کد خبر : 18720

افزایش حقوق | افزایش حقوق معلمان | رتبه بندی معلمان

اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان در بهمن ماه را داریم

به گزارش ورنداز :

اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان در بهمن ماه را داریم 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا کنون نزدیک به ۷۴۰ هزار نفر از مشمولان مزایای یک رتبه بندی را دریافت کرده‌اند و از این ماه شروع به تعیین رتبه نهایی و قطعی افراد می‌کنیمرتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح  رتبه‌ بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان  یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت. در ادامه به برسی رتبه بندی معلمان  می پردازیم.صادق ستاری فرد امروز درباره آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان اظهار کرد: تقریبا برای همه مشمولین مزایای رتبه یک را پرداخت کردیموی افزود: تا کنون کار به خوبی پیش رفته است و در سامانه پیش بینی شد گروه‌های ارزیابان از جمله مدیر مدرسه، ارزیابان حرفه‌ای و سایر عوامل دخیل در حوزه ارزیابی معلمان کار را به سرانجام رساندند و این اقدام در اختیار هیات‌های ممیزه مناطق و استان‌هاست.معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: همچنین بخش قابل توجهی از دستورکار مدیران کل استان‌ها درخصوص نحوه اجرای این مهم و تعیین ساز و کارهای مناطق و استان‌ها را دریافت می‌کنیم تا بتوانیم تا پایان این ماه کار را به سرانجام برسانیم و براساس ضوابط آیین نامه در قوانین پیش بینی شده نسبت به تعیین رتبه افراد و سازو کار رسیدگی به اعتراضات مشمولان اقدام شود.

ستاری فرد ادامه داد: تعیین رتبه نهایی افراد باید در هیات‌های ممیزه مناطق آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و نواحی مشخص شود، ۲ رتبه آموزشیار معلم و مربی معلم در مناطق و رتبه استادیار در استان‌ها و دانشیار و استاد در ستاد وزارتخانه تعیینوی اظهار کرد: تا کنون کار حدود ۵۰ هزار نفر توسط هیات‌های ممیزه مناطق انجام شد اما باید ساز و کار رسیدگی به اعتراضات هم در آیین نامه پیش بینی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آیین نامه پیش بینی کرده تمام فرآیند رتبه بندی باید در سامانه پیش بینی شود که توسط مرکز فناوری وزارت خانه پیگیری شده و ۲ مرکز سنجش و نیروی انسانی کار را دنبال می کنند و حوزه ارزیابی عملکرد هم به این حوزه اضافه می شودآیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان ۱۲ تیرماه امسال پس از چندین سال مطالبه فرهنگیان در دولت سیزدهم ابلاغ شد. این آیین نامه پس از رفع ایرادات که توسط کمیسیون تلفیق مجلس اعلام‌شده بود، پانزدهم مردادماه سال جاری نهایی شد.

وزیر آموزش‌ وپرورش ۲۲ مرداد ماه اعلام کرد که از ۲۶ مرداد ماه سامانه به‌صورت رسمی شروع به کار خواهد کرددر این راستا یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ۱۶ آبان ماه اعلام کرد: مصوب شده که همه فرهنگیان مشمول پرداختی مزایای رتبه اول رتبه‌بندی شوند تا بررسی‌ها در سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد.

وی افزود: رتبه‌بندی معلمان برای تعداد بسیاری انجام‌ می‌شود، در واقع با ۷۲ هزار بازنشسته حدود ۹۷۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

منبع مه شو
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    جانمان را به لب مان رساندید با این رتبه‌بندی انشالله خبر مرگتان را بشنویم

  • ناشناس

    آقای نوری وزیرآموزش و پرورش یه کم از مسخره و تمسخر و خودشیرینی دست برداری کار معلمان راحت انجام می دی خواهشا کم این ماه و اون ماه کن تو رو ب ناموس فاطمه زهرا ما معلمان نیاز ب معوقات داریم این مسخره بازی ها رو بزار کنار و آخر دیماه معوقات بطور کامل پرداخت کن تا بتونیم یه کاری انجام بدیم.حوالت ب امام رضا اگه دیماه معوقات رو پرداخت نکنی .نابودمون کردی

  • معلمان بیچاره ایران

    فقط حرف مفت میزنید خفه بشید. پس آزده سال پس از ده سال همینو بلدین بگین. بگویید پی از یک سال که تصویب شده چه غلطی کردین. این ماه. نه ماه بعد آذرنه. دی ماه. نه بهمن ماه. آخر کی اجرا میشود

  • جهان

    باسلام
    چرا برای بازنشستگان1401هنوز حکم رتبه بندی نزده اند
    و ااینکه هر صفحه روزنامه را باز میکنیم خبر رتبه بندی نوشته
    بقیه ادارات اضاف میکنند و و ایقد تبلیغ نمیکنند

  • معلم سیستانی

    لطفأاینهمه ده سال ده سال نکنیدبعدده سال شاهکارکنیدیکباره حق معلم هابپردازیدتایکباره طعم رتبه بندی ومعلمی بچشندودعایتان کنندوازشرمندگی زندگی و،،، درآیندوبی بدهی زندگی کنند،

  • ناشناس

    سلام
    این آقای ستاری فرد سخنگوی آموزش و پرورش روز تعطیل و غیر تعطیل و۰۰۰۰فقط وعده میده برای رتبه‌بندی مثل وزیر محترم ،اقایون وعده های الکی به معلمان ندهید شما مرد اجرای رتبه‌بندی نیستید خودتون هم خوب خوب میدونید

  • معلم

    دروغ ووعده وعید این مسئولین تمومی نداره وزیرمیگه دیماه معاونش بهمن ماه چی بگه آدم به این .......

  • معلم خسته

    خجالت بکشید این چندرغاز بخوره تو سرتون اصلا رو چه حسااابی اینقدر معلمهارو بلانسبت احمق تصور کردید
    همه چی آمادس بودجه تامین شده رتبه ها رو ارزیابا مشخص کردن دیگه چه مرگتونه !
    به حروم خوری و دزدی عادت دارید و نمیتونید از اصالتتون فاصله بگیرید !

  • معلم خسته

    خجالت بکشید این چندرغاز بخوره تو سرتون اصلا رو چه حسااابی اینقدر معلمهارو بلانسبت احمق تصور کردید
    همه چی آمادس بودجه تامین شده رتبه ها رو ارزیابا مشخص کردن دیگه چه مرگتونه !
    به حروم خوری و دزدی عادت دارید و نمیتونید از اصالتتون فاصله بگیرید !

  • لیلا

    پس کی رتبه بندی اجرایی می‌ شود
    با این تورم اون حقوق به گفته ی شم چشمگیر ، دیگه به دردمان نمی خوره

  • ع م

    انشاا... به قول دوستمان خبرمرگتان رابدهندبااین رتبه بندی اجراکردنتان پدر...

  • معلم ایلامی

    کاش سران این دولت بجای این همه تعریف و تمجید از خودشان، کمی پای درد و دل مردم می نشستند و نظر اونا را بعنوان ملاک شایستگی خودشان حساب می‌کردند. آیا کسی از مردم پیدا میشه که از کار اونا راضی باشه؟ با هزاران بدبختی و گرفتاری یک ریال به حقوق ها اضافه میکنید و از اون طرف همه ی اجناس چندین برابر گران میشن!!

  • آرش فسا

    فارسی را پاس بداریم ، زین پس بجای وزیر آموزش و پرورش بگوییم : " چوپان دروغگو "

    رنجبر. فسا

  • ناشناس

    خاک تو سر تون با این رتبه بندیتون با دلار 44 تومن بیست میلیون هم اگه به معلم بدید مفت نمی ارزه

  • ناشناس

    سلام لطفا رتبه بندی معلمان رو براساس رتبه احکام توی حکم هست رتبه بتدی کنید با این بارگذاری ها حقمان ضایع شده مثلا من با۲۸ سال سابقه رتبم یک شده این واقعا انصافه؟
    یا دوباره سایت رو باز کنید دوباره بارگذاری کنیم.
    خواهش میکنم ......ممنون

  • معلم سال آخری

    عزت دست خداست
    بسیار تلاش کردید که معلمان را بی عزت کنید
    در زندگی و فرزندان خود بی عزتی را خواهید دید؛ که البته این حاصل نفرین معلمان نیست بلکه اثر واقعی پستی شماست

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی