کد خبر : 17144

زندگی ام در فقر داشت غرق میشد تا اینکه یکی از اقوام پیشنهاد دادن که بروم در حوزه آجر مشغول شوم و الان میتوانم بگویم آجر توانست زندگی ام را دگرگون کند تا من پیشرفت را لمس کنم. اکنون میخواهم ادامه مطالب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کنم.

به گزارش ورنداز :

زندگی ام در فقر داشت غرق میشد تا اینکه یکی از اقوام پیشنهاد دادن که بروم در حوزه آجر مشغول شوم و الان میتوانم بگویم آجر توانست زندگی ام را دگرگون کند تا من پیشرفت را لمس کنم. اکنون میخواهم ادامه مطالب شما را بیشتر با این حوزه آشنا کنم.

آجر نسوز رستیک

در ابتدا آجر نسوز رستیک در رنگ و ابعاد مختلف تولید شده و بعد از تمام شدن مراحل تولید آجر نسوز نما، این محصول با دستگاهی با فشار آب روی آجر نسوز چندین مرحله را انجام می دهند که سطح آجر نما نسوز به صورت دانه دانه شدن و نا منظم کردن این آجر نسوز شکل زیبایی را به دست می آورد که این فرآیند تولید آجر نما نسوز رستیک می باشد،که بعد از پایان یافتن این مرحله و پس از خشک شدن این محصول در کارتن چیده شده و بسته بندی می گردد. آجر نما رستیک در مدل ها و طرح های مختلف تولید می شود اما بهترین مدل های آن مدل ساده ، ترکدار ، زبر  می باشد که جزء بی نظیر ترین مدل های آجر نسوز رستیک می باشند.این آجر رستیک در چهار رنگ پرطرفدتر بازار عرضه شده است. رنگ قرمز آجر نما رستیک یکی از محبوب‌ ترین آجر هایی است که در نماهای بیرونی و داخلی ساختمان ها از آن استفاده می شود.

1-1

آجر نسوز سلیسی

اما ملاک اصلی برای دسته بندی آجر نسوز سیلیسی را می‌توان A1O دانست که تاثیر بسزایی روی خواص ترمومکانیکی آجرهای سیلیسی دارد. آجرهای نسوز سیلیسی جزو دسته محصولات شکل دار غیر قلیایی هستند، این گروه از محصولات شامل مواد خانوده AIO و SIO2 و همچنین مواد دیگری هستند که به دلیل واکنش‌های شیمیایی قابلیت دسته بندی ندارد. برای ساخت آجرهای سیلیسی بسیار متراکم با قابلیت هدایت حرارتی بالا، سیلیکون نیترید یا کاربید سیلیسیم به عنوان قسمتی از مخلوط بکار می‌روند. کاربید سیلیسیم کریستالی در طول پخت از طریق اکسیداسیون، شکل می‌گیرد و تخلخل های درون دانه‌ای را پر می‌کند. به عنوان مواد اولیه جهت ساخت آجرهای سیلیسی از کوارتزیت‌های خاص با میزان بیشتر از ۹۶ درصد SIO2 استفاده می‌شود. تا حدودی هم ماسه سیلیسی با درجه خلوص بالا نیز مصرف می‌شود.

1-2

آجر نسوز سفید

این آجر یکی از نمونه آجرهای ارائه شده در این مجموعه می باشد. آجر نسوز سفید شامل رنگهایی از جمله آجر سفید دانه دار، آجر سفید متمایل به طوسی و آجر نما سفید صدفی و… میباشد. این روزها استفاده از آجر دکوراتیو به رنگ سفید در میان مردم بسیار مرسوم شده است و به نوعی خانه را به صورت مینیمال و مدرن تبدیل می کند. آجر سفید در طراحی داخلی کاربرد زیادی دارد. همچنین این نوع آجر برای نمای بیرونی ساختمانها نیز استفاده می گردد. این خاک در مناطق خراسان جنوبی و آذربایجان غربی با کیفیت خوبی یافت می شود. البته میتوان گفت کائولن در اکثر مناطق کشور عزیزمان موجود است اما کیفیت کمتری نسبت به دو نقطه ذکر شده دارند. از لحاظ تولید، خاک سفید این محصول باید دارای آهن و اکسید فلزهای دیگر مانند اکسید آهن، منگنز، تیتانیوم به میزان خیلی کم باشد. تا موجب بوجود آمدن رنگ طوسی یا سفید گردد. اگر خاکی حاوی این عناصر نباشد موجب سستی آجر میشود. در اینجا چالشی بوجود می آید.

1-3

 

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی