کد خبر : 18418

پیوند بند ناف | موفقیت عمل پیوند بند ناف

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت: تاکنون از نمونه‌های خون بند ناف برای ۳۱ بیمار مبتلا به سرطان خون استفاده شده و بیش از ۸۰ درصد پیوند‌ها موفق بوده است

به گزارش ورنداز :

عمل پیوند بند ناف

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت: تاکنون از نمونه‌های خون بند ناف برای ۳۱ بیمار مبتلا به سرطان خون استفاده شده و بیش از ۸۰ درصد پیوند‌ها موفق بوده است.

مرتضی ضرابی رو درسفر به کرمان از ساخت نخستین نمونه مخزن نگهداری ازت مایع برای نگهداری سلول‌های بنیادین در کشور خبر داد و گفت: تکنولوژی ساخت این مخزن بسیار پیشرفته است و با ساخت آن در داخل کشور از واردات این محصول بی‌نیاز می‌شویم.

وی با بیان اینکه ایران اکنون بزرگترین بانک خون بند ناف با ۱۸۵ هزار نمونه خون در خاورمیانه دارد و از سایر کشور‌ها نیز نمونه ذخیره کرده است گفت:بانک خون بند ناف در کل کشور ۴۵ مرکز و دفتر نمایندگی فعال دارد و کرمان به عنوان یکی از استان‌های فعال از سال ۸۷ حدود ۱۰ هزار نمونه جمع آوری کرده است.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان بیان کرد: برای درمان ۱۲۰ کودک بین چهار تا ۱۴ سال مبتلا به فلج مغزی از سلول‌های خون بند ناف استفاده شده و این مهم توانست توانایی این بیماران را افزایش داده است.

وی از مردم خواست، در صورت نداشتن توانایی مالی برای نگهداری خون بند ناف در بانک خصوصی، خون بند ناف نوزاد خود را برای نگهداری آن را به بانک خون عمومی اهدا کنند.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان کشور هزینه نگهداری نمونه خون بند ناف در بانک خصوصی را حدود ۶ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: افراد متقاضی می‌توانند این مبلغ را به صورت اقساط پرداخت کنند.

 

منبع قطره
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی