کد خبر : 16195

پیکه| پیکه فوتبالیست

ستاره تیم فوتبال بارسلونا پس از جدایی از همسرش، به تیتر نخست روزنامه‌ها بدل شد و حالا نام او با یک داستان غافلگیرکننده در فضای مجازی دست به دست می‌شود!

به گزارش ورنداز :

کشف اسکلت انسان در ملک پیکه 

جرارد پیکه به دلیل جدایی اخیر از شکیرا ، روزهای سختی را پشت سر می گذارد و اخیرا در حال ساخت یک هتل 5 ستاره در منطقه اسپانیایی مالاگا به ارزش ۵۰ میلیون دلار بوده است که در آن ۲۵۰ مقبره با قدمت بیش از نیم قرن پیدا کردند.

پیکه در بحبوحه وقفه رسانه ای خود پس از دوازده سال رابطه با خواننده کلمبیایی، پروژه ای را که از سال ۲۰۱۵ آغاز شده بود ادامه داد، اما این اهداف با ظاهر شدن قبرستان اسلامی جبل فاروح تغییر کرد.

آلبرتو کامپیان، باستان شناس و مدیر شرکتی که این کارها را انجام داده است، برای برنامه اسپانیایی Today Malaga اعلام کرد: ما حدود ۲۵۰ گور را حفاری کرده ایم که اکثریت قریب به اتفاق آنها خالی است و "احتمالاً این مقبره ها هرگز استفاده نشده اند و ارزش کافی برای حفظ ندارند."

ساخت این مجموعه هتل خانوادگی پیکه از ژانویه آینده از سر گرفته می شود. قوی‌ترین فرضیه‌ای که باستان‌شناسان در نظر دارند این است که ساخت این قبرستان با اشغال مسیحیان شهر فعلی مالاگا همزمان بوده‌است.

این اکتشاف ۵ درصد از یک قبرستان بزرگ مسلمانان مالاگا، یکی از بزرگ‌ترین قبرستان‌های شبه‌جزیره را با قدمتی بین قرن ۱۰ تا ۱۵ در مکانی با تراکم «بسیار» مقبره‌ها نشان داد.

اگرچه آنها باید تا پاکسازی کامل زمین به حفاری ادامه دهند، اما اعتماد دارند که می توانند کارها را از ژانویه از سر بگیرند و این امکان وجود دارد که خانواده پیکه باید متعهد به حفاظت از سازه هایی باشد که در آن زمان اصالت دارند.

منبع رکنا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی