کد خبر : 16047

بازار وکیل شیراز | وقوع آتش سوزی

رئیس سازمان اتش نشانی شیراز گفت:آتش سوزی در یکی از مغازه های بازار وکیل جنوبی به طور کامل مهار شد.

به گزارش ورنداز :

حریق در بازار وکیل شیراز 

رئیس سازمان اتش نشانی شیراز گفت:آتش سوزی در یکی از مغازه های بازار وکیل جنوبی به طور کامل مهار شد.آتش پاد محمدهادی قانع، گفت: ساعت ۲۳ و ۲۴ دقیقه ۸ آبانماه ۱۴۰۱، وقوع حریق  در یک مغازه در قسمت جنوبی بازار وکیل  (رو به روی تیمچه وکیلی)، به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد که با توجه به موقعیت خطیر منطقه و بازار، ایستگاه‌های شماره ۱۱، ۲، ۹،۱۲،۱ و ۳ آتش‌نشانی شیراز به طور همزمان اکیپ‌های خود را به محل حادثه  اعزام کردند.وی افزود: عوامل آتش‌نشانی ظرف کمتر از دو دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و با اقدام سریع خود، حریق را اطفای کامل نمودند.

رئیس  سازمان آتش‌نشانی  و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص جزئیات این حادثه عنوان کرد: آتش سوزی به دلیل جوشکاری در مجاورت پارچه و مواد قابل اشتعال به وقوع پیوسته و منجر به شعله وری مغازه پارچه فروشی ۱۲ متری شده بود.

قانع با اشاره به وجود خطر بالقوه در این حادثه و ضرورت اطفای فوری حریق در بازار وکیل، خاطرنشان کرد: آتش نشانان با آمادگی لازم و تجهیزات ویژه اطفای حریق در این عملیات حساس با سرعت عمل آتش سوزی را قبل از گسترش و سرایت به مغازه‌های همجوار کاملاً اطفا نمودند.

این مقام مسئول اضافه کرد: عملکرد به موقع تیم اطفایی با توجه به آمادگی همیشگی در خصوص عملیات بافت تاریخی و بازارها، از بروز حادثه‌ای جدی جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: سازمان آتش نشانی شیراز به منظور بررسی مشکلات و مخاطرات موجود در بازارهای تاریخی علاوه بر تخصیص امکاناتی از جمله کپسول‌های خاموش کننده، شیرهای هیدرانت، تجهیزات و ماشین آلات ویژه اطفایی مخصوص مکان‌های صعب العبور بافت تاریخی با برگزاری ماهانه جلسات کمیته ایمنی بازار موارد ناایمن را بررسی و در جهت رفع مشکلات و کاهش مخاطرات حاصله از حوادث موجود در بافت تاریخی و بازارها تلاش می‌کند.

این عملیات با لکه گیری کامل محل حادثه و اطمینان از برقراری ایمنی با کمترین خسارت و بدون مصدوم پایان یافت.

منبع رکنا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی