کد خبر : 16753

به یکی از نژادهای برتر اسب ایرانی که در ایران و کشورهای مختلف دنیا طرفدار زیادی دارد اسب ترکمن گفته می شود که به دلیل اصیل بودن دارای قیمت متفاوتی می باشد.

به گزارش ورنداز :

به یکی از نژادهای برتر اسب ایرانی که در ایران و کشورهای مختلف دنیا طرفدار زیادی دارد اسب ترکمن گفته می شود که به دلیل اصیل بودن دارای قیمت متفاوتی می باشد.

این حیوان پر سود دارای یک ژن بسیار منحصر بوده و اندامی کشیده با پاهای پر سرعت داشته که نژاد این اسب ترکمن است و یک زندگی تقریبا صحرایی و کویری دارد و سرعت آن در مناطق باز زیاد تر نسبت به مکانهای مانند جنگل دارد و امروزه با خرید و استفاده در اماکن پرورش اسب از آن استفاده های بی شماری می کنند.

تا کنون با ارسال این اسبها به سر تا سر جهان کشورهای دیگر جهت زنده نگه داشتن بقای آنها از آمپولهای ژنتیکی به وسیله سرنگ شیشه ای استفاده نموده و با تولید مثل آنها یک حیوان دونده دیگر با شکل و شمایلی خاص به وجود آمده است که هیچ گونه از ژن این اسب در آن وجود ندارد و فقط به نام این نوع نژاد تمام شده است، این موجود هم اکنون در ترکمن موجود بوده و نسل آن بسیار قدیمی و قدمت دار بوده و خدمات بسیاری را به انسانها ارائه داده اند.

7-1

خرید اسب ترکمن یکی از بهترین موجود در بین تمامی اسبهای جهان به حساب آمده و ظاهر زیبای آن شروع جذابیت آن بوده و از گردن تا دم یک انعطاف پذیری و عضلانی بودن بدن آنها را به نمایش می گذارد.

این موجود در رنگهای سفید، مشکی، قهوه ایی سوخته و روشن موجود در دنیا زندگی می کند که نژاد ترکمن به رنگ مشکی آن بسیار سرعتی بوده و هر فردی معمولی نمی تواند برای کنترل آن اقدام نماید، زیرا ممکن بوده از روی آن به سمت زمین پرتاب گردد، بیشتر افرادی که چندین سال سوارکار هستند.

 

قیمت اسب ترکمن

اسبهای ترکمن موجود در ایران یکی از نژادهای خالص و اصیل این حیوان به شمار می روند که بیشتر در مناطق ترکمن صحرا پرورش داده می شوند، یکی از نشانه های اصلی و بارز این نمونه ها داشتن رنگ خاکستری و اندام کشیده و لاغر می باشد که به سهولت می توان به آن پی برد.

با توجه به اینکه فرهنگ مردمان ترکمن با این حیوان گره خورده است خانواده های ترکمن زیادی در سراسر کشور ما بر این عقیده هستند که نگهداری کردن از این موجود زنده در خانه موجب برکت بیشتر خواهد شد، به همین دلیل در هر یک از مناطق کشور ما مراکزی راه اندازی شده اند که این موجودات اصیل را در تعدادی بالا پرورش داده و به صورت مستقیم به دست مشتریان خود می رسانند.

7-2

در رابطه با قیمت اسب ترکمن می توان گفت که عوامل بسیار زیادی بر روی قیمت اصلی این نمونه موثر هستند که مهمترین آنان شامل قدرت بدنی، وضعیت سلامتی، سن، جنسیت، رام یا وحشی بودن، سالم یا بیمار بودن و سایر خصوصیات ظاهری این حیوان می شود، بنابراین به طور دقیق و مشخص نمی توان قیمتی را برای تمامی این موجودات در کشور ما عنوان کرد.

کشور ما به سبب داشتن تنوع زیستی و شرایط اقلیمی مختلف به پرورش دادن نژادهای گوناگونی از اسب ترکمن پرداخته که طبق بررسی صورت گرفته بر روی این حیوان گفته می شود که به ازای پرورش دادن هر یک از این حیوان نجیب در کشورمان شاهد یک اشتغالزایی هستیم.

یکی از نکته های بسیار مهم در رابطه با نگهداری کردن و پرورش این موجود زنده رژیم غذایی آن می باشد، این حیوان به دلیل حساس بودن بایستی به تغذیه آن توجه زیادی کرد و از یونجه، غلات و غیره استفاده نمود.

 

اسب ترکمن یموت

اعتقاد بر این است که این اسب ها از اجداد نژاد اصیل سواری بوده است که از قرن نوزدهم از نظر تأثیر در نژادهای دیگر در رتبه اول قرار گرفت. در تاریخ شکل گیری نژاد عرب ، تأثیراین اسب ها نیز ردیابی می شود با این حال ، در آن دوران باستان نام جدید آخال هنوز وجود نداشته است.

طبق گفته هیپولوژیست برجسته شوروی، نژاد آخال صندوق طلایی اسب سواری فرهنگی کل جهان است. آخرین قطرات منبع خون خالص که تمام پرورش اسب مثل اسب جنگی را ایجاد کرده است. مطالعه علمی اسامی میادین،که در دامنه ها و کوهپایه های ترکمن واقع شده است، زمینه مهم کاری در این زمینه است.

7-3

اسب ترکمن یموت شباهت زیادی به اسب های آخال تکه دارند. افراد کوچ نشین طایفه یموت برای تقویت توانایی اسب های خود خون اسب ایران عرب و اسب های فلات ایران را وارد گله ی خود کردند. برای افرادی که خواهان یک حیوان جهت تردد روزانه خود می باشند و همچنین آنها را برای شرکت در مسابقات مختلفی ترجیح می دهند، نوع اسب ترکمن یموت را می توان به عنوان بهترین پیشنهاد قلمداد نمود.

 

 

ارسال نظر

تبلیغات متنی