کد خبر : 16678

واردات خودرو | شرط جدید برای واردات خودرو | انتقال فناوری برای واردکنندگان خودرو

شرط اجباری برای واردات خودرو از زبان وزیر صنعت، معدن و تجارت

به گزارش ورنداز :

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: کسی که خواستار واردات خودرو است حتما باید انتقال فناوری را انجام دهد، حال ممکن است برخی واردکننده ها که قبلا خودرو وارد می کردند امکان اجرای این شرط را نداشته باشند.

محمدرضا فاطمی امین امروز در حاشیه مراسم رونمایی از چک الکترونیک در پاسخ به خبرنگار مبنی براینکه آیین نامه واردات خودرو بعد از چکش کاری های بسیار به مرحله اجرا رسیده و وزارت صنعت ثبت سفارش خودرو را برای تعدادی از واردکنندگان آغاز کرده است اما از سوی واردکنندگان این انتقاد مطرح شده که شرکتهای اعلامی توسط وزارت صنعت شرایط لازم را برای واردات خودرو ندارند و وزارت صنعت چرا دلایل خود را برای اعلام این اسامی اعلام نمی کند گفت: نکته ای که وجود دارد این است که براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو قیدهایی برای واردات خودرو گذاشته است.

وی افزود: کسی که خواستار واردات است حتما باید انتقال فناوری را انجام دهد، حال ممکن است برخی واردکننده ها که قبلا خودرو وارد می کردند امکان اجرای این شرط را نداشته باشند.

وزیر صنعت تاکیدکرد: این شرط یک الزام قانونی است و تمام کسانی که امکان اجرای شروط قانون را داشته باشند مجاز به واردات خودرو هستند.

 

منبع تسنیم
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی