کد خبر : 18454

روابط زناشویی | بهبود روابط زناشویی

روابط زناشویی با چند نکته میتوان بهبود داد در این مطلب در مورد آن بررسی میکنیم

به گزارش ورنداز :

افزایش بهبود روابط زناشویی

یکی از عوامل موثر بر پایداری رابطه مشترک، بهبود روابط زناشویی می باشد که باید به آن توجه بسیاری داشت.

بهبود روابط زناشویی می تواند سبب گردد زندگی مشترک بین زوجین به مراتب عاشقانه تر و پایدارتر گردد زیرا در رابطه علاوه بر اهمیت به نیازهای عاطفی، زوجین به نیازهای جنسی یکدیگر توجه نموده و بدین سبب رابطه بسیار مطلوبی نیز دارند.

لذا برخی زوجین به سبب کاهش میل جنسی نمی توانند به بهبود روابط زناشویی خود بپردازند و این نیز باعث می گردد کشش جنسی بین زوجین به سردی گراییده و علاوه بر کاهش روابط جنسی، افسردگی و طلاق عاطفی زوجین نیز با احتمال به مراتب بیشتری آشکار گردد.

زیرا رفع نیازهای جنسی بین زوجین می تواند علاوه بر تاثیر بر سلامت جسم نیز بر سلامت روان ایشان تاثیرگذار باشد و اگر زوجین نتوانند به خوبی این نیاز را برطرف نمایند ممکن است دچار اختلافات و مشکلاتی گردد که ناشی از کمبود این نیاز و نیز دغدغه های فکری و ذهنی و نیز جسمانی زوجین درباره برقراری رابطه جنسی نیز باشد.

بنابراین در ادامه راه های افزایش بهبود روابط زناشویی را بیان می داریم که می توانند سبب گردند علاوه بر بهبود این روابط، روابط عاطفی بین زوجین بهبود یابد.

10 راه بهبود روابط زناشویی

  • به زیبایی چهره و اندام تان اهمیت دهید
  • در برقراری رابطه جنسی با همسرتان خلاق باشید
  • زمان معینی را برای رابطه جنسی اختصاص دهید
  • محبت کلامی را در حین رابطه جنسی افزایش دهید
  • درباره نیازهایتان حین رابطه زناشویی صحبت کنید
  • جهت بهبود روابط زناشویی آموزش تخصصی ببینید
  • یک بار هم شما پیش قدم شوید
  • محبت فیزیکی در طی روز را فراموش نکنید
  • به نیازهای عاطفی یکدیگر توجه کنید
  • احساسات خود حین رابطه جنسی را به همسر خود ابراز دارید

اهمیت به زیبایی چهره و اندام

بسیار خوب است که زنان و مردان به زیبایی خود به خصوص اندام شان توجه داشته باشند. زیرا در درجه اول این زیبایی سبب افزایش حال خوب و اعتماد به نفس در افراد می  گردد و نیز همچنین سبب می گردد زن و مرد پرشورتر به رابطه جنسی بپردازند..

زیرا علاوه بر احساس آرامش از بابت رفع نیازهای جنسی خویش، از تماشای زیبایی چهره و اندام همسر لذت بسیاری می برد و تمایل بیشتری به برقراری روابط جنسی پیدا می کند.

زوجین می توانند ورزش کنند و با این کار زیبایی اندام خود را چندین برابر کنند.

از دیگر نکات این می باشد که بهتر است هم مرد و هم زن به خوشبویی بدن خود اهمیت دهند، از عطر استفاده کنند، بهداشت را رعایت کنند و نیز لباس هایی را به تن کنند که همسرشان از دیدن وی نهایت لذت را برده و این نیز سبب افزایش بهبود روابط زناشویی بین ایشان می گردد.

زیرا زمانی که طرفین همسر خود را در لباس هایی زیبا و جذاب تماشا کنند و از زیبایی چهره و اندام همسرشان احساس خوبی داشته باشند تمایل بسیار بیشتری به برقراری رابطه جنسی پیدا می کنند. همسر خود در میان گذاشته و راه حلی را برگزینند و یا به طور کل از پوزیشنی دیگر استفاده نمایند تا هر دو از آن لذت ببرند.

بهبود روابط زناشویی

آموزش تخصصیگاها زوجین دارای مشکلاتی در رابطه جنسی خود هستند مثلا :

  • نمی دانند چگونه همسر خود را تحریک کنند
  • نمی توانند آنطور که باید نیاز های همسرشان را ارضاء کنند
  • دچار زود انزالی یا دیر انزالی هستند
  • نیاز شدید و غیر قابل کنترل به سکس در طول هر روز در یکی از زوجین وجود دارد
  • نمی دانند از چه پوزیشن هایی برای افزایش لذت در حین رابطه استفاده کننداین ها و بسیاری عوامل دیگر نیز نیاز است که با راهنمایی های تخصصی مشاور جنسی حل شده و بهبود یابند.

    بهتر است زوجین از شرکت در جلسات مشاوره جنسی و یا سکس تراپی خجالت نکشیده و بدانند یکی از اهرم های تکان دهنده زندگی مشترک شان، بهبود روابط زناشویی شان می باشد.

    بهره گیری از جلسات مشاوره تخصصی روابط زناشویی می تواند سبب گردد زوجین بتوانند روابط جنسی شان را بهبود بخشیده و از این زمان لذت ببرند.

    پیش قدم شدن در رابطه جنسی

    همیشه نیاز است که زوجین انتظار داشته باشند همسرشان برای برقراری رابطه جنسی پیش قدم شود. بهتر است زوجین خجالت یا غرور در اینباره را کنار بگذارند و زمانی که نیاز به رابطه جنسی دارند پیش قدم شده و تمایل خود را به رابطه جنسی ابراز دارند.

    بهتر است به دور از جدیت و همراه با محبت کلامی و عاشقانه نیاز به رابطه جنسی بیان گردد تا همسر نیز تمایل بیشتری به رابطه داشته باشد.

    محبت فیزیکی در طی روز

    بهتر است زوجین حتی در زمان هایی که در حال رابطه جنسی نیستند از محبت فیزیکی استفاده نمایند.یکدیگر را در آغوش بگیرند، یکدیگر را ببوسند و هم را نوازش کنند و..این محبت های فیزیکی بسیار می تواند در بهبود روابط زناشویی و افزایش میزان عشق و علاقه بین زوجین تاثیرگذار باشد و از بروز طلاق عاطفی بین زوجین جلوگیری می نماید که در صورت بروز نیاز است که از جلسات روانشناسی طلاق عاطفی بهره گرفت.

    اهمیت به نیازهای عاطفی

    متاسفانه برخی زوجین نمی توانند به یکدیگر ابراز علاقه کرده و به صورت کلامی عشق خود نسبت به همسرشان را ابراز دارند ولیکن باید توجه داشت ابراز علاقه کلامی و نیز اهمیت به احساسات و عواطف همسر بسیار می تواند علاوه بر بهبود روابط زناشویی بر بهبود روابط عاطفی بین زوجین موثر باشد.

    بهتر است زوجین زمان هایی را برای درد و دل و هم فکری، تفریح و سرگرمی و..با یکدیگر اختصاص دهند و از وجودشان در زندگی یکدیگر تشکر کنند.

    ابراز احساسات در حین رابطه جنسی

    بهتر است زوجین به هنگام رابطه جنسی احساسات خود اعم از خوشحالی و.را بیان دارند و اشتیاق خود به رابطه جنسی را به همسرشان نشان دهند.

    بروز هیجانات و احساسات ناشی از رابطه جنسی بسیار می تواند همسر را به برقراری رابطه جنسی در روزهای دیگر ترغیب کند و این نیز یکی از دلایل بهبود روابط زناشویی در برخی زوجین می باشد زیرا ایشان تعارف و خجالت و نیز غرور را در رابطه جنسی را کنار گذاشته و احساس آرامش و خشنودی خود از بابت رفع این نیاز با همسر خود را بیان می دارند.

    بنابراین بسیار مهم است که زوجین به راه های بهبود روابط زناشویی خود توجه کنند زیرا بهبود رابطه جنسی علاوه بر افزایش عشق و علاقه بین طرفین سبب به حداقل رسیدن میزان احتمال خیانت در زوجین می گردد.

منبع وانار
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی