کد خبر : 17876

داد زدن | داد زدن بر سر کودکان

همه‌ ما بهترین‌ها را برای فرزندان‌مان می‌خواهیم و هر کاری برای رفاه آنها انجام می‌دهیم. با وجود این اگر اشتباهی از آنها سر بزند یا شما را ناامید و عصبانی کنند، ممکن است بر سرشان داد بکشید. این کاملاً طبیعی است، همه‌ ما انسانیم و هیچ انسانی کامل نیست. البته شیوه نشان دادن ناامیدی و نحوه برخورد و رویارویی با وضعیت پیش‌آمده، می‌تواند تاثیر شگرفی روی رشد شخصیت و سلامتی فرزند شما در دراز مدت داشته باشد.

به گزارش ورنداز :

طرز صحیح رفتار با کودکان

همه‌ ما بهترین‌ها را برای فرزندان‌مان می‌خواهیم و هر کاری برای رفاه آنها انجام می‌دهیم. با وجود این اگر اشتباهی از آنها سر بزند یا شما را ناامید و عصبانی کنند، ممکن است بر سرشان داد بکشید. این کاملاً طبیعی است، همه‌ ما انسانیم و هیچ انسانی کامل نیست.

طرز صحیح رفتار با کودکان

البته شیوه نشان دادن ناامیدی و نحوه برخورد و رویارویی با وضعیت پیش‌آمده، می‌تواند تاثیر شگرفی روی رشد شخصیت و سلامتی فرزند شما در دراز مدت داشته باشد. تنبیه‌های سخت‌گیرانه و شدید پدر و مادرها، مثل فریاد زدن، می‌تواند خیلی شدیدتر از آنچه قبلا فکر می‌کردیم، روی فرزندان تاثیر بگذارد.

طرز صحیح رفتار با کودکان

 

اگه فرزندی دارید، وقتی آرام با فرزندتان حرف می زنید، مغز او آرام می گیرد و فرزندتان حرفهای شما را می شنود و به مرور سرلوحه رفتارش خواهد شد.

زمانی که داد می زنید، مغز کودک وارد مرحله جنگ و گریز می شود و ممکن است در ابتدا در اثر ترس کوتاه بیاید اما به مرور دیگر صدای شما را نخواهد شنید.
با فرزندتان با صدای آرام و و جملات شفاف و کوتاه حرف بزنید و به مرور معجزه آن را در فرزندتان ببیند.

منبع گیز میز
ارسال نظر

تبلیغات متنی