کد خبر : 15663

یارانه نقدی | یارانه بگیران | حذف یارانه نقدی

زمستان امسال برای جبران بخشی از ناترازی گاز، می‌توان مانند سال گذشته با محاسبه پلکانی گازبها، علاوه بر ایجاد عدالت در پرداخت یارانه به هر خانوار، بخشی از ناترازی گاز را با کاهش مصرف جبران کرد.

به گزارش ورنداز :

حذف شدن یارانه نقدی بعضی خانوارها 

زمستان امسال برای جبران بخشی از ناترازی گاز، می‌توان مانند سال گذشته با محاسبه پلکانی گازبها، علاوه بر ایجاد عدالت در پرداخت یارانه به هر خانوار، بخشی از ناترازی گاز را با کاهش مصرف جبران کرد.ایران یکی از بالاترین شدت مصرف انرژی در جهان را به خود اختصاص داده است و اگرچه دومین کشور دارنده ذخایر گاز و سومین تولیدکننده آن به شمار می‌رود اما سهمی کمتر از ۰.۵ درصد از تجارت جهانی را به خود اختصاص داده است.ایران را می‌توان بزرگترین پرداخت‌کننده یارانه سوخت در جهان دانست. ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی سهمی معادل ۱۶ درصد از یارانه انرژی جهان را به خود اختصاص داده بود.

حذف یارانه نقدی بعضی خانوارها 

در حالی که مجموع یارانه انرژی پرداخت شده در جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی، کمی بیش از ۱۸۱ میلیارد دلار بوده، ایران در مجموع آن سال ۲۹.۶ میلیارد دلار یارانه به بخش انرژی پرداخت کرد.گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ نیز نشان می‌دهد، ایرانی‌ها بیش از ۱.۶ هزار هزار میلیارد تومان یارانه پنهان دریافت کرده‌اند که از این میزان ۱.۴ هزار هزار میلیارد تومان مربوط به بخش‌های مختلف انرژی از گاز طبیعی تا فرآورده‌های نفتی و آب و برق است.

در واقع حدود ۹۰ درصد از یارانه پنهانی که در سال گذشته در ایران پرداخت شده مربوط به بخش انرژی است که در گاز عددی معادل ۹۸۰ هزار میلیارد تومان و در بخش فرآورده‌های نفتی نیز ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است.۱.۶ هزار هزار میلیارد تومان در واقع ۲.۵ برابر عملکرد بودجه عمومی دولت در سال ۹۹ است. همچنین این عدد معادل ۴۶ درصد از حجم نقدینگی کشور در آن سال به شمار می‌رود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، ایرانی‌ها درمجموع معادل۶.۳ میلیون بشکه نفت در روز انرژی مصرف می‌کنند. عددی که به آسانی قابلیت صرفه‌جویی ۵۰ درصدی را دارا است. در کنار این یارانه عظیمی که به دلیل فاصله قیمتی در ایران با میانگین جهانی وجود دارد، بدمصرفی در انرژی نیز باعث شده تا نگرانی‌ها نسبت به واردات انرژی بیشتر شود.

این موضوع علاوه بر سوخت‌های مایع مانند بنزین در خصوص گاز نیز حکمفرما است. در حال حاضر ایران ظرفیت تولید روزانه بیش از یک میلیارد متر مکعب گاز را دارا است. با این حال تولید گاز شیرین کشور روزانه تا ۸۶۰ میلیون متر مکعب در روز برآورد می‌شود. اعدادی که در مقیاس جهانی، به اندازه مصرف چند کشور است اما به تنهایی در ایران سوزانده می‌شود.بدمصرفی گاز در بخش خانگی

در زمستان سال گذشته ایرانی‌ها در بخش خانگی به طور میانگین ۶۵۰ میلیون متر مکعب در روز گاز سوزاندند. این رقم در برخی روزها تا بالای ۷۲۰ میلیون متر مکعب در روز نیز بالا رفت.

در واقع اگر جریمه مشترکان پر مصرف در سال گذشته انجام نمی‌شد این رقم ممکن بود بالاتر باشد. بر اساس اعلام شرکت ملی گاز ایران، پس از اجرای این طرح در زمستان سال گذشته، میزان مصرف ۵۰ درصد از پله ششم به بالا کاهش یافت و این دسته از مشترکان مشمول پاداش صرفه‌جویی تا ۱۲۰ هزار تومان شده‌اند. نکته مهم آن است که هرچند تعرفه گاز افزایش پیدا کرد اما هنور با قیمت ارزش گاز فاصله دارد.

