کد خبر : 16017

واریزی جدید | واریزی جدید دولت | حق مسکن کارگران | حق مسکن 650 هزار تومنی کارگران | جزییات افزایش حق مسکن کارگران

مصوبه افزایش حق مسکن 650 هزار تومانی کارگران، از فروردین 1401 محاسبه می‌شود.​

به گزارش ورنداز :

واریزی جدید 5 میلیون و 200 هزار تومانی برای این افراد | واریزی جدید در حساب سرپرستان خانوار

در رابطه با واریزی جدید دولت اینبار قرعه شانس به نام حداقل بگیران رسیده است.طبق اخبار منتشر شده واریزی جدید برای افرادی است که کمترین میزان دریافتی حقوق را دارند و دولت در نظر دارد با واریز حق مسکن به عنوان واریزی جدید حساب این افراد را پر کند.مقدار واریزی جدید تقریبا 650 هزار تومان اعلام شده است.در ادامه به آخرین خبر از واریزی جدید می پردازیم.

واریزی جدید

خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: مصوبه حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران باید از فروردین ماه اجرایی شود و کار فرمایان باید مابه التفاوت آن را پرداخت کنند.

مبلغ اولیه‌ای که تصویب شد ۵۵۰ هزار تومان بود یعنی باید از ابتدای سال کارفرمایان ۵۵۰ هزار تومان را پرداخت می‌کردند و طبق مصوبه جدید ۱۰۰ تومان مابه التفاوت وجود دارد؛ اگر کارفرمایان از ابتدای سال رقم ۵۵۰ هزار تومان را به کارگران پرداخت کرده باشند باید ما به التفاوت آن یعنی ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر ماه پرداخت کنند و اگر از ابتدای سال پرداختی نداشته باشند باید به ازای هر ماه ۶۵۰ هزار تومان را برای هر کارگر در نظر گرفته و با حقوق این ماه به حساب کارگران واریز کنند.

بالاخره کمک هزینه مسکن کارگران پس از گذشت ۷ ماه از سال، ابلاغ شد.

 کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ توسط مدیر کل روابط و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده: «با عنایت به مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مورخ ۱۴۰۱/۷/۲۰، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار که از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ماهانه مبلغ ۶/۵۰۰/۰۰۰ ریال (شش میلیون و پانصد هزار ریال) تعیین شده است. به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ شد.»

بنا به این گزارش، شورای عالی کار ۱۹ اسفند سال گذشته حق مسکن کارگران را ۶۵۰ هزار تومان تصویب کرد اما این مصوبه جهت اجرایی شدن به تصویب هیات وزیران نیاز داشت که از سوی وزیر کار به هیأت دولت ارسال شد.

در حالی که جامعه کارگری در انتظار تصویب افزایش مبلغ حق مسکن بود، هیات وزیران مصوبه شورای عالی کار را تغییر داد و با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی این مبلغ را ۵۵۰ هزار تومان تعیین کرد.

اما بالاخره پس از گذشت ۷ ماه از سال و کش و قوس‌های فراوان، حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران ابلاغ شد.

 

منبع پیشنهاد ویژه
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی