کد خبر : 16480

دوران بلوغ در مردان | هورمونINSL ۳ در مردان چیست | بیماری‌های خاص مردانه

متخصصان : کشف این هورمون گام مهمی در درک این موضوع است و راه را برای کمک به افراد و کاهش بحران مراقبتی در سطح جامعه هموار کند.

به گزارش ورنداز :

گروهی از متخصصان انگلیسی در تحقیقات خود به یافته‌هایی دست پیدا کردند که می‌تواند به پیش بینی احتمال ابتلای مردان به برخی انواع بیماری‌ها کمک کند.

متخصصان انگلیسی هورمونی را شناسایی کردند که می‌تواند به پیش‌بینی اینکه آیا مردان در آینده به بیماری‌های خاصی مبتلا می‌شوند یا خیر، کمک کند.

متخصصان در حال مطالعه روی INSL ۳ هستند که در دوران بلوغ در مردان ایجاد می‌شود. آن‌ها بر این باورند که INSL ۳ شاخص اولیه برای پیش‌بینی بیماری‌های مرتبط با سن را ارائه داده و به پزشکان فرصتی می‌دهد تا از بروز بیماری در افراد جلوگیری کنند.

این یافته‌ها بر اساس آزمایش نمونه خون حدود ۳۰۰۰ مرد در سراسر اروپا است.

تحقیقات نشان می‌دهد که INSL ۳ توسط آن دسته از سلول‌های تولیدکننده هورمون‌های مردانه ساخته می‌شود که تستوسترون تولید می‌کنند، اما برخلاف تستوسترون، در طول زندگی در سطح ثابتی باقی می‌ماند.

محققان بر این باورند که این روشی واضح و قابل اعتماد برای پیش بینی خطر ابتلا به بیماری‌ها است.

محققان با بیان اینکه سطح INSL ۳ در خون با بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند ضعف استخوان، دیابت و بیماری قلبی مرتبط است، اظهار کردند: امیدواریم که این کشف بتواند به مداخله پزشکی زودهنگام برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کمک کند.

به گفته متخصصان انگلیسی، درک این که چرا برخی از افراد با افزایش سن بیشتر احتمال دارد دچار ناتوانی و برخی بیماری‌ها شوند، حیاتی است؛ چرا که با در نظر گرفتن مداخلاتی می‌توان نه تنها طول عمر مردان را افزایش داد بلکه با بالا رفتن سن از زندگی سالمی برخوردار شوند.

 

 

منبع فرارو
ارسال نظر

تبلیغات متنی