کد خبر : 16846

در تابستان که مدرسه ها تعطیل بود در کنار دست پدرم در مغازه کوچک ادویه فروشی به او کمک می کردم و این باعث اندوختن تجربه های بسیاری در من شد که پس از پایان خدمت سربازی شغل او را گسترش دهم و بسیار ثروتمند شوم.

به گزارش ورنداز :

در تابستان که مدرسه ها تعطیل بود در کنار دست پدرم در مغازه کوچک ادویه فروشی به او کمک می کردم و این باعث اندوختن تجربه های بسیاری در من شد که پس از پایان خدمت سربازی شغل او را گسترش دهم و بسیار ثروتمند شوم.

پودر قاووت

قاووت, قووت و یا به گویش کرمانی قوتو, یکی از تنقلات و سوغاتی های استان کرمان محسوب می شود, پودر قاووت یک معجون خوشمزه و خوش طعم است که پایه ثابت سینی مجالس, مهمانیها, مراسمات و عیدهای خاص خصوصا عید باستانی نوروز می باشد.

واژه قاووت یا قوتو از کلمه قوت به معنی نیرو گرفتن می آید از گذشته های دور تا کنون در استان کرمان به افرادی که از لحاظ بدنی ضعیف بودند قاووت یا قوتو می دادند تا بخورند و قوت بگیرند.

قاووت هفت مغز یا قوتو یک پودر خوشمزه, خوش طعم و در عین حال بسیار مقوی و پر خاصیت می باشد که از ترکیب چهل نوع گیاه دارویی, مغزیجات و ادویه های مختلف با شکر یا نبات ترکیب شده و در انواع مختلفی با خواص و طعمهای مختلف تولید می شود و خواص درمانی داروهای گیاهی را دارا می باشد.

پیشنهاد می دهیم حتما قاووت را در برنامه غذایی خود و کودکانتان برای حفظ سلامتی, تقویت سیستم ایمنی بدن, رشد استخوان و یادگیری بهتر کودکان بگنجانید.

5-1

پودر قهوه

شاید تعجب کنید ولی قهوه دومین نوشیدنی بعد از آب و همچنین بعد از نفت دومین ماده تجاری پر مصرف دنیا است که یکی از انواع آن می توان به پودر قهوه اسپرسو 100 عربیکا دیسترو اشاره کرد با ما همراه باشید تا اطلاعات شگفت انگیزی را باهم به اشتراک بگذاریم.

40 درصد قهوه دنیا را برزیل تامین می کند و از هر 4 نفر در دنیا یک نفر قهوه می نوشد افسانه ای وجود دارد از بزچرانی به نام کلدی در قرن ششم میلادی که ممکن است توضیحات درستی در مورد کشف قهوه به ما بدهد.

در آن زمان بزهای کلدی نوعی برگ و میوه ای را می خورند که احساس بی قراری و اضطراب می کنند و کلدی متوجه این موضوع می شود کم کم این دانه به یک کالای تجاری تبدیل می شود .

ولی رهبر سپس توسط تجار هلندی به اروپا راه پیدا می کند و دوران شکوفایی قهوه آغاز می شود نکته جذاب داستان آنجاست که اولین قهوه خانه ها در شهر مکه پدیدار شدند و سپس سرتاسر قلمرو اسلامی را فرا گرفتند.

5-2

 

پودر هل

هل سبز هل سفید و هل سیاه محصولاتی وارداتی از کشورهای هندوستان، گواتمالا و... هستند که به دلیل شرایط اقلیمی این کشور ها هل به صورت عمده در مزارع این کشورها سالانه کاشت و برداشت میشود. در این مقاله قصد داریم به روز ترین قیمت های پودر هل سبز کیلویی و عمده را ارائه کرده و همچنین به خصوصیات پودر هل سبز خالص بپردازیم.

در میان کشورهای صادراتی هل سبز درجه یک، کشور هند تنها 30 درصد از میزان برداشت هل سبز را در اختیار کشور های دیگر قرار داده و 70 درصد باقی را برای مصرف مردم کشور خود نگه بسته بندی میکند.

با وجود اینکه از هل وارداتی امپراطوری اکبری تنها سی درصد به ایران میرسد، باز هم در میان خریدارن عمده هل سبز و همچنین فروشندگان عمده و کیلویی هل جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

 

5-3

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی