کد خبر : 17108

از زمانی که وارد کسب و کار فرش شدم، با چالشهای مختلفی روبرو شدم که هر کدام از آنها باعث رشد بیشتر من در این حوزه و انگیزه بیشترم برای ادادمه تجارت این هنر اصیل ایرانی شد. در ادامه شما را با چند نوع فرش ایرانی آشنا می کنم.

به گزارش ورنداز :

از زمانی که وارد کسب و کار فرش شدم، با چالشهای مختلفی روبرو شدم که هر کدام از آنها باعث رشد بیشتر من در این حوزه و انگیزه بیشترم برای ادادمه تجارت این هنر اصیل ایرانی شد. در ادامه شما را با چند نوع فرش ایرانی آشنا می کنم.

فرش دستباف

با افزایش ساخت انواع لوازمات برای زیبا ساختن محیط منزل و یا مکانهای عمومی،  فرش دستباف جز این دسته قرار گرفتند و برای نشان دادن ارزش نمونه های دست بافت آنها را به صورت تابلو طراحی و با بازار عرضه کردند. از مهمترین هنرهای ایرانی بافت انواع فرش و تابلو فرش بوده که در همه کشورهای جهان شناخته شده می باشد و هنر دست ایرانیان هر ساله در بهترین نمایشگاه های جهان در معرض دید همگان قرار می گیرد. اولین محصولات فرش با استفاده از پشم حیوانات تولید می شده و صرفا برای محافظت و آسیب نرسیدن به پا استفاده می شده است، از قرن نوزدهم این محصولات به عنوان یک هنر معروف گردید و همگان هنر دست ایرانیان را شناخته و برای خرید آن نیز اقدام می کردند.

4-1

 

فرش چله ابریشم

جالب است که بدانید فرش چله ابریشم ایرانی به دلیل کیفیت و همچنین طرحهای بسیار چشم‌ نوازی که دارد در سراسر جهان طرفداران بیشماری دارد زیرا ایرانیان توانسته اند تا انواع فرش را از جنس ابریشمی پشمی تا جنسهای دیگر را به زیبایی طراحی کنند و ببافند، به همین خاطر است که می توان ادعا کرد که تمامی افراد جهان برای یک بار هم که شده آوازه فرش ایرانی را شنیده اند.

اگر بخواهیم نگاه کلی به تاریخچه فرش بیاندازیم به راحتی می توان متوجه شد که فرش در واقع یکی از وسیله های قدیمی و بسیار مهم در خانه های ایرانی به شمار می ‌رود که از زمانهای گذشته مورد استفاده قرار می گرفته تا به حال که به عنوان یکی از وسایل پراهمیت برای دکوراسیون خانه به شمار می رود.

4-2

 

فرش گل ابریشم

انواع  فرش گل ابریشم جدید اصل مدرن با طرحهای شیک و متنوع در بازار این محصول عرضه می شود که به سبب کیفیت بالا و زیبایی فوق العاده ای که دارند، مورد استقبال مصرف کنندگان بسیاری هستند و از فروش بالایی برخوردار می باشند.

طرحهای زیبا و کیفیت بالا از ویژگیهای خوب یک فرش مناسب می باشد و به همین دلیل تولید کنندگان در تلاش هستند تا با تولید گل ابریشم جدید این موارد را رعایت کنند و محصولاتی را تولید کنند که بسیار مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گیرند. فرش گل ابریشم در واقع نوعی از فرش است که دور حاشیه ها و نقشهای آن از پشم نیست و به جای پرز پشمی دارای پرز ابریشمی هستند.

4-3

 

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی