کد خبر : 16908

افزایش حقوق معلمان

وزیر آموزش و پرورش 26 مرداد در توییتی خبر داد که حدود 810 هزار نفر از معلمان مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان می‌شوند

به گزارش ورنداز :

مراحل اجرای رتبه بندی معلمان از 26 ماه مرداد آغاز شد و تا پایان روز 12 آبان ادامه داشت، مدیران مدارس نیز تا پایان روز 12 آبان فرصت داشتند که مدارک را بررسی کنندبراین اساس قرار است افزایش حقوق معلمان از 31 ماه شهریور 1400 اعمال شود.

وزیر آموزش و پرورش 26 مرداد در توییتی خبر داد که حدود 810 هزار نفر از معلمان مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان می‌شوند.

یوسف نوری در جریان بازدید ابراهیم رئیسی در تاریخ 26 مهر از وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرده بود که مبلغ دو میلیون و 300 هزار تومان به‌طور میانگین با اجرای رتبه‌بندی معلمان به حقوق این افراد اضافه خواهد شد. 

به گفته وزیر آموزش و پرورش، میانگین حقوق معلمان بر اساس آخرین اعلام خزانه کشور، هفت میلیون و 728 هزار تومان است که در صورت اجرای رتبه‌بندی افزایش خوبی خواهند داشتدر همین زمینه، نوری در جریان بازدیدی که از یک خبرگزاری داشته درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان گفته، می‌خواهیم 900 هزار معلم را رتبه‌بندی کنیم؛ اواخر مرداد آیین‌نامه ساماندهی معلمان تکمیل شد و معلمان مستندات و مدارک خود را بارگذاری کردند. این بارگذاری با تأخیر تا دهم مهرماه مواجه شد و اکنون هم که از 10 مهر حدود 40 روز می‌گذرد، تعدادی از احکام ماه گذشته صادر شد، تعدادی از احکام این ماه صادر می‌شود و تعدادی از احکام هم، ماه بعد صادر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرده، فعالیت در سامانه در حال انجام است؛ معلمان باید مدارک و مستندات خود را بارگذاری و تکمیل کند و بعد از آن، مدیر مدرسه علاوه بر اینکه مدارک را تطبیق می‌کند، باید مشاهدات رفتاری‌اش را هم بنویسد و ارسال کند. برخی از تأخیرات همین است، تعدادی از مدیران هنوز نرسیدند برای همه همکاران مشاهدات رفتاری، ارائه کنند و در سامانه بارگذارینوری بیان کرده، همکاران بخش شایستگی‌های عمومی، همکاران گزینش و حراست، همچنین ارزیابان باید نظر دهند. آموزش ارزیابان حدود سه ماه طول کشید و حدود 3 هزار نفر آموزش دیدند که از بین آنها 2 هزار نفر انتخاب شدند. در حال حاضر هیأت ممیزه‌ها هم در حال فعالیت هستند که رتبه‌ها را تعیین کرده و در نهایت احکام صادر می‌شود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، اعتبار رتبه‌بندی معلمان 38 همت(38 هزار میلیارد تومان) است. آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است که اول باید همه را احکام بزنیم تا رقم نهایی از این 38 همت بالاتر نرود و بعد پرداخت‌ها را آغاز کنیم. ممکن است اینگونه باشد که یک تعدادی از معلمان رتبه‌های بالاتر بگیرند اما رقم ریالی ما در سال جاری نرسد، یعنی رتبه‌اش را اعلام می‌کنیم اما چون قانونگذار سقف تعیین کرده است، نتوانیم امسال پرداخت کامل داشته باشیم.نوری درباره مابه‌التفاوت پرداخت نشده معلمان اظهار کرده که هنوز تصمیمی برای تبدیل شدن این مابه‌التفاوت ها به دیون گرفته نشده زیرا اعلام شده است که در سقف تعیین شده باید پرداخت‌ها صورت گیرد. حالا نمی‌دانم دیون می‌شود یا نمی‌شود. ولی برای سال آینده باید بر اساس رتبه‌ای که معلمان استحقاقش را دارند، دریافتی داشته باشند و حقوق و مزایا پرداخت شود.

وزیر آموزش و پرورش به فارس گفته، در آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان آمده است رتبه یکبار صادر شود و 5 سال بعد می‌توانید حکم جدید را صادر کنید. مصوبه‌ای را گرفتیم که بتوانیم علی‌الحساب به همکاران‌مان پرداخت کنیم تا یکی، دو ماه آینده که رتبه‌ برای آنها صادر می‌شود. ان‌شاءالله رتبه‌بندی معلمان به پایان سال نمی‌خورد زیرا سامانه هم مشکلی ندارد.

به گفته نوری، برای معلمان طرح مهرآفرین از قبل برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و مبلغی علی‌الحساب به آنها پرداخت شده است، از اول ماه مهر برای مهرآفرینان پرداخت‌ها بدون نیاز به آزمون انجام می‌شود. 

 

منبع اکو ایران
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی