کد خبر : 18236

رابطه جنسی | فواید رابطه جنسی

22 فایده شگفت انگیزه رابطه زناشویی را در این مطلب میخوانید .با دانستن این فواید رابطه جنسی می توانید روابط زناشویی بهتری را با حس بهتری تجربه کنیداز مزیت‌های فکری گرفته تا تقویت و بهبود بسیاری از سیستم‌های بدن همگی جزو مواردی هستند که زیر مجموعه مزیت‌های رابطه جنسی قرار می‌گیرند.

به گزارش ورنداز :

22 فایده شگفت انگیزه رابطه زناشویی را در این مطلب میخوانید .با دانستن این فواید رابطه جنسی می توانید روابط زناشویی بهتری را با حس بهتری تجربه کنیداز مزیت‌های فکری گرفته تا تقویت و بهبود بسیاری از سیستم‌های بدن همگی جزو مواردی هستند که زیر مجموعه مزیت‌های رابطه جنسی قرار می‌گیرند.

کاهش چشمگیر استرس

فعالیت جنسی به صورت منظم به پایین آوردن فشار خون و کاهش استرس کمک زیادی می‌کند. بنا بر مطالعات صورت گرفته مشخص شده که رابطه جنسی مرتب و سالم منجر به کاهش فشار خون در افراد می‌شود. همچنین زنان با در آغوش گرفتن همسر خود به کاهش فشار خون دست پیدا می‌کنند. این یعنی افرادی که مشکل فشار خون دارند با داشتن رابطه جنسی سالم، این مشکل‌شان تا حدودی حل می‌شود.

بهبود سوخت و ساز بدن

شاید برایتان جالب باشد بدانید که سی دقیقه رابطه جنسی معادل سوختن مقادیر زیادی کالری است و این یعنی سوخت و ساز بدن شما با داشتن رابطه جنسی سالم بهبود پیدا می‌کند. یک متخصص امور جنسی می‌گوید که این کار در سلامت بعد فیزیکی و روانی افراد تاثیر بسزایی دارد و کسانی که می‌خواهند فکر و بدن سالم‌تری داشته باشند باید رابطه جنسی منظم را در دستور کار خود قرار دهند.

افزایش سلامت قلب

در حالی که بسیاری از افراد مسن و پا به سن گذاشته تصور می‌کنند رابطه جنسی منجر به سکته مغزی در آن‌ها می‌شود، اما به تازگی محققان در انگلستان با تحقیق بر روی تعداد از مردان طی ۲۰ سال دریافتند افرادی که تجربه‌های جنسی سالم‌تری دارند، کمتر به سکته‌های مغزی دچار می‌شوند. همچنین این تحقیق مشخص کرد که سکته قلبی در افراد با ۲ بار رابطه جنسی در هفته تقریبا به نصف کاهش پیدا می‌کند. از این رو سلامت قلب و عروق نیز مزیت دیگر رابطه جنسی با همسرتان است.

افزایش اعتماد به نفس

یکی از دلایل عمده‌ای که مردم به رابطه جنسی تمایل دارند این است که بعد از برقراری یک رابطه جنسی سالم احساس رضایت بیشتری از خودشان دارند. از این رو اگر این رابطه جنسی شما با عشق و علاقه بیشتری برقرار شود، شما احساس بهتری را نسبت به خودتان پیدا می‌کنید. همین حس خوب داشتن زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات است.

کاهش خطر سرطان پروستات

انزال‌های به موقعی که در طول رابطه جنسی رخ می‌دهد می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات در سنین بالاتر را تا حد زیادی کاهش دهد. محققان حوزه سلامت جنسی به تازگی دریافته‌اند که انزال ۵ یا بیش از آن در هفته میزان ابتلا به سرطان پروستات را تا یک سوم کاهش می‌دهد. البته این انزال باید در قالب رابطه جنسی باشد نه خودارضایی. پیشنهاد می کنیم اگر دنبال ترک خودارضایی  هستید حتما صفحه اصلی سایت ترک سریع را مطالعه کنید.

تقویت ماهیچه لگن در زنان

رابطه جنسی برای زنان یک فایده مهم دارد و آن‌ها تقویت ماهیچه لگن آن هاست. انجام ورزش‌های تقویت لگن و ماهیچه‌های آن شاید کمی مشکل به نظر بیاید. افرادی که به دنبال این مورد هستند بدانند که با برقراری رابطه جنسی ضمن لذت بردن از این کار، در واقع یک نوع ورزش مفید را هم انجام داده اند. این کار باعث می‌شود زنان در سنین بالاتر کمتر دچار بی‌اختیاری ادراری شوند.

تنظیم خواب

اکسی توسین هورمونی است که حین ارگاسم در بدن آزاد شده و علاوه بر کنترل وزن و فشار خون افراد، منجر به خواب راحت در آن‌ها می‌شود. شاید دانستن این باعث تعجب شما شود که همسرتان یک دقیقه پس از فعالیت جنسی خوابش می‌برد اما این موضوع صحت داشته و نتایج تحقیقات نشان داده خوابیدن پس از رابطه جنسی می‌توانید در طول یک دقیقه انجام شود. پس از انجام رابطه جنسی صحیح و اصولی، هورمون القاء آرامش به نام پرولاکتین آزاد شده و همین هورمون می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر بخوابید و بهتر استراحت کنید. علاوه بر این موضوع، هورمون عشق که با نام اکسی‌توسین شناخته می‌شود در طول ارگاسم بیشتر منتشر شده و این مورد نیز در بهبود خواب شما موثر است.

تنظیم و تعدیل فشار خون

انجام فعالیت جنسی به صورت منظم و صحیح می‌تواند به کاهش فشار خون کمک زیادی کند. فعالیت جنسی با فشار خون پایین در ارتباط است. این موضوع در زنان بیشتر صدق می‌کند. در یک پژوهش معلوم شد که احتمال ابتلا به فشارخون بالا در زنان بین ۵۷ سال و ۸۵ساله‌ای که از رابطه جنسی خود راضی بوده‌اند، کم‌تر از سایر گروه‌ها بوده است. در پژوهشی دیگر نیز محققان دریافتند در آغوش گرفتن افراد در رابطه جنسی باعث می‌شود فشار خون را در حد طبیعی نگه داشته شود. در مردان، افزایش فشار خون می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد نعوظ شود و در زنان فشار خون بالا می‌تواند منجر به ضعیف شدن غرایز جنسی و کاهش میل جنسی؛ از این رو با داشتن رابطه جنسی صحیح و بدون استرس، این مشکل را در خود از بین ببرید.

تقویت حس بویایی

تقویت حس بویایی یکی دیگر از مزایای جالب و بسیار مهم رابطه جنسی برای مردان و زنان می‌باشد. پس از انجام فعالیت جنسی، بدن هورمونی به نام پرولاکتین را تولید می‌کند که به کنترل واکنش ما نسبت به انواع بو کمک زیادی می‌کند. البته این موضوع در کسانی که رابطه‌های جنسی متعددی با همسرشان برقرار می‌کنند بیشتر دیده می‌شود.

افزایش میل جنسی

افزایش میل جنسی یکی دیگر از فواید مهم رابطه جنسی برای مردان و زنان است که نباید نادیده گرفته شود. اگر شما به طور مرتب فعالیت جنسی داشته و با همسر خود به عشق بازی بپردازید، احتمال این که باز هم بخواهید این کار را انجام دهید بسیار بالاست. در واقع در طول رابطه جنسی یک اتصال روانی و فیزیکی بین زن و مرد شکل می‌گیرد که به طور ویژه‌ای برای زنان افزایش میل جنسی را به همراه دارد. تقویت میل جنسی در زن و شوهرها به انجام فعالیت منظم جنسی و در نهایت بهبود جریان خون، روانسازی واژن و فواید بسیار زیادی منجر می‌شود.

حفظ جوانی ظاهر

طی تحقیقات انجام شده، زنان و مردان مسنی که یک زندگی جنسی فعال دارند ۵ تا ۷ سال جوان‌تر از سن واقعی خود را نشان می‌دهند. البته فراموش نکنید که برای برخوردار شدن از اثرات ضدپیری رابطه‌ی جنسی نیازی نیست که هر شب رابطه داشته باشید و همین که این رابطه منظم و اصولی باشد کافی است. به طور کلی رابطه جنسی با شاد نگه داشتن روحیه افراد، به آن‌ها در داشتن زندگی رضایت بخش هم کمک می‌کند.

افزایش باروری

جالب است بدانید که هر چه رابطه جنسی بیشتر باشد، کیفیت اسپرم نیز در مردان بهتر خواهد شد. همچنین اگر از زمان نزدیکی قبل تا نزدیکی فعلی فقط دو روز گذشته باشد، کیفیت اسپرم در بهترین حالت آن خواهد بود. این موضوع در حالی است که اگر ۱۰ روز از رابطه قبلی مرد گذشته باشد، کیفیت اسپرم او به شدت افت پیدا می‌کند. در صورتی که سعی دارید بچه دار شوید، لازم است تا اسپرم خود را تازه نگه دارید و با داشتن دست کم دو بار رابطه جنسی اصولی و صحیح در هفته، اسپرم‌هایتان را در بالاترین کیفیت خود نگه دارید. علاوه بر این، فعالیت جنسی منظم به متعادل کردن هورمون‌های زن و تنظیم دوره‌های قاعدگی او کمک زیادی می‌کند و همین مورد شانس بارداری را در خانم‌ها افزایش می‌دهد.

تقویت قدرت مغز

فعالیت جنسی می‌تواند به افزایش نورون‌ها در هیپوکمپوس نیز کمک زیادی کند. این قسمت مربوط به بخشی از مغز است که در آن خاطرات ذخیره می‌شوند. از این رو داشتن رابطه جنسی می‌تواند تفکر تحلیلی و حتی حافظه را بهبود بخشیده و به قدرت تمرکز شما بیافزاید. این در واقع یکی از فواید رابطه جنسی برای زنان و مردان است که خیلی‌ها نمی‌دانند. اگر شما به دنبال روشی طبیعی برای بهبود حافظه‌تان در خانه هستید، رابطه جنسی مداوم و صحیح با همسرتان داشته باشید تا احساس بهتری از تفکر آزادانه با مغز بازتر داشته باشید.

افزایش سطح ایمنی بدن

سلامت جنسی فرد در نهایت به سلامت فیزیکی و بدنی وی منجر می‌شود. داشتن رابطه جنسی به صورت هفتگی آنتی بادی‌های بدن شما را افزایش می‌دهد. این یعنی شما از سرما خوردگی و عفونت‌های دیگر در امان خواهید ماند. در آزمایشی که بر روی بزاق دهان تعدادی از افرادی که رابطه جنسی منظم داشتند انجام شد، مشخص شد افرادی که به طور مکرر، یک یا دو بار در هفته، فعالیت جنسی دارند، سطح آنتی بادی بیشتری نسبت به دیگران دارند. بنابراین رابطه جنسی به ایمنی بدن هم کمک می‌کند.

بهبود سلامت دندان‌ها

جالب است بدانید که مایع منی به غیر از دارا بودن مقدار زیادی اسپرم، مواد معدنی زیادی مثل منیزیم، کلسیم و روی هم دارد. از این رو مایع منی در معالجه ریشه دندان تاثیر مثبتی داشته و کلسیم و روی آن در کنار دیگر عناصرش مواد تشکیل‌دهنده بسیاری از دهانشویه‌ها می‌باشد.

افزایش طول عمر

یکی دیگر از مزایای شگفت‌انگیز رابطه جنسی برای مردان و زنان تاثیری است که روی افزایش طول عمر دارد. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد ریسک مرگ و میر ناشی از دلایل پزشکی در افرادی که دست کم ۳ بار در هفته رابطه جنسی موفق و اصولی دارند، در مقایسه با افرادی که تنها یک بار در ماه رابطه جنسی تقریبا نصف می‌باشد. این یعنی طول عمر افراد هم با رابطه جنسی بیشتر می‌شود.

افزایش سلامت و درخشش پوست

رابطه جنسی مداوم و صحیح باعث تقویت پوست شده و به عنوان یک ورزش هوازی در نظر گرفته می‌شود. همچنین کارشناسان به این نکته پی برده‌اند که رابطه جنسی سطح اکسیژن بدن را تا حد قابل قبولی افزایش می‌دهد. رابطه عاشقانه باعث ایجاد جریان خون و ورود مواد مغذی در پوست شده و به طور همزمان سلول‌های جدید پوست را در سطح بیشتری تولید می‌کند. این عوامل در مجموع سبب می‌شوند که پوست سالم‌تر و نرم‌تری داشته باشید. در واقع سالم ماندن پوست یکی از مزایای زیبایی رابطه جنسی است که شاید خیلی‌ها ندانند.

درخشش موها

یکی دیگر از فواید رابطه جنسی برای زنان و مردان که نباید از آن غافل شوید، تاثیر مثبتی است که رابطه جنسی روی موها می‌گذارد. هورمون‌هایی که در طول این رابطه ترشح می‌شود نه تنها محرک‌های جنسی را کنترل می‌کنند، بلکه موهای شما را نیز تحت تاثیر قرار داده و رشد و تقویت‌شان را سرعت می‌بخشد. برخی مطالعات نشان می‌دهد یک زندگی جنسی سالم می‌تواند به لطف افزایش توانایی سوخت و ساز بدن، مواد مغذی که سبب سالم و براق شدن موها می‌شود را بهتر به سطح پوست سر برساند. در واقع، این مورد را جزو مزایای رابطه جنسی از نظر زیبایی بوده و البته ممکن است برای همه پیش نیاید.

بهبود روابط عاطفی در افراد

جالب است بدانید که داشتن رابطه جنسی سالم و به ارگاسم رسیدن در خانم‌ها و آقایان باعث افزایش سطح هورمون اکسی توسین که به هورمون عشق معروف است می‌شود. از این رو طی تحقیقی مشترکی که بر روی ۶۰ زن قبل و بعد از برقراری رابطه جنسی انجام شد، محققان متوجه شدند که بعد از انجام عمل جنسی سطح کیتوسین در بدن آن‌ها بالاتر رفته و آن‌ها حس بهتری نسبت به زندگی دارند. سطح بالای اکسیتوسین با احساس سخاوت نیز ارتباط نزدیکی دارد. از این رو شما برای ابراز عشق به شریک زندگی خود سخاوتمندتر شده و رفتارتان با او بهتر می‌شود.

کاهش درد

همان طور که می‌دانید هورمونی در بدن وجود دارد تحت عنوان اکسی توسین؛ این هورمون اندرومین را افزایش داده و همین فرایند منجر به کاهش درد می‌شود. از این رو اگر از سردرد و یا درد مفاصل رنج می‌برید، یک رابطه جنسی صمیمانه و سالم می‌تواند اوضاع شما را بهبود ببخشد.

تقویت ناخن‌ها

هورمون‌هایی که در طی رابطه جنسی ترشح می‌شوند نه تنها پوست را سالم و درخشان‌تر می‌کنند، بلکه ناخن‌ها را هم قوی‌تر و سالم‌تر نگه می‌دارند. این یعنی ناخن‌ها کم‌تر خواهند شکست و زیبایی این عضو از بدن به مدت طولانی‌تری حفظ خواهد شد. در حقیقت، تقویت ناخن یکی از مزایای رابطه جنسی برای زنان و مردان است که کمتر کسی از آن باخبر است. اگر شما هم می‌خواهید از ناخن‌هایی قوی برخوردار شوید، تعداد دفعات رابطه جنسی‌تان را در طول ماه افزایش دهید.

تولید اسپرم سالم

وقتی که پای مزایای رابطه‌ی جنسی برای سلامتی دستگاه تناسلی و تولید مثل می‌شود، نباید این مزیت که رابطه جنسی به تولید اسپرم سالم کمک می‌کند را نادیده بگیرید. بعضی از مطالعات انجام شده روی افراد نشان می‌دهد مردانی که دارای فعالیت جنسی منظم و صحیح هستند، تعداد بالایی از اسپرم را داشته و حجم مایع منی‌شان بیش‌تر از مردانی است که به طور منظم رابطه‌ی جنسی ندارند. از این رو برای تقویت مایع منی و افزایش آن ایجاد رابطه جنسی منظم لازم است.22 فایده شگفت انگیزه رابطه زناشویی را در این مطلب میخوانید .با دانستن این فواید رابطه جنسی می توانید روابط زناشویی بهتری را با حس بهتری تجربه کنیداز مزیت‌های فکری گرفته تا تقویت و بهبود بسیاری از سیستم‌های بدن همگی جزو مواردی هستند که زیر مجموعه مزیت‌های رابطه جنسی قرار می‌گیرند.

منبع ترک سریع
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی