کد خبر : 18326

هواشناسی | ورور سامانه بارشی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در چندین استان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کولاک، کاهش محسوس دما و پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ورنداز :

ورود سامانه بارشی

روز دوشنبه 28 آذر در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد داریم، همچنین اواخر وقت فردا در غرب گیلان و شرق اردبیل بارش باران آغاز می‌شود.

روز سه‌شنبه 29 آذر گستره بارش‌ها اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، سواحل شمالی کشور و خراسان‌شمالی را در برمی‌گیرد، همچنین در ارتفاعات البرز مناطق سردسیر بارش برف و باران خواهیم داشت که شدت بارش‌ها در غرب مازندران و گیلان خواهد بود؛ روز چهارشنبه 30 آذر بارش در مناطقی که ذکر شد ادامه دارد و به تدریج در بعدازظهر از مقدار بارش در این مناطق کاسته می‌شود و در مناطقی از غرب کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.

* ورود سامانه بارشی به کشور از 2 دی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز جمعه 2 دی با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش در غرب، جنوب غرب، مناطقی از جنوب و مرکز کشور خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد: بعدازظهر امروز وروزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌ِ رو غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مجددا افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه فردا در سواحل خزر افزایش نسبی دما خواهیم داشت، اضافه کرد:‌ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما داریم روز چهارشنبه در شمال‌شرق کشور، کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران روز آینده صاف و غبارآلود پیش‌‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 14 و 6 درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده شهرکرد و زنجان با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

* یخبندان در 19 مرکز استان

وی گفت:‌ روز آینده در 19 مرکز استان کمینه دما صفر و زیرصفر درجه خواهد بود که شامل اراک،‌ اردبیل، ارومیه، اصفهان، بجنورد، بیرجند، تبریز، زاهدان، زنجان، سنندج، شهرکرد، شیراز، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، مشهد، همدان و یاسوج خواهد بود.

* باران و برف و کولاک در 7 استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کولاک، کاهش محسوس دما و پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در این مناطق ‌لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، بروز تاخیر در پرواز، ‌تنش دمایی در باغات و مزارع، افت فشار گاز، ‌بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر، محتمل است.

وی گفت: توصیه می‌شود پرهیز از سفرهای غیر ضروری‌، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در سفر، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، آمادگی شهرداری‌ و سازمان‌های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف انرژی به‌ویژه گاز در دستور کار باشد.

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی