کد خبر : 18516

ویتامین D | فواید ویتامین D برای بدن

یک راه برای حفظ قدرت عضلات با افزایش سن این است که به اندازه کافی ویتامین D مصرف کنید.

به گزارش ورنداز :

یک راه برای حفظ قدرت عضلات با افزایش سن این است که به اندازه کافی ویتامین D مصرف کنید.

محققان در برزیل و انگلستان دریافتند که در افراد مسنی که با کمبود ویتامین D مواجه بودند، خطر از دست دادن قدرت عضلات ۷۸ درصد افزایش می‌یابد.

«تیاگو دا سیلوا الکساندر»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه سائو کارلوس برزیل، می‌گوید: «ویتامین D به خاطر نقشش در عملکردهای مختلف شناخته شده است. نقش‌های بسیار آن شامل کمک به ترمیم عضلات و آزاد سازی کلسیم برای سینتیک انقباض عضلات است. بنابراین انتظار می‌رفت که باعث ایجاد تغییرات عضلانی شود.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۳۲۰۰ نفر در ایالات متحده در رده سنی ۵۰ سال به بالا را که هنوز از دست دادن عضلات مرتبط با سن، معروف به Dynapenia برخوردار نبودند، تجزیه و تحلیل کردند.

این از دست دادن عضلات که می‌تواند تا حدودی توسط آتروفی توضیح داده شود، یک عامل مهم برای ناتوانی جسمی در زندگی است و منجر به زمین خوردن، بستری شدن، و مرگ می‌شود.

محققان به مدت چهار سال شرکت کنندگان در مطالعه را تحت نظر داشتند. آنها قدرتِ گرفتن اجسام را ارزیابی کردند، که نماینده‌ای از قدرت کلی عضلات در نظر گرفته شده است.

شرکت کنندگان دارای کمبود ویتامین D (زیر ۳۰ نانومول در لیتر) ۷۰ درصد بیشتر با خطر ابتلاء به از دست دادن عضلات در پایان مطالعه نسبت به کسانی که دارای سطح طبیعی ویتامین D که بیش از ۵۰ نانومول در لیتر تعریف شده است، مواجه بودند.

الکساندر گفت: «این یک یافته مهم است زیرا نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D خطر ضعف عضلات را ۷۰ درصد افزایش می‌دهد.»

وی در ادامه افزود: «اختلالات غدد درون ریز مانند کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به از بین رفتن تراکم مواد معدنی استخوان و همچنین کاهش توده، قدرت و عملکرد عضلات شود.»

وی گفت: «این یافته‌ها ثابت می‌کند که خطر ضعف عضلات با کمبود ویتامین D افزایش می‌یابد.»

بدن فقط هنگامی که مناطق بزرگی از پوست در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، ویتامین D را سنتز می‌کند.

الکساندر تاکید می‌کند: «لازم است مردم بدانند در صورت عدم دریافت ویتامین D کافی، خطر از دست دادن قدرت عضلات را دارند. آنها باید خود را در معرض آفتاب قرار دهند، غذای سرشار از ویتامین D بخورند یا مکمل مصرف کنند و برای حفظ قدرت عضلات تمرینات مقاومتی انجام دهند.»

منبع خبر آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی