کد خبر : 16643

خواص لیمو ترش | خواص پوست لیمو ترش

همیشه بعد از استفاده از لیمو ترش احتمالا پوست آن را دور میریختید و نمیدانستید چقدر میتونه بهتون توی تمیزکاری و خیلی از موارد دیگه کمک کند در این مطلب چند استفاده کاربردی پوست لیمو ترش را میخوانیم .

به گزارش ورنداز :

همیشه بعد از استفاده از لیمو ترش احتمالا پوست آن را دور میریختید و نمیدانستید چقدر میتونه بهتون توی تمیزکاری و خیلی از موارد دیگه کمک کند در این مطلب چند استفاده کاربردی پوست لیمو ترش را میخوانیم .

پوست لیمو ترش  کاربردهای شگفت انگیزی دارد و برای شست و شو، تمیز کاری، سفید کردن دندان ها، از بین بردن لکه های زنگ زدگی، روشن کردن پوست و موارد دیگر بسیار مفید است و عالی عمل می کند. بنابراین در بخش تازه ها ۱۸ کاربرد شگفت انگیز و جالب پوست لیمو بررسی شده است.

سینک و وان حمام را تمیز کنید

پوست لیمو ترش, جوش شیرین را در سینک یا وان حمام مرطوب بپاشید و از قسمت بریده شده لیمو برای تمیز کردن این سطوح استفاده کنید. این روش کثیفی را از بین می برد، به عنوان یک سفید کننده عالی عمل می کند و سینک و وان حمام را درخشان می کند.

ظروف را درخشان کنید

لیمو نه تنها به عنوان چربی زدا عمل می کند، بلکه اسید سیتریک موجود در لیمو به از بین بردن لکه ها از ظرف ها نیز کمک می کند. پوست لیمو را به همراه تفاله آن در آب ظرفشویی خود بریزید تا چربی را از بین ببرد و لیوان ها و ظروف نقره درخشان شوند.

لکه های چربی یا زیر بغل را از روی لباس پاک کنید

پوست لیمو ترش، اگر نصف لیموی دارید که فشرده شده است، هنوز هم به اندازه کافی آب لیمو در تفاله باقی مانده برای پاک کردن لکه ها عالی است. نصف لیمو را روی چربی یا لکه های زیر بغل روی لباس بمالید. اجازه دهید یک شب بماند. برای لکه های سخت، کمی جوش شیرین روی لکه آغشته به لیمو بپاشید و سپس طبق معمول بشویید.

کف صابون و لکه های آب سخت را روی درهای دوش تمیز کنید

پوست لیمو ترش، لکه های آب سخت به دلیل مواد معدنی موجود در آب است و کف صابون نتیجه واکنش مواد معدنی آب شما با صابون شما است. ما قبلا از ترفند قابلمه قهوه می دانیم که لیمو برای از بین بردن این تجمع عالی عمل می کند. نصف پوست لیمو را در حالی که پالپ آن دست نخورده است بردارید، در صورت تمایل داخل آن نمک بپاشید و مستقیماً روی درهای دوش بمالید. وقتی تمام شد خوب بشویید.

قهوه جوش ها را تمیز کنید

اسید موجود در لیمو باعث از بین بردن رسوبات آب سخت و لکه های قهوه سوخته قهوه جوش های شما می شود. به یک قهوه جوش خنک، پوست لیمو، چند قاشق غذاخوری نمک (به عنوان یک ماده ساینده ملایم) و یک یا دو فنجان یخ اضافه کنید. مواد را به مدت چند دقیقه یا تا زمانی که لکه ها به طور کامل پاک شوند در قهوه جوش بچرخانید. اگر لکه ها سرسخت هستند، مخلوط را در قهوه جوش بگذارید و چند ساعت یا یک شب خیس کنید. قبل از استفاده مجدد، قوری قهوه را خوب بشویید.

تخته های برش را تازه و ضدعفونی کنید یک پاک کننده همه منظوره بسازید

پوست لیمو ترش، این یکی از ساده ترین راه ها برای استفاده از باقی مانده پوست لیمو است. پوست چند لیمو را به یک شیشه بزرگ اضافه کنید و با سرکه سفید مقطر پر کنید. اجازه دهید محلول به مدت چند هفته در کابینت “خیب” شود. پوست ها را صاف کنید و از محلول سرکه به عنوان یک پاک کننده همه کاره عالی با عطر لیمو استفاده کنید. این پاک کننده عالی برای چربی زدایی، ضدعفونی کردن و ایجاد بوی تازه است. سرکه دم کرده مرکبات را به یک بطری اسپری اضافه کنید و از آن برای تمیز کردن کانترها، سینک ها، توالت ها، ریخته ها، اجاق گاز یا سطوح دیگر استفاده کنید.پوست لیمو ترش، لیمو برای از بین بردن بوهای محبوس شده در تخته های برش شما مانند سیر و پیازعالی است. همچنین به دلیل خاصیت ضد باکتریایی تخته ها را ضدعفونی می کند. نصف لیمو ترش را با مغز آن دست نخورده بردارید و به شدت روی تخته برشی که با نمک درشت آسیاب شده) پاشیده شده است، بمالید. سپس خوب بشویید و بگذارید خشک شود.

مایکروویو و اجاق گاز خود را تمیز کنید

پوست لیمو ترش، یک یا دو نصف لیمو را که از قبل فشرده شده اند به مدت ۱۵-۲۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید. نیمه های لیمو را با احتیاط جدا کرده و از آنها برای تمیز کردن داخل مایکروفر و همچنین اجاق گاز و هود استفاده کنید. نصف لیمو را روی سطوح مالیده، سپس با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

لکه های زنگ زدگی را پاک کنید بوی بد دست ها را از بین ببرید

پوست لیمو ترش، اگر از خرد کردن چیزهایی مانند سیر یا پیاز دست‌های تان بو گرفته، پوست لیمو را روی انگشتان، ناخن‌ها و دست‌هایتان بمالید تا دوباره بوی تازه‌ای داشته باشند.

محل های دفع زباله را خوشبو کنید

پوست لیمو ترش، زباله های بدبو را می توان با باقی مانده پوست لیمو تازه کرد. به سادگی پوسته ها را با چند تکه یخ در محل دور ریختن زباله ها قرار دهید. بوی بد را از بین می برد.پوست لیمو ترش، اسید موجود در لیمو به از بین بردن لکه های زنگ کمک می کند. این می تواند در دوش هایی که قوطی های کرم اصلاح حلقه زنگ زده اند مفید باشد. همچنین روی سینکی که گلدان های آهنی اثر خود را گذاشته اند مفید است. روی آن نمک بپاشید زنگ زدگی را بمالید و با نصف یک لیمو که هنوز تفاله داخلش دارد خوب بمالید. اجازه دهید نمک و لیمو چند ساعت بماند و در صورت نیاز به صورت دوره ای آن را بشویید. اگر هنوز لکه از بین نرفته است، اجازه دهید لیمو یک شب روی سطح بماند، سپس به خوبی با آب بشویید

آبکشی مو با سرکه مرکبات

پوست لیمو ترش، سرکه یک آبکشی فوق العاده برای موها ایجاد می کند. افزودن لیمو به آبکشی حالت دهنده خانگی شما به کنترل چربی پوست سر و مو کمک می کند و در عین حال موهای کدر را بهبود می بخشد و بسیاری از مشکلات پوست سر را حل می کند. پوست چند لیمو را به یک شیشه اضافه کنید و تقریبا تا بالای آن را با سرکه سیب پر کنید. اجازه دهید ۱-۲ هفته بماند و پوست آن را صاف کنید. حدود ۱ قاشق غذاخوری از این محلول سرکه مرکبات را به ۱ فنجان آب اضافه کنید و بعد از شامپو کردن از آن به عنوان آبکشی حالت دهنده استفاده کنید. اجازه دهید آبکشی چند دقیقه روی موها بماند، سپس آبکشی کنید یا فقط بگذارید داخل موها بماند.

دندان ها را سفید کنید

پوست لیمو ترش، محتوای اسید موجود در پوست مرکبات می تواند دندان های کدر یا لکه دار را سفید و درخشان کند. قسمت سفید داخلی پوست لیمو را برای چند دقیقه روی دندان های خود بمالید تا اثر سفید کنندگی داشته باشد. بعد از استفاده از پوست مرکبات با آب بشویید. من این درمان را دوست دارم زیرا تقریباً بلافاصله اثرات سفید کنندگی را مشاهده خواهید کرد. توجه: برای جلوگیری از آسیب به مینای دندان یا حساسیت دندان، از این دارو بسیار کم استفاده کنید.

تقویت و روشن شدن پوست

پوست لیمو ترش، PH  پایین لیمو آن را به یک تونر عالی برای پوست تبدیل می کند. می توانید پوست یک لیمو را مستقیماً روی لکه های آفتاب و لکه های پیری بمالید تا روشن شوند. فقط اجازه دهید آب آن روی پوست خشک شود یا بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید. شما همچنین می توانید از پوست لیمو به عنوان اولین گام برای روشن کردن پوست صورت تان استفاده کنید. داخل لیمو را به تمام صورت خود بمالید، سپس ماسک عسل را روی آن بمالید. بعد از ۲۰-۳۰ دقیقه بشویید.پوست لیمو ترش، می توانید پوست یا حتی لیمو کامل را فریز کنید و از آنها در دستور العمل هایی استفاده کنید که خواستار پوست لیمو هستند. همچنین می توانید پوست لیموی تازه خود را قبل از استفاده از آن جدا کنید و پوست لیموترش را در فریزر نگهداری کنید. در یک کیسه زیپ دار نگهداری کنید تا راحت تر یک تکه پوست لیموی منجمد را جدا کنید. قبل از افزودن به دستور العمل ها اجازه دهید ذوب شود. مقدار کمی را به غذاها، اسموتی ها یا دسرها اضافه کنید تا طعمی پررنگ داشته باشید.

پوست لیمو خشک برای دستور پخت

پوست لیمو ترش، پوست را به صورت نوار برش دهید و روی کاغذ روغنی، در فر ۲۰۰ درجه یا در آبگیر خشک کنید. پس از خشک شدن کامل، در ظروف شیشه ای نگهداری کنید و برچسب بزنید. در محصولات پخته شده، چای یا سایر دستور العمل ها استفاده کنید.همیشه بعد از استفاده از لیمو ترش احتمالا پوست آن را دور میریختید و نمیدانستید چقدر میتونه بهتون توی تمیزکاری و خیلی از موارد دیگه کمک کند در این مطلب چند استفاده کاربردی پوست لیمو ترش را میخوانیم .

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی