کد خبر : 17076

بیماری ام اس | کاهش حملات ام اس

اِم‌اِس Multiple Sclerosis  که با نام اختصاریِ MS شناخته می‌شود،در سال ۱۸۶۸ توسط ژان-مارتن شارکو یک عصب‌شناس و استاد آسیب‌شناسی آناتومی اهل فرانسه  توصیف شد.

به گزارش ورنداز :

اِم‌اِس Multiple Sclerosis  که با نام اختصاریِ MS شناخته می‌شود،

در سال ۱۸۶۸ توسط ژان-مارتن شارکو یک عصب‌شناس و استاد آسیب‌شناسی آناتومی اهل فرانسه  توصیف شد.

علائم و اثرات ام اس

 

بیماری التهابی که در آن غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع آسیب می‌بینند.

غلاف میلین یک لایه پروتئینی روی رشته های عصبی است که این امر باعث افزایش سرعت هدایت پیام‌های الکتریکی در طول تار عصبی می‌شود.

میلین افزون بر افزایش سرعت انتقال پیام‌های عصبی ، وظیفه نگهداری از سلول‌های عصبی را نیز به عهده دارد.این آسیب‌دیدگی می‌تواند در توانایی بخش‌هایی از سیستم عصبی که مسئول ارتباط هستند اختلال ایجاد کند و باعث به وجود آمدنِ علائم و نشانه‌های زیادِ جسمی شود.

 

گیاهان دارویی که از دیرباز در درمان و پیشگیری این بیماری به کار برده می شوند گیاهانی هستند که برای تقویت حافظه و تشدید جریان خون مفید بوده و نیز آرام بخش هستند. بیماری ام اس  باعث اختلال سیستم حسی، فلجی و از دست دادن سیستم تعادلی میشود که این علائم به محل ضایعه در سیستم اعصاب مرکزی بستگی دارند امروزه در بحث گیاهان دارویی تحقیقات گسترده ای صورت گرفته و داروهای با ماده موثره طبیعی، ایده های جدیدی برای پژوهشگران جهت درمان راحت تر و ارزانتر بیماریها فراهم نموده است.بیماری های ناشناخته در جوامع بشری بیشترین بررسی های علمی را به خود اختصاص داده اند. بیماری یکی از شایع ترین بیماری های سیستم عصبی در جهان است که عامل یا عوامل بروز آن ناشناخته باقی مانده اند.

امروزه شواهد علمی بسیاری وجود دارد که اهمیت و نقش تغذیه را در حفظ سلامتی بیماران مبتلا به ام اس را ثابت کرده است.

گیاهان دارویی  نیز که از دیرباز در درمان و پیشگیری این بیماری به کار برده می شوند گیاهانی هستند که برای تقویت حافظه و تشدید جریان خون مفید بوده و نیز آرام بخش هستند.

طبق تحقیقات انجام گرفته گیاهان دارویی نظیر کندر، زعفران، گیاهان حاوی کافئین، ژینکو و شاهدانه در کاهش علائم و حملات ام اس موثر می باشند. از گیاه کندر برای مهار پروسو گرانیت ها لونکوترین التهابات مغز استفاده و به درمان بیماری کمک شود برای اینکه ام اس پیشرفت کند گلبول های سفید باید از سد رگ های مغزی عبور کنند و بنابر مطالعات دانشگاه کرنل، کافئین مسیر گیرنده های آدنوزین را مسدود می کند و از پیشروی گلبول های سفید جلوگیری می کند .

لرزش هایی که در بیمار ام اس وجود دارد درمانش خیلی مشکل است و شاهدانه یکی از مواردی است که می تواند در کاهش آن موثر باشد آرام بخش بودن و تسکین دادن نیز از خواص مهم زعفران ذکر شده است.

م اس باعث اختلال سیستم حسی، فلجی و از دست دادن سیستم تعادلی میشود که این علائم به محل ضایعه در سیستم اعصاب مرکزی بستگی دارند امروزه در بحث گیاهان دارویی تحقیقات گسترده ای صورت گرفته و داروهای با ماده موثره طبیعی، ایده های جدیدی برای پژوهشگران جهت درمان راحت تر و ارزانتر بیماریها فراهم نموده است.م اس  باعث اختلال سیستم حسی، فلجی و از دست دادن سیستم تعادلی میشود که این علائم به محل ضایعه در سیستم اعصاب مرکزی بستگی دارند امروزه در بحث گیاهان دارویی تحقیقات گسترده ای صورت گرفته و داروهای با ماده موثره طبیعی، ایده های جدیدی برای پژوهشگران جهت درمان راحت تر و ارزانتر بیماریها فراهم نموده است.م اس  باعث اختلال سیستم حسی، فلجی و از دست دادن سیستم تعادلی میشود که این علائم به محل ضایعه در سیستم اعصاب مرکزی بستگی دارند امروزه در بحث گیاهان دارویی تحقیقات گسترده ای صورت گرفته و داروهای با ماده موثره طبیعی، ایده های جدیدی برای پژوهشگران جهت درمان راحت تر و ارزانتر بیماریها فراهم نموده است.
منبع رکنا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی