و حتی قبل از زمان انقضا با وجود سالم بودن آبلیمو، چندان مواد مغذی در آن باقی نماند و تنها ترش مزه است.

نکته سوم:

برای حفظ کیفیت مواد غذایی همیشه از مواد نگهدارنده استفاده می شود. علاوه بر آن معمولا کمی سدیم نیز به آبلیمو های صنعتی می افزایند که می تواند برای افرادی که از فشار بالا رنج می برند مضر باشد.

نکته چهارم:

ممکن است در مواد تشکیل دهنده نوشته شده آبلیمو چشمتان به ویتامین سی بیفتد. بسیاری از کارخانه ها در انتهای تولید آبلیمو کمی ویتامین سی به آن اضافه می کنند تا آن کمبود را جبران کنند. اما در کل آبلیموی طبیعی بسیار مفید تر است انواع کارخانه ای است.

پالپ درون آبلیمو

همان طور که گفتیم افرادی که در صدد تقلب هستند می دانند عموم مردم چه حدس و گمانی دارند! ممکن است خودشان برای فریب مردم به آبلیمو تقلبی شان کمی پالپ لیمو ترش بیافزایند تا به قولی ته نشین شود. باید بدانید که دلیل این ته نشین شدن آبلیمو ها، وجود آنزیم های فعال است که متاسفانه در برابر گرما حساس هستند. به همین خاطر در آبلیموهای پاستوریزه به ندرت پالپ یافت می شود. چرا که گرمایی که در فرایند تولیدی آن به آب لیمو وارد شده باعث غیر فعال شدن آنزیم ها می شود. درست است که آب لیمو گرما ندیده طبیعی بعد از مدتی ته نشین می شود اما گمان نکنید هر آبلیمویی که ته نشین بشود قطعا طبیعی است.

فریب رنگ آبلیمو را نخورید!

در نظر داشته باشید که اگر می بینید مدت ها پس از فصل لیمو ترش، همچنان در مغازه ها آب لیمو با همان کیفیت و رنگ یافت می شود حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است! شاید آبلیمو های پاستوریزه مدت طولانی تری رنگشان ثابت باشد اما این مساله در مورد آب لیمو طبیعی صدق نمی کند. آب لیمو های کارخانه ای به دلیل وجود مواد نگهدارنده جوری تولید می شوند تا مدت زمان مشخص انقضا با همان کیفیت بمانند اما اگر فردی ادعا کرد که آب لیمو خالصی دارد که چند ماه است تکان نخورده بدانید می خواهد سرتان را کلاه بگذارد چنین چیزی ممکن نیست!

منبع چی شی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی