کد خبر : 16683

بیمه زنان خانه دار | نرخ بیمه زنان خانه دار در سال 1401 | شرایط خرید بیمه زنان خانه دار | مزیت‌های بیمه زنان خانه دار

جزییات و نرخ بیمه زنان خانه دار در سال 1401 از زبان سازمان سازمان تامین اجتماعی را در ادامه مطلب زیر بخوانید.

به گزارش ورنداز :

نرخ بیمه زنان خانه دار در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

بیمه زنان خانه دار چیست؟

بیمه زنان خانه دار زیر مجموعه بیمه تامین اجتماعی است که برای خانم‌های خانه دار غیر شاغل در نظر گرفته شده است. این بیمه نامه از سال 1387 اجرا شده و افراد زیادی از آن استقابل کرده‌اند. این بیمه نامه برای اینکه شرایط بازنشستگی و ازکارافتادگی را برای زنان خانه دار در نظر گیرد، حق بیمه‌های متفاوتی را در نظر گرفته تا با توجه به درخواست بیمه شده، شرایط تحت پوشش برقرار باشد. نکته مهم برای طراحی این بیمه نامه استفاده از مزیت بازنشستگی بیمه‌های تامین اجتماعی است. بدین گونه که اگر خانمی ‌تحت پوشش بیمه همسر یا فرزندان خود باشد، تنها می‌تواند از خدمات درمانی آن استفاده کند و شرایط بازنسشتگی و دریافت مستمری برای او امکان‌پذیر نیست، اما با تهیه بیمه نامه زنان خانه دار می‌توان با انتخاب یکی از حق بیمه‌های پرداختی مشمول پوشش‌های بیمه نامه و مستمری بود.

در حقیقت این بیمه نامه برای ایجاد سابقه بیمه‌ای برای زنان جامعه در نظر گرفته شده تا با توجه به شرایط خاص بیمه نامه بتوان از مزیت‌های آن بهره‌مند شد.

چگونه نرخ بیمه زنان خانه دار در سال 1401 محاسبه می‌شود؟

همانطور که اشاره شد،حق بیمه زنان خانه دار جزو نکات مهم بیمه نامه است زیرا میزان تعهدات و شرایط مستمری بیمه نامه را مشخص می‌کند. سوالی که بسیاری از افراد می‌پرسند این است که شرایط پرداخت حق بیمه نامه زنان خانه دار چگونه محاسبه می‌شود و آیا همه پرداختی‌ها مشمول دریافت مستمری خواهند بود؟

برای پاسخ به سوالات مطرح شده باید بدانید که این بیمه نامه چند طرح نرخ بیمه نامه دارد و شرایط تعهدات چگونه است. شرایط پرداخت حق بیمه به شرح زیر است:

نرخ 12 درصدی برای خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی اولین شرایط پرداخت بیمه نامه است و در صورت تموم نشدن بازه پرداخت حق بیمه اگر بیمه شده فوت کند، مستمری به خانواده او تعلق نمی‌گیرد.

نرخ 14 درصدی برای خدمات بازنشستگی و فوت (قبل و بعد از بازنشستگی)، در این نرخ بیمه شرایط پرداخت مستمری ‌در صورت فوت بیمه شده به خانواده او امکان‌پذیر است.

نرخ 18 درصدی خدمات بازنشستگی، فوت (قبل و بعد از سن بازنشستگی و ازکارافتادگی)، این نرخ بیمه علاوه بر مشمولیت نرخ 14 درصدی شرایط بهره‌مندی از خدمات ازکارافتادگی، بازنشستگی و خدمات درمانی را هم فراهم می‌کند.

خرید بیمه زنان خانه دار

شرایط خرید بیمه زنان خانه دار

اگر می‌خواهید که بیمه زنان خانه دار را تهیه کنید باید بدانید که در صورت داشتن یکسری شرایط می‌توان تحت پوشش این بیمه نامه بود که این موارد به شرح زیر است:

خانم‌هایی که در هیچ کارگاهی فعالیت نمی‌کنند و در سازمانی استخدام نیستند.

زنانی که در کارگاه‌هایی مشغول کار هستند که قوانین بیمه ‌تامین اجتماعی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

خانم‌هایی که در سال‌های گذشته در سازمان یا کارگاهی فعالیت ‌می‌کردند و سابقه بیمه دارند، اما در حال حاضر تحت پوشش هیچ بیمه ‌تامین اجتماعی نبوده و مشغول خانه داری هستند.

شرایط بازنشستگی در بیمه زنان خانه دار

با در نظر گرفتن سه شرطی که گفته شد، باید بدانید که شرایط سنی و میزان واریزی پرداخت حق بیمه هم در تهیه بیمه زنان خانه دار نقش مهمی دارد. شرایط و قوانین بیمه نامه زنان خانه دار به شرح زیر است:

داشتن ۵۵ سال سن و حداقل ۵ سال سابقه که متناسب با سنوات پرداخت بیمه باشد.

خانم‌هایی با سن ۵۵ سال که حداقل ۲۰ سال سابقه دارند.

افرادی که ۴۲ سال سن دارند برای مشمولیت قانون کار باید حداقل ۲0 سال سابقه کار داشته باشند.

خانم‌هایی که دارای ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب و در شرایط سخت و زیان آور مشغول به کار هستند.

زنان دارای ۲۰ سال سابقه، بدون شرط سنی بازنشستگی برای جانبازان در نظر گرفته شده است.

خانم‌هایی که سن ۴۵ سال دارند و سابقه آن‌ها حداقل 30 سال است.

خانم‌ها با ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی ‌می‌توانند این بیمه‌نامه را خریداری کنند.

خانم‌ها با حداقل ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن که برای معلولان عادی است.

بیمه زنان

نحوه ثبت نام بیمه زنان خانه دار

بیمه نامه زنان خانه دار را می‌توان به صورت حضوری و آنلاین خریداری کرد. در هر یک از روش‌های اعلام شده باید یکسری مدارک را به یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی تحویل داد یا در صفحه خرید بیمه نامه بارگزاری کرد. برای خرید آنلاین این بیمه نامه به سایت تامین اجتماعی مراجعه کرده و بر روی گزینه انعقاد قرارداد بیمه زنان و دختران خانه دار کلیک کنید. بعد از بررسی‌های لازم از سوی بیمه تامین اجتماعی شرایط پرداخت حق بیمه فراهم می‌شود. همچنین برای ثبت نام باید مدارک زیر را به کارشناس بیمه تحویل داد که این مدارک عبارتند از:

شناسنامه و کپی از تما‌می‌صفحات شناسنامه

تکمیل فرم مربوط به بیمه زنان خانه دار

یک عکس ۳*۴

کارت ملی و کپی کارت ملی

اگر به دفترچه خدمات درمانی تحت پوشش بیمه نامه نیاز دارید، کافی است که در فرم تکمیلی برای ثبت نام بیمه نامه، قسمت درخواست دفترچه درمانی را انتخاب کنید.

مزیت‌های بیمه زنان خانه دار

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد با شرایط و نحوه عقد قرارداد بیمه نامه زنان خانه دار آشنا شده‌ایم. اما نکته مهم خرید این بیمه نامه به طور حتم مزیت‌های آن خواهد بود. پوشش‌ها و دریافت مستمری به طور حتم از مزیت‌های مهم این بیمه نامه خواهد بود. به طور کلی می‌توان مزیت‌های پوشش بیمه نامه را به شرح زیر توضیح داد:

استفاده از حقوق بازنشستگی پس از پایان مدت زمان قرارداد

فوت پیش از بازنشستگی و پس از آن (این مزیت با توجه به اینکه در قرارداد قید شده باشد قابل استفاده خواهد بود.)

بهره‌مندی از دفترچه درمانی (این مورد با درخواست بیمه‌گزار و پرداخت حق بیمه فراهم ‌می‌شود.)

استفاده از بیمه از کار افتادگی

البته که یکسری از تعهدات کوتاه مدت در این بیمه‌ نامه تحت پوشش نیست و جزو استثنائات بیمه زنان خانه دار محسوب می‌شود که عبارتند از:

کمک هزینه ازدواج

هزینه روزهای بیماری

ایام بارداری

اهمیت خرید بیمه زنان خانه دار

در حقیقت در جامعه امروزی افراد نگرانی‌هایی برای تامین هزینه‌های مالی خود در آینده و زمان کهنسالی دارند. این نگرانی زمانی بیشتر می‌شود که هیچ پشتوانه مالی برای روزهای پیری وجود نداشته باشد. بیمه تامین اجتماعی برای اینکه عدالتی بین افراد جامعه برقرار باشد بیمه‌های متنوعی را طراحی می‌کند تا همه افراد بتوانند از خدمات بازنشستگی و مستمری این سازمان بهره‌مند شوند. خدمات بیمه زنان خانه دار ازکارافتادگی، دریافت مستمری و استفاده از خدمات درمانی است که می‌توان تحت پوشش این بیمه نامه قرار گرفت.

به طور کلی زنان و دخترانی که در هیچ کارگاهی فعالیت نمی‌کنند و شرایط تحت پوشش بودن برای بیمه تامین اجتماعی را ندارند با در نظر گرفتن شرایط سنی می‌توانند بیمه زنان خانه دار را تهیه کنند تا از خدمات و شرایط منحصر به فرد آن استفاده کنند. همچنین اگر سوال یا ابهامی ‌‌دارید که در این متن به آن پاسخ داده نشده می‌توانید در مجله سایت بیمه دات کام اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

 

منبع سایت طلا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی