کد خبر : 17211

رابطه جنسی | تاثیر دیابت بر رابطه جنسی

همان‌طور که می‌دانید، بیشترین مقدار انرژی موردنیاز بدن به شکل گلوکز (قند) از غذاهایی که می‌خوریم تأمین می‌شود. گلوکز (Glucose) منبع اصلی سوخت در بدن است. با وجود اهمیت زیادی که این ماده در سلامتی و تأمین انرژی بدن دارد، گاهی موجب بروز مشکلات و بیماری‌هایی نیز می‌شود.

به گزارش ورنداز :

همان‌طور که می‌دانید، بیشترین مقدار انرژی موردنیاز بدن به شکل گلوکز (قند) از غذاهایی که می‌خوریم تأمین می‌شود. گلوکز (Glucose) منبع اصلی سوخت در بدن است. با وجود اهمیت زیادی که این ماده در سلامتی و تأمین انرژی بدن دارد، گاهی موجب بروز مشکلات و بیماری‌هایی نیز می‌شود.بیماری دیابت نوعی اختلال متابولیسمی (مسیری که بدن هر انسانی غذاهای هضم شده را برای تولید انرژی و رشد بدن استفاده می‌کند) محسوب می‌شود. در بیماری دیابت میزان قند خون فرد بیمار توسط هورمونی که در غده پانکراس به تولید (انسولین) می‌رسد، کنترل می‌شود. برای نمونه هنگامی که فردی غذا می‌خورد، غذا تجزیه شده و به شکل گلوکز وارد خون فرد می‌شود.به عبارتی انسولین گلوکز را از خون گرفته و آن را به شکل سلول‌هایی که تجزیه شده و برای بدن سوخت محسوب می‌شوند، تبدیل می‌کند. اگر فردی به دیابت مبتلا شود دچار کمبود انسولین در بدن خود می‌شود. در این صورت انسولین برای دریافت گلوکز از خون و ورود به سلول‌های بدن عملکرد ناقصی خواهد داشت که این امر نشان دهنده قند خون بیش از حد نرمال (هایپر گلیسمی) است. در پی این عوارض فرد با تأثیر دیابت بر رابطه جنسی روبرو می‌شود.

مردان دچار دیابت ۱۰ تا ۱۵ سال زودتر از سایر مردان به ناتوانی جنسی دچار می‌شوند. مردان مبتلا به دیابت، علاوه بر احتمال ابتلا به ناتوانی جنسی، ممکن است به اختلال‌های جنسی دیگری از قبیل بیماری پیرونی، زودانزالی، دیرانزالی، برگشت انزال به عقب و بی‌میلی جنسی نیز مبتلا شوند.بخشی از این عوارض مربوط به پیشرفت بیماری دیابت و بخشی دیگر نیز عوارض داروهایی است که بیمار برای کنترل عوارض دیابت مصرف می کند.دیابت در زنان کاهش میل جنسی، نرسیدن به اوج لذت جنسی یا اصطلاحا ارگاسم، کاهش برانگیختگی جنسی، درد هنگام نزدیکی و عفونت‌های واژن با فراوانی متفاوت در بخش قابل توجهی از زنان مبتلا به دیابت بروز می کند.همه علل و عواملی که به بروز اختلالات جنسی در مردان مبتلا به دیابت می انجامد، ممکن است در بروز اختلالات جنسی زنان هم سهیم باشد.

یکی از دلایلی که زنان مبتلا به دیابت ممکن است در رسیدن به ارگاسم مشکل داشته باشند این است که قند خون بالا می‌تواند در لغزندگی مهبل موثر باشد.

 

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی