کد خبر : 16661

چک دیجیتال | سامانه چک دیجیتال

مزایای استفاده از چک الکترونیک چگونه است ؟ از مزایای چک الکترونیک می‌توان به سرعت زیاد در ثبت و پردازش چک‌های الکترونیکی، عدم نیاز به ارسال نسخه فیزیکی چک، حذف نگرانی افراد در خصوص ثبت چک در سامانه و امنیت بالا و عدم امکان سرقت یا تحریف چک اشاره کرد.

به گزارش ورنداز :

مزایای استفاده از چک الکترونیک چگونه است ؟ از مزایای چک الکترونیک می‌توان به سرعت زیاد در ثبت و پردازش چک‌های الکترونیکی، عدم نیاز به ارسال نسخه فیزیکی چک، حذف نگرانی افراد در خصوص ثبت چک در سامانه و امنیت بالا و عدم امکان سرقت یا تحریف چک اشاره کرد.سامانه چک امن دیجیتال (چکاد) با حضور رییس کل بانک مرکزی، وزرای اقتصاد و صمت، نمایندگان مجلس و روسای بانک‌ها رونمایی شد.

چک الکترونیک نوع جدیدی از چک است که سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقدشوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد و تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست و با یک امضای الکترونیکی اعتبار پیدا می‌کند.
این سامانه با هدف ایجاد بستری برای ارائه چک امن دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی شده است و امکان مدیریت و نظارت آنلاین مبادله چک را برای شبکه بانکی و بانک مرکزی فراهم می‌کند.
 
از مزایای چک الکترونیک می‌توان به سرعت زیاد در ثبت و پردازش چک‌های الکترونیکی، عدم نیاز به ارسال نسخه فیزیکی چک، حذف نگرانی افراد در خصوص ثبت چک در سامانه و امنیت بالا و عدم امکان سرقت یا تحریف چک اشاره کرد.
 
«مهران محرمیان» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در این مراسم گفت: این سامانه هم اکنون در بانک‌های صادرات، پارسیان و تجارت فعال است.
منبع ۵۵ انلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی