کد خبر : 16123

هواپیما | تور استانبول | وسایل ممنوعه برای داخل هواپیما و کابین | حمل سلاح گرم برای سفر با تور استانبول

در حمل و نقل هوایی، برخی از محموله ها به دلایل ایمنی ممنوع است. این وسیله نباید در داخل هواپیما و کابین باشد و استفاده از آن به طور کلی جرم محسوب می‌شود.

به گزارش ورنداز :

در حمل و نقل هوایی، برخی از محموله ها به دلایل ایمنی ممنوع است. این وسیله نباید در داخل هواپیما و کابین باشد و استفاده از آن به طور کلی جرم محسوب می‌شود. در ادامه مطلب بیایید با هم نگاهی به این وسایل بیندازیم.

بیشتر مسافرانی که هر روز بلیط استانبول به تهران می‌خرند از ایرلاین کمک گرفته و از آن‌ها سؤال می‌پرسند که ممنوعیت وسایل در سفر های آنها چیست. به عنوان مثال، من نوازنده می‌خواهم ساز خود را در پرواز همراهم داشته باشم آیا این کار مجاز است؟ آیا می‌توان با خود سلاح حمل کرد؟ اصلاً می‌توانم با خود مواد خوراکی که دوست دارم از استانبول به تهران بیاورم؟

حمل سلاح گرم برای سفر با تور استانبول

استفاده از تپانچه در هر شرایطی ممنوع است، مخصوصاً اگر بخواهید به بیرون بروید، تپانچه سلاحی برای آسیب رساندن به دیگران محسوب می‌شود. مطمئناً در هر کشوری قوانین بسیار سختگیرانه ای در مورد سلاح گرم وجود دارد، به خصوص قوانین مربوط به خطوط هوایی. اگر مجوز استفاده از آن را داشته باشید می‌توانید اسلحه حمل کنید. حمل سلاح در کابین هواپیما ممنوع بوده و می‌توانید با مجوز تحویل آن را در قسمت بار هواپیما قرار دهید.

ممنوعیت حمل وسایل ورزشی در قسمت کابین هواپیما

اگر در سفر با تور استانبول وسایل ورزشی خود را همراه خود می‌برید و نمی‌خواهید تمرین را به تعویق بیندازید، باید بدانید که همراه داشتن وسایل ممنوع است. شما نمی‌توانید وسایل ورزشی خود را به داخل کابین ببرید، حتی اگر در چمدان دستی شما باشد. اگر تصمیم به بردن این وسایل دارید باید آن را به قسمت بار تحویل دهید.

وسایل غیرمجاز در سفر با تور استانبول

ممکن است شما به یک کشور خارجی سفر کنید و از ترس حضور در آنجا نگران سلامتی و زندگی خود باشید و وسایل حفاظت فردی را با خود حمل کنید. وسایل دفاع شخصی مانند وسایل تیز و برنده ممنوع هستند زیرا می‌توانند به دیگران چه در کابین و چه در بیرون آسیب برسانند و به هیچ وجه نمی‌توانید آنها را با خود حمل کرد. با این حال، برخی از فرودگاه ها محدودیتی برای حمل و نقل تجهیزات دفاع شخصی در مناطق باری هوایی ندارند.

در زمان تهیه بلیط تهران استانبول به تهران و مهاجرت به این کشور در صورت رعایت قوانین مربوط به فرودگاه از مشکلات سفر شما کاسته می‌شود. از آنجایی که ایرلاین های خارجی به استانبول سفر می‌کنند، بهتر است در هنگام رزرو بلیط از فرودگاه اطلاعات کافی در مورد وسایل مجاز و غیر مجازدریافت کنید.

انواع مختلفی از وسایل نقلیه مسافربری وجود دارد که در هواپیما مجاز نیستند. حمل و نقل تجهیزات در هواپیما به دو دسته کابین هواپیما و فضای بار تقسیم می‌شود، بنابراین باید قوانین هر کدام را بدانید.

این لیست بسیار متفاوت بوده و در کشورهای مختلف قابل تکمیل است، به طور کلی می توان گفت هر وسیله ای که مورد تأیید مقامات ایمنی نباشد و امنیت کشور را تهدید کند و در این لیست قرار گیرد، کافی خواهد بود؛ بنابراین، اگر در نظارت مشکل دارید، صبور باشید، با آرامش و صادقانه به سؤالات محرمانه پاسخ دهید تا بتوانید از این مرحله عبور کنید و اگر در فرودگاه مشخص شد که وسیله شما غیر مجاز است دیگر اصراری برای داشتن آن نکنید تا زودتر این مرحله را به خوبی بتوانید پشت سر بگذارید و به سفر خود برسید.

وسایل مجاز در سفر استانبول

حالا که در مورد محموله های غیرقانونی در هواپیما صحبت کردیم، اجازه دهید به سراغ موارد قانونی برویم.

استفاده از وسایل الکتریکی در هواپیما مجاز است.

مسافران بدون محدودیت به تمامی لوازم داخل کابین از جمله لپ تاپ، تلفن همراه، دوربین، تبلت و هندزفری دسترسی دارند.

مواد غذایی مجاز داخل کابین هواپیما

غذاهایی مانند کلوچه، کیک، شکلات ممنوع نیستند و ممکن است همراه خود داشته باشید. محدودیت‌ها برای غذاهایی مانند شیر، سس، روغن، آب میوه، ژله، مربا اعمال می‌شود و نباید بیش از ۱۰۰ میلی لیتر باشد و باید در ظرف بسته بندی شده تحویل قسمت بار هواپیما داده شود.

بردن لباس داخل هواپیما مجاز است

برای آوردن لباس در هواپیما محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید تمام لباس های مورد نیاز خود را مثلاً در سرما و زمستان به کابین هواپیما ببرید و مشکلی پیش نیاید.

تعدادی سازهای مجاز موسیقی برای داخل کابین

در مورد آلات موسیقی این قانون وجود دارد که اگر پوشش مواد کمتر از ۱۲۰ سانتی متر باشد و در داخل قفسه بالای صندلی قرار گیرد، اشکالی ندارد و مجاز است. اگر کاور ساز بزرگ است، مانند برخی آلات موسیقی، برای محافظت از آن باید آن را در یک نایلون حبابی بپیچید و به قسمت بار بفرستید.

قبل از سفر اطلاعات مهم در مورد وسایل مجاز را مطالعه کنید

هنگام برنامه ریزی سفر و قبل از بستن چمدان ها بهتر است موارد غیرمجاز را بدانید و سپس وسایل خود را مرتب کنید تا نگران تخلیه در فرودگاه و بارگیری مجدد نباشید. در این مقاله تمامی بارهای مجاز و غیرمجاز را به تفصیل توضیح می‌دهیم تا به شما کمک کند و هیچ مشکلی برای سفر با هواپیما برایتان به وجود نیاید.

منبع سایت طلا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی