کد خبر : 16205

ازدواج مجدد | همسر دوم | چند همسری

در این مقاله قصد داریم درباره افرادی صحبت کنیم که می‌خواهند زن دوم بگیرند و به خانم‌هایی که در این شرایط هستند کمک می‌کنیم که بدانند چگونه باید با همسرشان در این شرایط برخورد کنند

به گزارش ورنداز :

در این مقاله قصد داریم درباره افرادی صحبت کنیم که می‌خواهند زن دوم بگیرند و به خانم‌هایی که در این شرایط هستند کمک می‌کنیم که بدانند چگونه باید با همسرشان در این شرایط برخورد کنندتمام دلایلی که مردان را به سمت گرفتن همسر دوم میکشاند را به شما معرفی میکنیم و بررسی میکنیم داشتن دو همسر در مردان چه تاثیری دارد؟ با اینکه در دین اسلام اجازه چند همسری به مردان داده شده است اما این کار بر خلاف عرف است و در جامعه قابل قبول نیست و بر افرادی که به سوی تعدد زوجات می روند، برچسب هایی منفی زیادی زده می شود.برخی از مردان به دنبال دلایلی به سمت ازدواج مجدد می روند اما این دلایل تا چه حد قابل قبولند؟ در این بخش شما را با علت های ازدواج مجدد مردان و پیامدهای آن آشنا می کنیم.

چرا شوهرم می خواهد زن دوم بگیرد؟

ازدواج دوم مردان متاهل یا چند همسری آن ها معمولا واکنشی در مقابل مشکلات زندگی زناشویی است. این مردان در واقع بدون هیچ تلاشی برای برطرف کردن مشکل، ازدواج دوم را راهی ساده تر برای فرار از مشکلات انتخاب می کنند و برای توجیه رفتارشان دلایل زیادی را مطرح می کنند.

ناباروری خانم

یکی از انگیزه های مردان برای ازدواج مجدد این است که همسرشان نابارور است و نمی توانند بچه دار شوند. به همین دلیل مرد می خواهد با فردی ازدواج کند که بتوانند بچه دار شوند و آرزوی پدر شدن او را برآورده کند. این دلیل یکی از دلایل رایج بود که در ایام قدیم هم به دلیل آن ازدواج مجدد اتفاق می افتاد.

یکنواخت و عادی شدن زندگی مشترک اول

وقتی حس عشق بین زن و شوهر از بین می رود و رابطه بین شان عادی و یکنواخت می شود، می تواند انگیزه ای باشد برای اینکه مرد بخواهد مجددا ازدواج کند.

برآورده نشدن نیازها

همه ما آدم ها نیازهایی داریم که با ازدواج کردن انتظار داریم نیازمان برآورده شود. اگر این اتفاق نیفتد، برخی از افراد به جای حل مشکل، رو به خیانت کردن یا طلاق گرفتن یا ازدواج مجدد می آورند که البته این موارد راه حل مشکل نیست. برآورده نشدن نیازها احساسی و عاطفی، جنسی و روانی می تواند باعث ایجاد شدن این خواسته در مرد شود.

تنوع طلبی جنسی

برخی از افرا دچار یک اختلال روانی هستند به نام تنوع طلبی جنسی. این افراد نمی توانند با یک نفر در رابطه بمانند یا ازدواج کنند و متعهد بمانند. مدام به دنبال تنوع و تجربه کردن رابطه با افراد مختلف هستند. ممکن است بخواهند با این افراد ازدواج کنند یا رابطه شان در حد رابطه فرازناشویی می ماند.

اعتقاد داشتن به چندهمسری

برخی از افراد هستند که هنوز با تفکرات و اعتقادات قدیمی زندگی می کنند و اعتقاد به چند همسری دارند. این اتفاقات و داشتن سنت ها و فرهنگ قدیمی هم می تواند یکی از دلایل باشد.

درگیر شدن با بحران ۴۰ سالگی

در بازه سنی ۴۰ تا ۵۰ سالگی، برخی از افراد درگیر بحران میانسالی یا بحران ۴۰ سالگی می شوند. در این دوران افراد حس می کنند در حال از دست دادن جذابیت خود برای جنس مخالف هستند و یا کم کم ناتوان می شوند. اگر به درستی این دوران مدیریت نشود، ممکن است فرد برای اینکه دوباره خودش را جذاب احساس کند به همسرش خیانت کند و یا حتی بخواهد مجدد ازدواج کند و برای اینکه ناتوان به نظر نرسد، بخواهد از لحاظ مالی خرج های زیادی بکند تا قدرتش را نشان بدهد و ثابت کند.

برای کسب ثروت

مردانی که وضع مالی خوبی ندارند گاهی برای اینکه پول زیادی به دست شان برسد و ثروتمند شوند با فرد دیگری ازدواج می کنند که او از لحاظ مالی شرایط خوبی دارد. کند، شما می توانید مراجعه کنید و با توضیح دادن شرایط و مشکل پیش آمده برای درمانگر، به راه حل های درست برسید.

به دنبال ایجاد کردن تنوع و هیجان در رابطه تان باشید

اگر رابطه تان سرد شده است و می بینید مثل قبل دیگر همسرتان به شما تمایل ندارد، سعی کنید با استفاده از تکنیک های علمی، در رابطه تان گرمی و صمیمیت بیشتری ایجاد کنید. برای موفق شدن در این زمینه فقط کافی است آموزش ببینید. این نکته را بدانید که هیچکس از بدو تولد فرد ماهری در این زمینه نبوده است. همه افرادی که بلد هستند یا از خانواده شان آموزش دیده اند و یاد گرفتند و یا با شرکت در دوره های آموزشی مرتبط، خانواده کتاب و… پس شما هم می توانید یاد بگیرید و رابطه تان را نجات بدهید تا شوهرتان جذب فرد دیگری نشود.

به خودتان رسیدگی کنید

شوهرتان نیاز دارد خانمی در خانه داشته باشد که به خودش می رسد و برای خودش ارزش و احترام قائل است. از لحاظ روانی و جسمانی از خودتان مراقبت کنید تا شادی و سرزندگی خود را حفظ کنید. اگر زن خانه شاد باشد، جو خانه و اعضای خانواده هم شاد خواهند بود.

با همسرتان گفتگو کنید و علت تصمیمش را بپرسید

با همسرتان به آرامی و با حفظ خونسردی صحبت کنید و از او دلایلش را بپرسید. وقتی دلیلش را بدانید می توانید روی این موضوعات کار کنید و جلوی انجام دادن چیزی که به آن فکر می کند را بگیرید.

عدم رضایت خودتان و پیامدهای تصمیم که گرفته است را به شوهرتان یادآوری کنید

با خونسردی به همسرتان صحبت کنید و عدم رضایت تان را اعلام کنید و بگویید که این کار چه تاثیری روی زندگی و بچه هایتان خواهد گذاشت. شاید همسرتان از پیامدهای این کار مطلع نیست و اگر بداند ممکن است پشیمان شود و نخواهد این تصمیم را اجرایی کند.

کمک کنید اعتماد به نفس همسرتان افزایش پیدا کند

اگر همسرتان در بحران میانسالی است و از این لحاظ احساس ضعف و حقارت می کند و می خواهد از این طریق جذابیت و قوی بودنش را اثبات کند، کمکش کنید اعتماد به نفسش را تقویت کند. از طریق کلام تان، تعریف و تمجید کردن از او و کارهایی که می توانید انجام بدهید، نشان بدهید که او مرد و قهرمان زندگی شما است و بسیار قوی و جذاب است. وقتی این کار را انجام بدهید، نیاز به دیده شدن و نیاز به تعریف و تمجید شنیدن در او رفع خواهد شد و دیگر به خاطر این خلاء به خانم دیگه ای پناه نخواهد برد.

رابطه جنسی سالم و خوبی داشته باشید

به ارضای نیاز جنسی شوهرتان توجه داشته باشید. تنوع و هیجان لازم را در آن ایجاد کنید. مثل ایام اول ازدواج تان از عملکرد جنسی و از اندام او تعریف کنید. اگر مشکلی در رابطه جنسی تان وجود دارد که اجازه نمی دهد از آن لذت ببرید یا عملکرد خوبی داشته باشید.

از او بخواهید قبل از اتخاذ کردن هر تصمیمی از مشاور راهنمایی بگیرد

بحث ازدواج موضوع حساسی است. اگر حتی همسرتان به هر دلیلی می خواهد مجددا ازدواج کند، از او بخواهید قبل از هر تصمیم گیری از مشاور راهنمایی بگیرد. البته اگر مخالفت کرد، اصرار زیاد نکنید چون تاثیرگذاری کلام تان کم خواهد شد.

سخن پایانی

با تمامی دید منفی که به ازدواج مجدد مردان متاهل وجود دارد، بازهم دسته ای از افراد به دلایل مختلفی تصمیم به اینکار می گیرند. هر کسی ممکن است برای این کار خود دلایل و انگیزه های متفاوتی نیز داشته باشد.اما لازم است بدانید که یک مرد از نظر قانونی، زمانی می تواند اقدام به گرفتن زن دوم کند که همسر اولش راضی باشد؛ در غیر اینصورت خانم می تواند شکایت کند و حق و حقوق خود را طلب نماید.به طور کلی چند همسری پیچیدگی های زیادی در زندگی مشترک تان ایجاد می کند که عدم مدیریت صحیح آن پیامدهای منفی زیادی را به دنبال دارد. در صورتی که شوهر تان تصمیم دارد زن دوم بگیرد و یا زن دوم گرفته است، با دریافت مشاوره بهترین راهکار را در پیش بگیرید.

منبع ساعد نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی