کد خبر : 18381

قاعدگی | کاهش درد قاعدگی

.پریود و یا قاعدگی در اغلب خانم ها همراه با درد است. اما شدت این درد در افراد مختلف متفاوت است. برای کاهش درد به روش های صحیح می توانید به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش ورنداز :

پریود و یا قاعدگی در اغلب خانم ها همراه با درد است. اما شدت این درد در افراد مختلف متفاوت است. برای کاهش درد به روش های صحیح می توانید به پزشک مراجعه کنید. 

درمان های خانگی درد پریود

برای کاهش درد پریود می توان از درمان های خانگی استفاده کرد برخی از آنان درد را سریعا کاهش می دهد و برخی درد دوره های بعدی را کم می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا چند روش درمانی را برای شما توضیح دهیم.

 کاهش سریع درد پریود

گرم کردن

گرم کردن کمر و شکم به کاهش درد کمک می کند. حمام دوش آب گرم نیز بسیار موثر است. استفاده از کیسه آب گرم نیز یکی دیگر از گزینه ها است.

تغذیه تان را تغییر دهید.

مصرف چربی ها را کم کنید و سبزیجات را جایگزین آن ها کنید. برای کاهش درد پریود منیزیم بیشتری مصرف کنید تا از گرفتگی عضلات جلوگیری کند. منیزیم در بادام و اسفناج به مقدار زیادی وجود دارد. آب فراوان بنوشید تا آب بدنتان خشک نشود. از مصرف برخی غذا ها مانند: الکل، کافئین، غذاهای شور و نوشابه های گاز دار بپرهیزید.

برای کاهش درد پریود چه بخوریم؟

برای کاهش درد پریود می توانید از روش های سنتی و گیاهان دارویی استفاده کنید. این روش درمان هیچ گونه ضرری برای بدن ندارد. در ادامه چند نوع از آن ها را معرفی خواهیم کرد.

دارچین

دارچین ماده ای مسکن برای درد است. دارچین به کاهش انقباضات رحمی کمک خواهد کرد و باعث تسکین درد می شود.

شکلات تلخ

شکلات تلخ ماهیچه ها را به سرعت آزاد می کند و سبب تسکین درد می شود. 

زنجبیل

زنجبیل میزان ترشح هورمون های درد بدن را کاهش می دهد و انرژی شما را نیز افزایش می دهد.

آب بنوشید

با نوشیدن آب فراوان می توانید از درد و نفخ شکم جلوگیری کنید. بهتر است آب گرم بنوشید تا با افزایش جریان خون گرفتگی عضلات را آرام کند.

رازیانه

یک مسکن برای درد می باشد. روزی دو باز و در سه روز قبل از پریودی استفاده کنید.

جعفری

این سبزی به کاهش درد شما کمک زیادی می کند.

اسید چرب مصرف کنید

مصرف غذایی مانند ماهی، آجیل هایی مانند گردو و بادام و کنجد را که دارای اسید های چرب هستند افزایش دهید تا به تسکین درد پریود کمک کند.

کاهش درد پریود با ماساژ

یکی از روش های کاهش درد ماساژ می باشد. ماساژ با روغن های گیاهی و گرم نگه داشتن تأثیر زیادی در کاهش درد پریود دارند. تحقیقات نشان داده است که علاوه بر این که با ماساژ شدت درد کاهش می یابد بلکه اثرات یک ماساژ آرامش بخش تا شش هفته بعد از آن نیز ادامه می یابد. یکی از بهترین روش های ماساژ در دوران پریودی، ماساژ متمرکز بر رحم و عضلات است. انجام ماساژ را ده روز قبل و در طول دوره قاعدگی برای تسکین درد پیشنهاد می کنیم.

مسکن های قوی برای درد پریود

اگر درد پریود شما شدید بهتر است با مراجعه به پزشک مراحل درمانی را طی کنید. در ادامه ما بهترین قرص برای کاهش درد پریود را ذکر می کنیم که بهتر است با تجویز پزشک مصرف شوند.

ایبوپروفن

این دارو با داشتن خاصیت ضد التهابی می تواند به کاهش درد پریود کمک کند. این دارو یک مسکن قوی برای درد است. از مصرف بی مورد و زیادی این دارو بپرهیزید زیرا استفاده زیادی آن موجب سکته مغزی می شود. و می تواند باعث بروز زخم معده نیز شود.

ناپروکسن

ناپروکسن یک داروی ضد التهابی برای تسکین درد است. این دارو علاوه بر درد پریود، درد های سایر نقاط بدن را نیز آرام می کند.

سلکوکسیب

برای کاهش درد پریود بسیار موثر است اما از شهرت کم تری برخوردار است.

درمان های خانگی درد پریود

برای کاهش درد پریود می توان از درمان های خانگی استفاده کرد برخی از آنان درد را سریعا کاهش می دهد و برخی درد دوره های بعدی را کم می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا چند روش درمانی را برای شما توضیح دهیم.

 کاهش سریع درد پریود

قرص مسکن

داروهایی مثل ژلوفن و مفنامیک اسید می توانند درد سریعا کاهش دهند. از ژلوفن به ندرت و فقط هنگامی که درد شدید است استفاده کنید. مفنامیک اسید را به صورت مرتب در دو روز اول استفاده کنید تا درد را کاهش دهد. اگر درد شما بسیار شدید بود با مراجعه به پزشک یا مراجعه به پزشک آنلاین زنان و زایمان و تجویز آن می توانید از مسکن های قوی تری نیز استفاده کنید

منبع پذیرش ۲۴
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی