کد خبر : 18631

قیمت میوه | میوه شب عید

قیمت میوه شب عید تعیین شد

به گزارش ورنداز :

قیمت میوه شب عید تعیین شد 

معتمد معاونت فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی گفت: قیمت میوه تنظیم بازار شب عید امسال ۱۰ درصد زیر قیمت روز بازار توسط کارگروه های استانی تعیین و در بازار عرضه می‌شود.مرتضی معتمد معاونت فنی و بازرگانی سازمان  تعاون روستایی کشور اظهار داشت: طرح تنظیم بازار میوه شب عید  امسال بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی با میدان داری و توسط  بخش خصوصی اجرا خواهد شد؛ بخش خصوصی سال‌ها در این ارتباط تجربه دارد و صاحب سرمایه و دقت کافی  در تامین و توزیع میوه است.وی افزود: برای تنظیم بازار میوه شب عید سال جاری خرید و ذخیره سازی میوه توسط بخش خصوصی داوطلب و منتخب کمیته های استانی انجام می‌شود.

معاونت فنی و بازرگانی سازمان  تعاون روستایی کشور ادامه داد این مباشرین بخش خصوصی با سرمایه خود میوه را خریداری و  زیر کلید تعاون روستایی ذخیره سازی سازی می‌کنند و متعهد می شوند که در ایام عید نوروز 10 درصد زیر قیمت روز میوه مشابه در بازار عرضه کنند.

وی تصریح کرد: در این روش تناژ معنی ندارد و براساس استقبال بازار، میوه ذخیره سازی شده در بازار عرضه می شود؛ اگر کمیته های استانی تشخیص دهند که قیمت‌ در بازار برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه بالا است با پرداخت ما به التفاوت ، قیمت میوه را کاهش می‌دهند.

معتمد با اظهار اطمینان از کیفی بودن میوه تنظیم بازار امسال گفت: به هر میزانی که بازار کشش داشته باشد میوه در غرف تعیین شده  حداقل 10 درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود.

احتمال ایجاد تنوع در میوه های تنظیم بازار شب عید امسال

وی در پاسخ به اینکه امسال چه میوه‌هایی برای تنظیم بازار میوه شب عید در نظر گرفته شده است تصریح کرد: پرتقال و سیب طبق روال هرساله عرضه می‌شود اما بر اساس تصمیم کارگروه های استانی امکان حذف  و جایگزین میوه های تنظیم بازار شب عید وجود دارد.

معتمد گفت: امسال قیمتی به عنوان نرخ خرید میوه برای ذخیره سازی نداریم و در زمان عرضه به بازار نیز قیمت روز بازار احصا می شود و نرخ میوه تنظیم بازاری شب عید حداقل 10 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.

منبع رکنا
ارسال نظر

تبلیغات متنی