کد خبر : 18701

سمبوسه آبادانی | طرز تهیه سمبوسه آبادانی

سمبوسه خوراکیِ بسیار خوشمزه و سریع است که در حداقل زمان آماده می شود. سمبوسه ترکیبی جذاب را با سس قرمز تشکیل می دهد. طرز تهیه بسیار آسان و سریعی دارد. در ادامه با طرز تهیه ی این غذای خوشمزه و جذاب با ما همراه شوید.

به گزارش ورنداز :

سمبوسه خوراکیِ بسیار خوشمزه و سریع است که در حداقل زمان آماده می شود. سمبوسه ترکیبی جذاب را با سس قرمز تشکیل می دهد. طرز تهیه بسیار آسان و سریعی دارد. در ادامه با طرز تهیه ی این غذای خوشمزه و جذاب با ما همراه شوید.

مواد لازم تهیه سمبوسه آبادانی

نان ۴ عدد کامل

سیب زمینی ۳۵۰ گرم

پیاز ۱ عدد بزرگ

جعفری خرد شده ۱ قاشق غذا خوری

فلفل قرمز نصف یک عدد

پودر فلفل قرمز نصف قاشق چای خوری

زردچوبه نصف قاشق چای خوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری

نمک نصف قاشق چای خوری

مواد لازم برای سس سمبوسه

پیست تمر هندی یک و نیم قاشق چای خوری

سس تند ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه سمبوسه آبادانی

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه آبادانی خوشمزه به روش آبادانی در ابتدای کار، سیب زمینی ها را با پوست به صورت آبپز شده می پزیم. در فاصله ایی که سیب زمینی آبپز می شود یک عدد پیاز را پوست می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله دوم

تابه را روی حرارت قرار می‌دهیم و روغن را درون تابه می ریزیم. پیازهای خرد شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می‌دهیم. سپس نمک و مقداری زردچوبه را به آن اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم و فلفل قرمز را هم اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز سرخ شده و ادویه ها را به سیب زمینی پخته شده و پوست گرفته شده اضافه می کنیم و با گوشت کوب می کوبیم، سپس جعفری ساطوری خرد شده را به مواد اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط می کنیم

مرحله چهارم

برای تهیه سس مخصوص سمبوسه، پوست تمر هندى را با سس تند مخلوط می کنیم و می گذاریم روى حرارت خیلى کم به مدت ١٠ دقیقه تا با هم بپزند! در انتها ٣ قاشق غذا خورى آب به سس اضافه کرده و زیر آن را خاموش می کنیم.

مرحله پنجم

پیچیدن سمبوسه ها به صورت مثلثی کردن نان سمبوسه می باشد. وقتی مواد آماده شد باید نان های لواش را برش بزنیم ،هر نان را به چهار قسمت مساوی تقسیم می کنیم. حالا برای پیچیدن سمبوسه از مواد بر می داریم و یک سمت نان قرارمی دهیم.

مرحله ششم

سپس به حالت مثلثی نان را می پیچانیم. این مثلت چند چرخ میخورد تا تمام اضلاع آن بسته شود. بعد از پیچاندن سمبوسه ها آن ها را در روغنی که حدودا نیم سانت از سطح ظرف را پر کرده سرخ می کنیم. سرخ کردن را با دقت انجام می دهیم،

مرحله هفتم

برای اینکه سمبوسه ها باز نشوند از سمتی که پیچیده شده ،داخل روغن قرار می دهیم. وقتی سمبوسه ها سرخ شد، طرف دیگر آن را سرخ می کنیم و بعد از سرخ شدن روغن اضافه آن را با کاغذ خشک کن و یا قرار دادن بر روی صافی می گیریم. سپس با سس آماده شده، آن را سرو می کنیم.

منبع چی شی
ارسال نظر

تبلیغات متنی