کد خبر : 16850

ادویه جات و چاشنی ها نقش مهمی در صنایع غذایی دارند از این رو من نیز به این حرفه وارد شدم و پس از رونق دادن کسب و کارم در این زمینه حالا یکی از بزرگترین تجارت این محصول خوش عطر و رنگارنگ می باشم که زندگی خود و بسیاری از افراد را تغییر دادم.

به گزارش ورنداز :

ادویه جات و چاشنی ها نقش مهمی در صنایع غذایی دارند از این رو من نیز به این حرفه وارد شدم و پس از رونق دادن کسب و کارم در این زمینه حالا یکی از بزرگترین تجارت این محصول خوش عطر و رنگارنگ می باشم  که زندگی خود و بسیاری از افراد را تغییر دادم.

پودر دارچین

از زمانهای قدیم تا به حال پودر دارچین یکی از ادویه های محبوب بین مردم است که در بازار با مقادیر مختلفی اعم از 100 گرمی و عمده بنا بر نیاز خود می توانید خریداری کنید. این ادویه ی خوش طعم و عطر طبعی گرم و خشک دارد که برای گرم کردن بسیاری از غذاها و دسرها می توان از آن استفاده کرد زیرا علاوه برطعم فوق العاده ای که دارد غنی از خواص می باشد و معمولا بیشترین استفاده ی آنها همراه با چای ایرانی می باشد.

به دلیل نوسانات بازار و برخی عوامل قیمت پودر دارچین 100 گرمی متفاوت می باشد. دارچینها از ساقه ی درخت دارچین به دست می آیند به طوری که ساقه را برش می زنند و پوست داخلی را جدا می کنند و بخشهای چوبی را دور می ریزند و پوسته ها بعد از خشک شدن به شکل نوارهای لوله ای در می آیند که با آسیاب کردن آنها پودر دارچین به دست می آید. آنتی اکسیدانها از بدن ما در برابر رادیکالهای آزاد محافظت خواهد کرد و دارچین یک ادویه ی غنی از آنتی اکسیدانهای قوی مانند پلی فنل می باشد.

9-1

پودر هل

در اینجا به چند تفاوت عمده پودر هل مشهد خانگی آسیاب شده و پودر هل بسته بندی کارخانه ای اشاره خواهیم کرد و پودر هل شکسته اگر در شرایط خاص کارخانه ای بسته بندی شود موادی به آن افزوده میشود که ماندگاری پودر هل را بیشتر میکند و میتوان از آن برای مصارف شیرینی پزی استفاده کرد.

به طور مثال در بسته بندی پودر هل شکسته وارداتی و کارخانه ای، رطوبت پودر هل به میزان 8 تا 14 درصد کاهش میابد به منظور جلوگیری از رشد و تولید میکروب در پودر هل سبز همچنین در کارخانه برای تولید پودر هل شکسته و یا پودر هل سبز، پودر ها را با بخار استریلیزه میکنند اما به میزانی که روغن های فرار در پودر هل از بین نروند.

به لحاظ اقتصادی خرید پودر هل کیلویی و یا حتی در بسته بندی های 50 و 100 گرمی بسیار ارزان تر و به صرفه تر از پودر هل آسیاب شده خانگی می باشد.

در هر نقطه از ایران که باشید میتوانید با کارشناسان هل دانه ارتباط گرفته و پودر هل درجه یک و اصل را در به صورت فله عمده و کیلویی خریداری کنید.

برای تهیه پودر هل از انواع هل با درجه کیفی پایین تر از هر برند وارداتی هل هندی میتوان استفاده کرد چرا که هل نارنجی هل شکسته در حقیقت هل با پوسته ی باز میباشند و گاها هل ریزتری هستند و جدا کردن دانه از پوسته هل امری ساده تر میباشد.

9-2

پودر قهوه

امروزه برای سهولت در استفاده از پودر قهوه، قهوه را به صورت پودرهای آماده تهیه می کنند و در بسته بندی های مشخصی به فروش می رسانند مانند پودر قهوه فوری اسپرسو 40 عددی پاپران.

سهولت استفاده این نوع قهوه اسپرسو آماده باعث شده است تا به محبوبت زیادی برسند و تنوع بسیار بالایی داشته باشند که می توان یه کافی میکس و کاپوچینو فوری نیز اشاره کرد قهوه تقریبا در همه جای دنیا کشت می شود که برخی ازین مکانها دارای شهرت جهانی هستند.

به عنوان مثال قهوه آفریقا را می توان یکی از برترین ها در این زمینه طبقه بندی کرد که در این بین قهوه کنیا از شهرت بیشتری برخوردار است آن هم به دلیل آب و هوا، نوع خاک و ارتفاعات کشور کنیا است.

اما آنچه قهوه کنیا را بسیار متفاوت کرده است تنوع درختانی است که از آنها قهوه برداشت می شود از عجیب ترین قهوه ها می توان به قهوه آسیا شرقی اشاره کرد که فرآوری بسیار خاصی دارند.

9-3

 

 

ارسال نظر

تبلیغات متنی