کد خبر : 16013

مرگ | پس از مرگ | بدن انسان س از مرگ | وضعیت بدن انسان بعد از مرگ

اگر بدانید بعد از مرگ چه بلایی سره بدنتان می آید شگفت زده خواهید شد!

به گزارش ورنداز :

پدیده لازاروس

این پدیده بسیار کم اتفاق می افتد. به زمانی که یک فرد می میرد و چند دقیقه پس از آن زنده می شود لازاروس می گویند. با این حال ، تحقیقات روی ۳۸ فردی که این اتفاق برایشان افتاده نشان می دهد که ۳۵ نفر بدون اینکه آسیبی ببینند، زنده شده اند.

مغز بعد از مرگ فعال است

افرادی که پس از ایست قلبی ، از طریق شوک های الکتریکی دوباره زنده می شوند ، گفته اند که متوجه مرگ کوتاه مدت خودشان شده اند. این حقیقت جالب نشان می دهد که مغز بعد از مرگ هم اتفاقات را به خاطر می سپارد. زیرا برخی از بیماران می توانند قبل از احیا مجددشان را و زمانی که برای چند ثانیه مرده اند به یاد بیاورند.

جسد بعد از مرگ ادرار می کند

هنگام مرگ، تمام عضلات بدن شل می شوند . در نتیجه ، جسد پس از مرگ ادرار می کند. این مورد خیلی اتفاق نمی افتد ، اما اگر روده یا مثانه پر باشد ، احتمال اینکه هر چیزی در داخل مجاری ادراری و روده ها است هنگام مردن بیرون بیاید، بیشتر است.

رنگ بدن سفید می شود

گردش خون پس از مرگ متوقف می شوند و بدن ۱۵ تا ۲۵ دقیقه پس از مرگ کاملا سفید می شود.

بدن سرد می شود.

وقتی ضربان قلب متوقف می شود ، دمای بدن بخاطر فرآیند معروف به الگور مورتیس یا سردی مرگ با دمای محیط یکسان می شود.

بدن سفت می شود.

۳ ساعت پس از مرگ ، ماهیچه های بدن سفت و سخت می شوند. وقتی عملکرد سیستم عصبی متوقف می شود، عضلات به دلیل واکنش شیمیایی سفت می شوند و این فرآیند تا زمانی که بدن بطور کامل تجزیه شود، ادامه دارد.

بدن نفخ می کند

حتی پس از مرگ ، بسیاری از بافت ها و سلولهای بدن برای مدت کوتاهی زنده می مانند. از آنجا که باکتری های موجود در روده شروع به تجزیه قسمت هایی از بدن (به جای غذا) می کنند، واکنشهای شیمیایی که در روده رخ می دهد باعث می شود شکم نفخ کند.

چشم ها از حدقه بیرون می آیند

واکنش های شیمیایی که در بدن رخ می دهد باعث می شود که چشم را از حدقه بیرون بزند. البته این برای اجسادی که پس از مرگ چشم آنها بسته شود اتفاق نمی افتد بهمین خاطر بعد از مرگ چشم جسد را می بندند.

زبان بیرون می آید

یکی از اتفاقاتی که پس از مرگ در بدن رخ می دهد این است که زبان بدلیل افزایش گاز در بدن متورم می شود و از دهان بیرون می افتد.

بدن تاول می زند

بدلیل واکنش های شیمیایی، پوست جسد دچار تاول های پر از مایع می شود. در این مرحله ، پوست آنقدر نازک و کم آب می شود که هرگونه لمس بدن ترکیدن تاول ها می شود.

بدن بو می گیرد

باکتریها از بافت و اندام بدن تغذیه می کنند و این باعث ایجاد بوی بسیار بد جسد می شود.

مو و ناخن ها رشد نمی کنند

سلولهای عصبی که باعث رشد ناخن ها و موهای جسد می شوند ، چند دقیقه بعد از مرگ متوقف می شوند . اما پوستی که موها و ناخن ها را احاطه کرده است ، پس از مرگ جمع می شود، زیرا رطوبتش را از دست می دهد و این باعث می شود که همه فکر کنند که مو و ناخن ها پس از مرگ رشد می کنند.

ترشح مایع از اندامها و بافت ها

با تجزیه شدن بدن ، بافت های بدن و اندام ها مایعاتی که درونشان وجود دارد را ترشح می کنند. مایع بافت ها و اندام ها پر از مواد مغذی است. در صورت قرار گرفتن بدن در خاک ، این مایعات باعث رشد برخی از گیاهان جالب و جدید می شود.

چین و چروک ها ناپدید می شوند

عضلات ۳ ساعت بعد از مرگ سفت می شوند اما وقتی کسی می میرد ، بلافاصله عضلاتش شل می شود و ماهیچه هایی که موجب چین و چروک در پوست می شوند فلج می شوند. اجساد افراد مسن چین و چروک هایشان را از دست می دهند و پوست آنها صاف می شود.

بدن ناله می کند

سفت شدن عضلات پس از مرگ و ایجاد گازهای ناشی از تجزیه سیستم گوارشی باعث می شود، عضلات صوتی منقبض شده و جسد ناله کند. این حقیقت برای برخی تعجب آور است ، اما برای کسانی که همیشه با اجساد سر و کار دارند، جای تعجب ندارد.

بدن تکان می خورد

پس از مرگ ، بافت های عضلانی برای مدتی فعالیت می کنند اما با توقف سیستم عصبی ، رفلکس های عضلانی باعث می شود بدن تکان بخورد. این مورد مثل زمانی است که پزشک با چکش به زیر زانو ضربه می زند .

بدن می تواند منفجر شود

وقتی که یک شخص می میرد ، تجزیه بدن با سرعت کمتر ادامه می یابد. بهمین خاطر اکثر ادیان توصیه می کنند که تابوت یا قبر جسد را بزرگتر انتخاب کنند زیرا گاز موجود در بدن جسد موجب تورم بدن جسد می شود و کوچک بودن محل دفن باعث می شود جسد متلاشی شود .

 

منبع سایت طلا
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • س

    سلام کاش مسئولین مملکتی این مطلب را که درموردمرگ است بخوانند

  • جمشید

    تمام موارد ذکر شده در خصوص اموات بود. چرا در خصوص زندها صحبتی نیست. مثلا مردن ایران، جوان نشده، پیز میشن. و پوستشان بسرعت چروکیده شده. اصلا ایرانیان مسن ترین کودکان و جوانان در جهان اند. به لطف زندگی شاد و اسایش زیاد. و بدون تنش.

تبلیغات متنی