کد خبر : 18300

غذای فوری | طرز تهیه ناهار فوری

در این مطلب با طرز تهیه چند غذای فوری با ما همراه باشید

به گزارش ورنداز :

 

در این مطلب با طرز تهیه چند غذای فوری با ما همراه باشید 

طرز تهیه بیف استراوگانف

غذای فوری

مواد لازم جهت تهیه دستور پخت غذای فوری  بیف استرانگاف :

دوعدد پیاز

قارچ 500گرم

خامه 200 گرم

گوشت گوساله (فیله)500 گرم

فلفل سیاه وزرد چوبه ونمک به میزان کافی

ابتدا برای تهیه بیف استروگانف  به عنوان یک غذای سریع  باید گوشت رو به صورت نوارهایی به پهنای 1تا 2 سانت و ضخامت 1سانت به صورت استیک خرد کنید. پیاز ها رو هم خلالی خرد کرده و در مقداری روغن سرخ کنید تارنگ آنها تغییر کند وطلایی رنگ شود بعد نوبت به اضافه کردن گوشت ها می باشد.

کمی فلفل سیاه به گوشت وپیاز افزوده تفت دهید. شعله گاز را ملایم نگه دارید و بگذارید 12تا15 دقیقه حرارت ببیند و پخته شود چون برش های گوشت نازک هستند.زود پخته می شوند نمک هم اضافه کرده و خامه را هم بیافایید 12 دقیقه روی حرارت ملایم زمان بدهید تا بیف استراوگانف حاضر است میتوانید آن را سرو کنید.

روش پخت نان سیر

غذای فوری

در طرز پخت غذای فوری  به نان سیـر ' یک پیش غذای فوری می رسیم که خیلی زود حاضر شده وطعم بسیار خوبی دارد درادامه مواد لازم وطرز تهیه را خواهیم گفت:

یک پیمانه روغن زیتون

سیرچهار حبه

نان باگت یک عدد(نان تست،نان سبوس دار )سیلقه ای

نمک وفلفل به میزان لازم

پودر آویشن نصف قاشق چایخوری

ابتدا نان ها را به هر شکل که دوست دارید برش بزنید و کنار بگذارید. یک عدد حبه سیر را به دوقسمت تقسیم کرده و سیر را از سمتی که برش زده اید روی نان ها به خوبی ماساژ دهید تا نان طعم دار شود.

به خوبی بوی سیر را جذب کند، مرحله بعد روغن زیتون را در ظرف مناسبی ریخته ، سیررا له کرده وبه همراه آویشن ، فلفل و نمک به روغن بیافزایید.به وسیله برس، نان ها را به سس آماده شده آغشته کنید.

کمی زمان دهید ، چند دقیقه بعد دوباره این کار را تکرار کنید تا این ترکیب به خوبی به خورد نان برود، به این صورت نان سیر  خوش طعم تری دارید.نان هایی را که به سس آغشته کرده اید در سینی فری که از قبل آن را با روغن چرب کرده اید ، بچینید و به مدت 15 تا 17 دقیقه در فر گرم شده قرار دهید.

تا به خوبی برشته شود در آخر می توانید شعله گریل فر را هم روشن کنید تا روی نان ها طلایی شود

طرز تهیه خوراک گوشت چرخ کرده

غذای فوری

یک عدد پیاز

گوشت چرخکرده 400 گرم

رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری

دو عدد گوجه فرنگی (بزرگ)

دو عدد سیب زمینی

زرد چوبه ،فلفل ،پودر سیر،نمک به میزان کافی

برای تهیه 'خوراک گوشت چرخ کرده ' در مرحله اول پیاز را رنده کرده به گوشت اضافه کنید. نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر را هم بیافزایید،سیب زمینی را نگینی خرد کرده ودر مقداری روغن کمی سرخ کنید و گوشت را به سیب زمینی ها اضافه کنید ولی مخلوط نکنید.

سعی کنید تابه بزرگی انتخاب کرده یک گوشه آن را اختصاص دهید به گوشت بعد از این که کمی سرخ شد همه رو با هم ترکیب کنید، گوجه فرنگی ها را هم نگینی خرد کنید و به تابه اضافه کنید. بعد رب گوجه را هم به مخلوط افزوده با یک پیمانه و نصف آب جوش بگذارید به خوبی بپزد پس از پخت میتوانید با کمی جعفری خرد شده تازه سرو کنید.

منبع تانما
ارسال نظر

تبلیغات متنی