کد خبر : 18365

خودرو | افزابش قیمت خودرو

روند سعودی قیمت خودرو همچنان ادامه دارد و تا وقتی بازار ارز آرام نگیرد افزایش قیمت ادامه خواهد داشت.

به گزارش ورنداز :

روند سعودی قیمت خودرو همچنان ادامه دارد و تا وقتی بازار ارز آرام نگیرد افزایش قیمت ادامه خواهد داشت.

تحلیلگران بازار خودرو عنوان می‌کنندوزارت صنعت مدعی شد هجوم دلالان به بازار خودرو به سبب قیمت گذاری دستوری در محصولات خودروسازان داخلی و تفاوت ایجاد شده در بازار و رونق سوداگری یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو به شمار می آید. تا زمانی که بازار ارز آرام نگیرد، بازار خودرو نیز پرنوسان خواهد بود.

کارشناسان عنوان می‌کنند تا زمانی موتور رشد نقدینگی روشن ایت، نرخ دلار روندی صعودی را سپری خواهد کرد و در کنار آن، قیمت سایر کالاها را به سمت بالا خواهد کشید.

البته وزارت صنعت درباره یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو، مدعی است که هجوم دلالان به بازار خودرو به سبب قیمت‌گذاری دستوری در محصولات خودروسازان داخلی و تفاوت ایجاد شده در بازار و رونق سوداگری یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو به شمار می آید.

با این حال، گزارش‌های میدانی از بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۶ میلیونی قیمت به ۳۹۸ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز ۵ میلیون تومان گران شد و ۴۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

پژو ۲۰۷ دستی پانوراما نیز هم‌اکنون در بازار ۵۴۵ میلیون تومان قیمت دارد که ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. این در شرایطی است که قیمت پژو پارس LX روی قیمت ۴۸۵ میلیون بدون تغییر ماند.

رانا پانوراما نیز بدون تغییر، با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین قیمت سمند سورن‌پلاس بنزینی بدون تغییر حوالی ۴۴۵ میلیون تومان اعلام شد.

در این میان، قیمت تیبا صندوقدار ۲ میلیون تومان گران شد و به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان رسید. کوییک R هم ۲ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و با نرخ ۲۷۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما کوییک دنده‌ای ۱۴۰۱ با رشد ۵ میلیون تومانی، ۲۶۵ میلیون تومان قیمت خورد.

شاهین هم ۱۰ میلیون افزایش قیمت داشت. قیمت شاهین با این افزایش به ۴۷۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پراید ۱۱۱ هم نسبت به روز گذشته ۳ میلیون گران شد و ۲۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. همچنین ساینا به قیمت ۲۶۵ میلیون تومان فروش رفت.

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی