کد خبر : 17074

حقوق بازنشستگان | پرداخت حقوق بازنشستگان

براساس تخصیص صادر شده برای ماه جاری، و با عنایت به ابلاغ تمامی مصوبات مربوط به تعیین حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری برای سال ۱۴۰۱، طبق وعده مدیرعامل صندوق در جلسه با کانونهای بازنشستگان، حقوق اردیبهشت و معوقه فروردین ماه بازنشستگان عزیز به همراه افزایش مذکور پرداخت شده است

به گزارش ورنداز :

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت و تسویه کامل کسورات حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق در سه مرحله طی ماه جاری خبر داد.با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان  بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.علی خدامی با اعلام این خبر گفت: حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق شامل دو بخش مجزاست.افزود: یک بخش آن مربوط به «خالص پرداخت حقوق» است که به حساب بازنشستگان واریز می شود و دیگری مربوط به «تعهدات دستگاه‌های اجرایی یا همان «کسورات حقوق» است که به حساب دستگاه واریز می‌شود.خدامی تصریح کرد: به طور معمول کسورات بازنشستگان شامل اقساط وام، صندوق قرض الحسنه محل اشتغال، بیمه دستگاه و غیره است که میزان کسری آن ماهانه مشخص شده و پس از تامین مالی به حساب دستگاه واریز می شود.

او در این خصوص توضیح داد که منابع مالی مربوط به پرداخت کسورات حقوق با منابع مالی خالص حقوق متفاوت بوده و اینگونه نیست که ابتدا کسورات افراد از حقوقشان کسر شده و در جایی ذخیره شود و پس از مدتی به دستگاه واریز شود؛ به همین دلیل نیز به طور معمول بین پرداخت حقوق یک ماه با پرداخت کسورات آن ماه فاصله زمانی بوجود می‌آیدپرداخت سه مرحله‌ای کسورات بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، تمامی کسورات فروردین ماه این افراد تسویه شده و کسورات حقوق اردیبهشت ماه نیز متناسب با نقدینگی، بعد از پرداخت حقوق ماه جاری در خردادماه عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، ضمن اشاره به همکاری مناسب سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور، از اعمال افزایش ده درصدی سال ۱۴۰۱ حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق در اردیبهشت همراه با پرداخت معوقه فروردین ماه خبر داد.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، ضمن اشاره به همکاری مناسب سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور،  از اعمال افزایش ده درصدی سال ۱۴۰۱ حقوق  بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق در اردیبهشت همراه با پرداخت معوقه فروردین ماه خبر دادبه گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی خدامی اظهار داشت: براساس تخصیص صادر شده برای ماه جاری، و با عنایت به ابلاغ تمامی مصوبات مربوط به تعیین حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری برای سال ۱۴۰۱، طبق وعده مدیرعامل صندوق در جلسه با کانونهای بازنشستگان، حقوق اردیبهشت و معوقه فروردین ماه بازنشستگان عزیز به همراه افزایش مذکور پرداخت شده است.​​حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

فتح‌الله بیات (دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران) با اشاره به قوانین بیمه‌پردازی گفت: دخل و خرج سازمان تامین اجتماعی در قالب منابع و مصارف تعریف می‌شود، اما متاسفانه امروزه منابع سازمان کاهش شدیدی پیدا کرده و پاسخگوی مصارف نیست که این زنگ خطر را برای سازمان، کارگران و بازنشستگان به صدا درآورده است. بیات با ابراز تاسف از بیمه گریزی‌های اخیر که ناشی از ناآگاهی یا نفع شخصی کارفرمایان بوده، گفت: امروزه درصد قابل توجهی از کارگران تحت پوشش بیمه نیستند و همین امر باعث شده تا حق بیمه‌های ورودی به سازمان تامین اجتماعی به شدت کاهش یابد. 

وی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کار مبنی بر کسری بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی در ماه گفت: به اعتراف وزیر کار سازمان تامین اجتماعی سالانه ۴۸ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و اگر هر چه سریعتر برای این معضل چاره‌اندیشی نشود، با ورشکستگی سازمان و تعویق در پرداخت مستمریهای بازنشستگان روبرو خواهیم شد. 

رییس اتحادیه کارگران قراردادی از رویکرد بیمه گریزی کارفرمایان به شدت انتقاد کرد و گفت: امروزه کارفرمایان به اشکال مختلف سعی می‌کنند هزینه‌های بنگاه اقتصادی را کاهش دهند و یکی از مهمترین و خطرناک‌ترین رویکردهایی که در پیش گرفته‌اند، بیمه نکردن نیروی کار است. 

وی از به هم خوردن چرخه بیمه در آینده نزدیک و بحران ناشی از آن خبر داد و گفت: هنگامی که حق بیمه ورودی به سازمان تامین اجتماعی پایین باشد، درآمد سازمان نیز کاهش می‌یابد و از آنجا که پرداخت مستمری بازنشستگان در اولویت سازمان قرار دارد و نگران تبعات پرداخت نشدن مستمری و اعتراض بازنشستگان و مستمری بگیران هستند، به هر شکل ممکن از جمله با استقراض از بانک رفاه کارگران، مستمری‌ها را می‌پردازند. این در حالی است که آینده هر سازمانی که قرض کند تا مستمری بپردازد، سیاه خواهد شد. 
منبع مه شو
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • یوسف صادقی کرمانشاه

    سلام حقیربا۳۸سال خدمت که ۸۵ ماه آن درجبهه وباتقدیم تنها برادرشهیدم که خودم بزرگش کردم تحت تکفل بنیادشهدم اماحقوق نمیگیرم جانبازهستم هیچ درسال گ۹۹بازنشسته شدم آنهم با مدارک بیسوادی و در حکم بازنشستگی قیدگردیده نه سنوات ونه طلب گذشته و نه پاداشی ایااین خدای است که در فقر زندگی کنم شصت ساله شدم چقدربه عمرم باقیمانده

  • ناشناس

    درحالیکه طبق قانون حقوق بازنشستگان بر اساس تورم آن سال توسط دولت افزایش با تورم بالای ۶۰درصد سال جاری دولت رییسی فقط ۱۰درصد به حقوق بازنشستگان و کارمندان اضافه کرد و باعث گردید این اقشار ازنظر معیشت زندگی به فلاکت برسند

  • احمدی

    امیدوارم این دولت به درک واصل واین همه تبلیغات افزایش حقوق را با دروغ ونیرتگ رسانه ا ی نکند... تورم را باید فکری برایش کرد... مردم روز بروز فقیرتر می‌شوند.. این رژیم باید بساط خودرا جمع کند...

تبلیغات متنی