از سوی دیگر آنگونه که وزیر نفت نیز بر آن تاکید دارد، بیشترین یارانه انرژی را مشترکان پرمصرف دریافت می‌کنند که نشان‌دهنده آن است عدالت اجتماعی رعایت نشده است، با این حال مبنای افزایش تعرفه گاز مشترکان پرمصرف قیمت گاز صادراتی نیست و خیلی پایین‌تر از آن است و به‌صوت پلکانی محاسبه می‌شود.

با نزدیک شدن به ماه‌های سرد سال و افزایش مصرف گاز در کشور، دوباره نگرانی‌ها نسبت به ناترازی گاز در زمستان امسال مطرح است.

در حال حاضر، تقریبا ۳۷ درصد مصرف گاز کل کشور در بخش گاز خانگی و تجاری است و این میزان به صورت میانگین سالانه است و در زمستان و فصل‌های سرد سال این نسبت مصرف گاز به مراتب بالاتر از ۵۰ درصد کل مصرف کشور است. بنابراین سیاست بهینه در این زمینه تمرکز بر بهینه‌سازی مصرف به خصوص در بخش خانگی و تجاری است.

البته نگاهی به آمارها و گزارش‌ها نشان می‌دهد بخش خانگی در تمام موارد پرمصرف نیست و حدود ۶۳ درصد از مشترکان بخش خانگی در پله‌های یک تا سه محاسبه قیمت گاز قرار دارند. در واقع ۶۳ درصد از جمعیت، الگوی مصرف گاز را رعایت می‌کنند.

این ۳ پله، در زمستان سال گذشته نیز جریمه‌ای پرداخت نکردند و تعرفه گاز آنها مانند سال ۱۳۹۹ محاسبه شد. حدود ۲۵.۵ درصد از مشترکان بخش خانگی نیز در پله‌های ۴ و ۵ قرار دارند که افزایش قیمت گازبها برای آنها بسیار ناچیز بوده است. در واقع حدود ۸۷ درصد از جمعیت با کمترین انحراف معیار از الگو، گاز را مصرف کرده‌اند.

از سوی دیگر، پرمصرف‌ها در حوزه گاز جزو دهک‌های بالای جامعه هستند تا آنجا که در بررسی شهر تهران ۸۰ درصد مشترکان بدمصرف که تا آخرین پله بالا رفته‌اند، در مناطق ۱، ۲ و ۳ شهری زندگی می‌کنند و در مجموع مناطق شمالی بیش از ۹۳ درصد پرمصرف‌ها را در خود جای داده است.اعمال سیاست‌های قیمتی برای پرمصرف‌ها

همچنین با محاسبه‌ای ساده مشخص می‌شود که مشترکان پرمصرف گازی کمتر از ۱۳ درصد کل مشترکین هستند ولی مصرف آنها به صورت میانگین بین ۵ تا ۶ برابر یک مشترک با مصرف عادی است یعنی به تنهایی این بخش به اندازه کل ۸۷ درصد مشترکین دیگر گاز مصرف می‌کنند.

بنابراین مسئله اصلی در مسئله بهینه‌سازی، کنترل و مدیریت مصرف مشترکان پرمصرف است که از طریق اعمال سیاست‌های قیمتی می‌توان مصرف آنها را کاهش داد.

بنابراین الگوی اصلی در این نقطه، تمرکز بر مشترکان پرمصرف و افزایش نمایی قیمت مصرف گاز به ازای پلکان بالاتر از الگوی بهینه مصرف است که به آن مدل تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها گفته می‌شود.

در این روش مشترکان با مصرف در الگوی بهینه، با هیچ افزایش قیمتی مواجه نخواهند شد و تنها افزایش و واقعی سازی قیمت متوجه مشترکان پرمصرف خواهد بود که هم در بحث عادلانه کردن استفاده از یارانه‌ها، این مدل تعرفه گذاری، مدل مناسبی است؛ هم در کاهش مصرف و بهینه‌سازی مصرف که از طریق واقعی سازی تعرفه به وقوع می‌پیوندد.

سال گذشته، پس از چندین سال پیگیری موضوع اجرای طرح تعرفه‌گذاری پلکانی مشترکان پرمصرف (IBT)، وزارت نفت دولت سیزدهم در آذر ۱۴۰۰ فاز اول حذف یارانه مشترکان پرمصرف را اجرایی کرد که نتیجه آن کاهش مصرف روزانه ۲۵ میلیون مترمکعبی مصرف مشترکان پرمصرف نسبت به سال ۱۳۹۹ شد که نشان از اهمیت بسیار بالای اصلاحات قیمتی برای مشترکان پرمصرف دارد.

امسال نیز با توجه به ناترازی گاز در کشور، می‌توان این اقدام را ادامه داد و با اعمال جریمه برای مشترکان پرمصرف گاز، بهینه‌سازی را اجرایی کرد؛ موضوعی بر اساس قانون بودجه سال جاری، منع قانونی ندارد.

طبق بند (ک) تبصره (۱۵) قانون بودجه ۱۴۰۱؛ اصلاح هزینه گاز خانگی باید به‌گونه‌ای صورت پذیرد که عمده مردم کم‌مصرف (پله‌های ۱ تا ۳) هیچ‌گونه افزایش قیمتی را در قبض ماهیانه خود نداشته و حتی مقداری نیز از هزینه آن‌ها کاسته شود.

پله‌های میانی (۴ تا ۷) افزایش معقول در حدود ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند و در نهایت مشترکین پرمصرف (پله‌های ۸ تا ۱۲) افزایشی ۱۰ تا ۲۰ برابری را در قبوض گاز خود داشته باشند، به‌گونه‌ای که پرمصرف‌ترینِ آن‌ها (پله ۱۲) گاز را با قیمت غیریارانه ای و برابر با ارزش تجاری آن دریافت کند. علاوه بر آن جریمه نیروگاه‌هایی که بالاتر از الگوی مصرف قرار دارند، نیز که سال گذشته اجرا نشد، امسال می‌تواند بخشی از مصرف را مدیریت کند. 

منبع منیبان
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    گاز و خزعبلات چه ربطی ب تیتر و قطع یارانه نقدی داشت؟؟؟

  • ناشناس

    این هم قطع کنید انگار مثل کشورهای عربی ماهی ۱۸میلیون میدید

  • ناشناس

    وقت ماراگرفته اید!؟خوب،خیلی راحت بگویید ،مصرف گازدرایران به نرخ بین المللی محاسبه می شود،غافل ازاینکه ایران یکی ازصادرکنندگان گازدرجهان است.خداوکیلی استدلال شما مطابق عرف ویانرم جهانی است؟،خجالت بکشید,وقاحت ووضاحت هم اندازه ایی دارد

  • ناشناس

    عجیبست

  • ناشناس

    برنامه جدید جبیب بری از مردم برو ۹۳ هزار فولاد وصول کن از دزدها کم کنید نه با این کنده گویی ومنت سر مردم گذاشتن کسر بودجه خودتان را از جیب مردم برندارید نه به دزدی

  • محمد جواد آقاجانی

    شما برید خرج یمن سوریه و عراق لبنان امربه معروف هزارتا کاربه درد نخور بکنیداصلامگه مردم براشما مهمن خجالت بکشید بااین مملکت داریتون

  • ناشناس

    جر

  • ناشناس

    چرا اسکناس پول افغانستان نشون میدی هههههه

  • ناشناس

    یارانه ب چ دردم میخوره

  • ناشناس

    من معلمی بازنشسته ام مسکن ندارم همان ابتدا یارانه ام را قطع کردند اعتراض نکردم چون برای اعتراض جواب‌گویی نمی بینم

  • ناشناس

    بدرک اسفروسافرین که قطع میکنند ما انگار صدقه میدهند بیشرفها

  • ناشناس

    واقعا متاسفم واسه این دزدان حکومت با این مملکت داریتون اون اختلاص هایی که اخریش 90هزار میلیارد بود برین دربیارین اون کامیون کامیون اجناس و پل هایی که به سوریه لبنان میدین و کمتر کنین شماها از جنس ایرانی نبستین که ملت و اینجوری زیر ظلم ستم کشیدین لعنت بهتون

  • ناشناس

    واقعا شرمنده مسولین هستیم از این به بعد باید مثل انسان های اولیه زندگی کنیم.

  • ناشناس

    هروز‌یه‌بلایی‌سر مردم‌در‌میارن‌ای‌بابا‌خجالت‌بکشید‌خوب‌مگه‌چقدر‌یارانه‌‌میدن‌که‌هروز هم‌میخواین‌قطعش‌کنید‌برید‌از‌کشوری مثل‌کویت‌المان‌وکشوریهای‌دیگه.یاد‌بگیرین‌‌اخه‌یارانه‌۳۰۰‌تومن‌دیگه‌ابن‌هم‌هحرفوحدیث‌دارهروزی‌۱۰تومن‌میشه‌این‌یارانه‌که‌هی‌دم‌از‌یاران‌میزنید

  • ناشناس

    چرا عکس اسکناس افغانستان و نشون میدی؟

  • ناشناس

    خاک برسرتون ببریدفقط خرج درست کردن بیمارستان مدرس وپارک برای عراق لبنان سوریه بکنیدخاک لیاقت شماس

  • ناشناس

    خاک برسرتون شمالیاقت مرک داریدهمون ببریدعراق لبنان سوریه مدرسه بیمارستان پارک درست بکنیدشمالیاقت خاک هم ندارید

  • ناشناس

    واقعا که 🤨آب و برق هم قطع کنید مسخره شده😑😐😐

  • یارانه

    یارانه پنهان خرج افغانیامیشه ملتو چی فرضکردید

  • ناشناس

    یک کشور ثروتمند و سرافراز رو به فلاکت و گدایی انداختید و مدام میگید تقصیر مردمش است!
    وقاحت این نظام و مسئولین دزدش در حدیست که واقعا توصیف پذیر نیست باید یک کلمه جدید برای این همه وقاحت و دورویی ساخت.
    وسیعلم الذین ظلمو ای منقلب ینقلبون
    یاعلی

  • ناشناس

    اینم قطع کنید یه مبلغی جمع بشه یکی پیدا میشه یکجا برداره ببره ،حالا اون بنده خدا هرکی هست منتظره چشم انتطارش نذارید میخاد بره کانادا

  • شهرام

    این همه یارانه میدن ولی نمیدونم چرا همه احساس بدبختی وفقر میکنند

  • جعفر

    ۹۰۰‌تومن‌حقوق‌بازنشسته‌اضافه‌کردن‌یارانه‌۱۱۰۰۰۰۰‌قطع‌کردن
    حقوق‌وعده‌میدن‌۵۰۰‌یک‌میلیون‌یارانه‌قطع‌میکنند‌گوه‌بقبر
    پدر‌دوزد‌کثیف‌حرام‌خوار‌مفت‌خوار‌بیسواد‌دولت‌ومجلس

  • سهراب الوندی

    با سلام وخسته نباشید نمیدونم چرا انقدر اینا دروغ میگن به ملت ما بزرگترین صادر کنند گازیم ولی یارانرو کمتر از کشورای دیگه میگیریم چرا در غ تحویل ملت میدید بس کنید

  • ناشناس

    درآمد کشور نباید برای مردم ایران خرج شود اگر ازمردم سوریه عراق لبنان وبقیه آضاف کرد آنوقت چون مسولین به این نتیجه رسیده اند ملت باید همیشه باید گرسنه باشد تا نتواند حرفی بزند اگر به همین همسانسازی حقوق ها توجه شود باید برای این مردم خون گریست در آمد کشور مربوط به اینملت نیست وای بهحال این مردم مثل گداها باکارمندان بخصوص بازنشسته ها رفتار می شود

  • Ali

    چندرقاز پول بی ارزشو به ملت بدین یاندین اهمیتی نداره

  • رضا

    واقعا خوش به حالمون..فولادسپاهان ده سال ایرانی ها را دوزدیده.اون عیبی ندار.ولی گازکه مال مردم هست اونو هم قط کنید ..امام خمینی گفته بود گاز را نفت را مجانی میکنم.پس کی

  • اکبر

    گاز باید صادرنشود اینم یک نمونه خان فروشی حساب میشه مردم هم بایه احتیاط کنند تاکشورمون ذخایرواسه فرداهم داشته باشیم هم پتروشیمی وکارخانه هم مشکلی انرژی پیدانکونندگازهم یکی ازمشکل های خیلی بزرگه آینده ایرانه

  • ناشناس

    خجالت بکشید دیگه تورو خدا اینقدر ظلم نکنید

  • ناشناس

    واقعا خجالت بکشید الهی تقاص تک تک کارهاتون رو بدید که نمیدونید ما چطور داریم به بدبختی زندگی میکنیم

  • ناشناس

    باید خیلی زود جلوی مصرف زیادی وصادرات گازگرفته بشه به نظر من تا میشه بایه نفت صادرات بشه چون تا چن ساله دیگه جایگزینی چیزا دیگه جای جای نفتا میگیره میمونه پلاستیک باچیزادیگه که اونم بابازیافت به چرخه دوباره تولید حله،،، ولی گاز یه انرژی خیلی خوبیه که خداوند به مردم ایران داده مردم هم قدر این نعمت خوبا بدونن تاشرکتای بهترین استفاده راببرن وآینده خوب به مردم وجوانان تقدیم کنند

  • S.h

    مردم رو از دین و ایمون و دنیا و اخرت انداختین مسبب اصلی شماها هستین ننگ برشماها که ارامش رو از مردم گرفتین

  • ناشناس

    پول ناچیزی شبیه صدقه که به ملت میدهید ما اهل حساب وکتاب نیستیم اخه ۳۰۰ تومان چقدرش دوباره برمیگردانیم به دولت بابا پولی را مه خود دولت میده ازش مالیات میگیره دست بزنی به مارت بانک پول کم میشه بهتر از این مگه میتونه بشه اخه مگه داریم

  • محمود

    نظر من این است بخاری‌های جدید ژاپنی بدون دودکش اصلا هیچ پرت گاز ندارد ۵درصد برق می‌خواهد وبقیه اش به مقدار یک .چهارم گاز استفاده می‌کند دولت باید از بخاری‌های ایرانی دست بکشد و ار بخاری‌های بدون دودکش پیشرفته استفاده کند

  • ناشناس

    بازخوبه مملکت نفت گاز داره، اگه این نفت وگاز رو نداشت معلوم نبود چه بلایی سر مردم میاوردید.به جای این همه منت گذاشتن سر مردم فشار اقتصادی که رو مردمه رو کمتر کنید

  • ناشناس

    اخه از خدا بی خبرا بجای این بجای این حرفا بیاید به انهایی که خانه بدوش هست مسکن ندارن خانه بدید مثل کشورای دیگه فکر جوانهامون باشید کار ومسکن وماشین بدید به خانم خانه دار حقوق بدید لعنت به همتون

  • محسن

    هر بلایی که صلاح میدانید سرمردم پیاده میکنید یعنی فردا بگین اکسیژن رو هم با پول باید مصرف کنید تعجب نمیکنیم

  • ناشناس

    من که مسکن ندارم پشت وانه ای ندارم وماهی سه ملیون حقوق باز نشستگی چجور زندگی کنم اینا درد مردم دوا نمیکنه وقتی کشور ما ی طلای ناب جهانیه الان نباید ملت ایران عمی داشته باشن باید زندگیشون از کشورهای دیگه بهتر باشه فقط فکر جیب خودتون هستید همه حق را از ملت ایران این دولت گرفته همشرخرج کشورای دیگه میکنید

  • ناشناس

    یکلمه بگو میخوایم جا کنیم خودتون شل بگیرید اینقدر زر نمیزددی

  • علی پارسا

    سکوت میکنم سکوتی همترازبافریادجدم کوروش

  • عباس

    این‌قطع‌کنید‌یه‌وقت‌برادران‌سوریه‌کم‌میازن

  • مهران

    آمارها در سطح جهانی و اروپا ، زندگی با کیفیت شعب ابوطالب و آنگولا ،بگو دولت به دیوثی افتاده ،جیب مردم رو میزنه

  • ناشناس

    ننگ برشما اجنبی ها، درد شما ویران کردن ایرانه، آواره کردن ایرانیه،،، چرا چون ایرانی نیستید بیشرفها چقدر دزدی
    ننگ برشما لعنت بر شما زالو صفتهای صد پدر، اجنبی

  • ناشناس

    حرومی ها، میشه بگید درآمد یه کشور باید خرج چی و کی بشه؟
    مگه نباید خرج کشور و مردم بشه، خجالت چیز خوبیه تا کی دزدی و غارتگری، بیشرفهای بی وطن مردم رو به بدبختی انداختید ولی دیگه آخر خط هستید کفتار صفتان خونخوار، توف به شرفتون بیناموسا

  • ناشناس

    لعنت به شرفتون

  • ناشناس

    شما با این کاراتون گور خودتون رو دارید زودتر میکنید
    آیا برنامه ای برای دزدان حکومتی هم دارید؟ که حق و مال مردم رو غارت کردن!؟

  • ناشناس

    برای کسانیکه نظر تنگ هستند وهمه مملکت را ارث پدری میدونند همین بس که مقداری ناچیز از ثروت مملکت را هم برای مردم زیاد میبینند .شماهاییکه چشمتون هزاز هزار میلیارد را میبینه ،این رقم تقسیم هشتاد میلیون انسان درد کسیده از نابلدی شماهاست بهتره به سهم ناچیزی که به مردم تعلق میگیره نگاه کنید نه رقم کلی که به چشم میاد .

  • ناشناس

    دیگه آخر کارتونه مردم بزودی کارتونو یکسره میکنند.

  • ب ز

    سلام ، درمورد اقشار و قشر بازنشسته که در دهک دهم قرار گرفته بازنگری ورسیدگی شود تشکر.

  • ناشناس

    بزودی فیلم جر خوردن مردم فرا میرسه 🤦🏽🤦🏽🤕

  • ناشناس

    دولت وقتی به گدایی بیافته .زیردسن خانم مثل ادارات و سازمانهای ازیه جایی دزدی کنندبخورن دیگه_قبلیهابردندوخوردند.اینانخورن؟؟؟ دولت دزد....سران دزد....سازمانهادزد....شرکتهادزد....داداش همه دزد.همه دارن ازهم میخورن.

  • ناشناس

    خندم میگیره بااین همه اقتصاددان اسکولی که داریم واقعاً اگه ما این اسکولا رانداشتیم چیکارمی کردیم....

  • ناشناس

    شما خجلت نمی کشید خودتان احمقی اگر درست وحسابی ودزدی در کار نباشد فقط محصولات ودر امد پروژه عسلویه سه کشور با تمام امکانات رفاهی مانند ایران را خرج می دهد افسوس برای مسئولین بی مسئول

  • مومن

    حرفی برای گفتن نمونده .نظرات مردم را بخونید .ببینید بامردم چی کار کردید؟

  • ناشناس

    وقتی میان قیمت گاز رو با قیگتهای جهانی مقایسه میکنند پرداختها رو هم با بقیه دنیا مقایسه میکنند شما پرداختها رو با بقیه دنیا حساب کن گاز رو هر جور دوست داری حساب کن

  • ناشناس

    چیز عجیبی نیست ،میتونید گاز هم قطع کنید در عوض به سوریه ولبنان وغیره وغیر کمک مالی بفرستید اونا واجب هستن از ملت ایران

  • یارانه بگیر

    این همه چرندیات رو گفتین که یه باردیگه واز یه راه دیگه حق مردم بره توجیب دولت ،؟؟،ما به خوردن حقمون عادت کردیم چیز جدیدی نیست

  • ناشناس

    یه مثل قدیمی میگه بز که بدبختی میگیرش نونهای چوپونو میخوره

  • بهار

    واقعا حیف ما ایرانی ها که با اینهمه پیشینه ی زیبا و با شکوه حالا شما مارو تهدید میکنین یارانتونو قطع میکنم بخوره تو سرتون الهی که کمرمونو شکستن زیر بار این زندگی لجن

  • ناشناس

    کشوری ک روی دریایی از گاز ونفت قرار داره تا یکم فشار میاد مردم زیر سوال میرن.... پالایشگاههاتون بروز کنید.. صادرات کم کنید.. تولید افزاسش بدین... کمتر دزدی کنین... خ دا لزتون نگذره... مردم کشورمون نجیب ترین مردم دنیان... ولی افسوس ک کشور دست ی مشت گشنه بدبخت ک چشماشون گشنست... چشمی هم ک گشنه باشه فقط خاک گور سیرش میکنه... اخه شما از مدیریت چی کار الیتون میشه.... برین بمیرین بدبختای گداگشنه...

  • ناشناس

    در دبی به هر شهروند ۷۰میلیون یارانه تعلق میگیره
    درکویت هر شهروند معادل ۱۱۳ میلیون تعلق میگیره
    قیمت لندکروز در دبی یک میلیارد وچهارصد میلیون
    ....اما ایران دارای منابع و ذخایر غنی .با یارانه چندرغاز فقط به فکر حذف و بدبختی مردمش...و جالب تر از همه خودروی که با قیمت یک میلیارد وچهارصد در کشورهای همسایه فروخته میشه.با قیمت ۶ الی ۷میلیارد میفروشه..بعد هم ادعای اسلام هم میکنیم

  • کوروش مظلوم

    آب،برق،گاز،به قیمت جهانی ولی حقوق مردم زیر خط فقر،حکومت ستمگر به این میگویند

  • ییی

    پولارو تو کشورهای دیگه خرج کنید. به ملت خودتون فشاربیارید بعدش بگید ساکت شین

  • غریبه آشنا

    سلام وعرض ادب خواهشا به شعور ملت توهین نکنید جوابها رو اگه چشم بینا و گوش شنوایی هست که ملاحظه فرمودید از اول شروع میکنم سهم صادرات گاز ایران حدودآ نیم درصد هست از سیاست های جهان داری مسئولین هست لطفا کمتر به کشورهای دوست و برادر چین و خصوصا روسیه ملاحظات داشته باشید حتما وضع صادرات درست میشود که صد البته این هم تقصیر ملت هست و بعدش در مورد مصرف سرانه بالا ملت شریف ایران و متهم میکنید باز هم به خودتان برمیگرد کجای دنیان مثل ایرا از سوخت cng استفاده میکنند با این ماشینهای خارج از رده ی سوختی که ماشاالله ماشینهای با موتور زیر ۲هزار سی سی سوخت ۷ تا ده استفاده میکنند که ما به حکم اجبار استفاده میکنیم و از آنجا که متن طولانی شد خلاصه میکنم شما لطف فرموده دیگه به شعور ملت شریف ایران توهین نکن ؛ شما دستمزدها و نرخ کارگر را هم جهانی حساب ن حتما ملت بزرگ ایران با این مسئله مشکل ندارد نه اینکه درآمد براساس ریال و مخارج براساس دلار ؛ زنده و پاینده و جاوید ایران و ایرانی

  • ناشناس

    هر چی میکشیم از همین گاز و نفت هستش هر کس میخاد یه جور چپاول کنه

  • مشتی

    از دزدیا خودتون کم کنید یارانه را میدید هزار برابدش گرونی اوردید تازه هر روزم میگید قطع میشه خاکبرسرتون صدقه که نمیدید از خودمون اونا که میدید به افغانیا و به فاطمیونا وسوریه وعراق و اینا را قطع کنید

  • ناشناس

    فقط ارکشورمان برین بیرون دشمنان کشوروملت همه تون اجنبی هستین حرومزاده ها

  • ناشناس

    که چی یه مشت مزخرف تحویل مردم میدید جمع کنید این شر و ورای مسخرتونو

  • محمد

    دزدهای کثیف. شما فقط دست تو جیب ملت کردن رو بلد هستید.کشور ما همه چی داره و مردم از همه چی محروم.
    یارانه حق همه مردم هست.
    خودتون گردن کلفت کردید و حقوق های نجومی از بیت المال میگیرید. چندر قاز میزارید رو حقوق کارمندان. چی فکر کردید. کاری نکنید که کارمندان هم بلند بشن. چند دستگی بین مروم راه انداختید و دارید حکومت میکنید. بی عدالتی و رانت و .....

  • ناشناس

    مثل احمقا پول یه کشور دیگرو نشون مردم میدین که چی؟ بیسوادای نادان انگاری دارین به گدا فخر فروشی میکنید مگه گدا هستیم ما مردم

  • علی

    آره برای نفس کشیدن مردم هم کنتور بگذارید وقبض صادر کنید،تا جور یک عده آدمهای بی خاصیت رو مردم بکشند،اونایی که چهل ساله که فقط مصرف کننده اندوهیچ نقشی دراقتصادوتولیدندارندوهرسال به تعداشان اضافه میشودودرسیاست دخالت هم میکنند

  • ناشناس

    خدا پدر مادرتون بیامرزه زودتر قطع کنید.از گدا پروری در بیایم .بحق الله خودش جواب این کارهای مسئولین رابده .

  • ناشناس

    سلام نه تورو خدا ما مستمری بگیر کمیته امدادی پارسال گفتن قبوض مونو رایگان میکنن نکردن دیگه وعده دروغی ندین به خدا با ششصد تومن نمیشه نون خالی خرید چبرسه به پول زور باید بدیم اونوقت ما آنقدر صرفجویی میکنیم کسی بیاد خونه میگه چ را اینقدر تاریک

  • ناشناس

    خاک تو اون سرتون بی شرفهایه کثافت .یه یارانه از جیب خود ملت میدزدن به یک سوم اون پولی که از جیب ملت دزدیدن میدن اون هم به هر بهانه میخوان قطع کنن.کوحمیخورین قطع میکنین

  • مار دم باریک

    خاک عالم بر سر شما دزدان کاراییب

  • امیر

    دزدها درکمین هستنددتا یارانه ها قطع بشه

  • ایرانی و انقلابی

    سلام یارانه ما که از اردیبهشت قطع شده ازدهک۷ روحانی به دهک ده رئیسی ارتقا دادنمون مدیون هستید خدالعنتتون بکنه ما گرفتار خرج ماهیانه با این گرانی وتورم هستیم چرا یارانمون را قطع کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • شما خجالت نمی کشید ، نفتی که از این مردم است را به قیمت بالا به خودشان می خواهید بفروشید.آن هم با دلیل‌های مسخره.مث این میمونه که چوپانم، بره های گوسفندانم را بخواهد به من به هر قیمتی دوست دارد بفروشد.

  • ناشناس

    میخوان گرون کنند اول مزدوران رسانه ای بستر سازی می‌کنند بعد خرس مهربون به اندازه کافی که رفته بالا یه زره که میارتش قیمت رو پایین بعدش خودشو قهرمان داستان میدونه ضکی ما هم که شوور تشخیص نداریم!!!!! صد درصد پخش نمیشه یا رصد

  • س

    گاز را بدین یمن عوضش ذغال سنگ یمن را بیارید گرمای عجیبی داره برای ما هم خدا کریمه.

  • ناشناس

    عوضش بدید سوریه ولبنان

  • ناشناس

    این که گاززیادمصرف میکنندتقصیرامریکاست چون درآمدامریکاییها ۲۴۰۰۰دلاراست وایرانیها زی صددلار

  • ناشناس

    دستتون دردنکنه افرین بایدبه کشورومسولان مامدال قهرمانی دادچون هرچی بگن همونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟m

  • غلامعباس رامین

    چقدرعالی وچه دولت دست ودلبازی منت هم بزارید سرمون بازم خوبه،ولی فقط فکرنکنیدبااین یارانه هایی داریدازجیب پدربزگوارتون میدید معیشت ملت دیگه مشکلی نداره

  • ناشناس

    از حیبتون میخواهین بدین از خاک و آب این کشور ثروت بدست میاد برای خودتون و خانواده هاتون که میلیاردها دزدیده و خورده میشه حرفی نیست به مردم که میرسه باید مبلغ ناچیز حذف کنید من زیر کمیته یارانه م چندین ماه قطع کردن این هم شده عدالت و انصاف

  • علی

    پلکانی پدر مردم رو دراوردین

  • ناشناس

    همه عمرمون از بانک ها وام با سود بالا گرفتیم. یه لگن یا ارابه مرگ .ویه سقف برا زندگی مهیا کردیم و چقدر زجر کشیدیم و بلا نسبت مثل .... کار کردیم. از یارانه هم حذفمون کردند و شدیم دهک ده والا یه پراید قاتل جونمون که ۷میلیون بایدباشه شده ۲۰۰ملیون این ارابه مرگ شده .و خوردو سازان هر روز یه سازی برا ملت می زنند همچنین مسئولین هم به فکر مردم نیستند هرروز یه اهنگی می خونن خدایا کمک کن . تا به خودشون بیان ملت خیلی حق گردنشون دارند

  • حجت پاکدست

    بفرموده پیامبر : ( اَلمُلکُ یَبقی مع الکُفر و لا یبقی مع الظلم ) مُلک با کفر پایدار و باقی میماند ولی با ظلم نَه * بلاخره خدایی هست و انشاالله صبر خدا سر می آید و آه مظلومین دامن ظالمین و اختلاسگران و چپاولگران را میگیرد.
    دنیا به هیچکس وفا نکرده ، هر چند که مال حلال هم دوامی نداره ، چه برسه به ثروت و مقامی که آه هشتاد میلیون پشتش باشه.
    چو بد کردی نباش ایمن ز آفات - که واجب شد طبیعت را مکافات.
    البته همین حالا هم این لقمه ها به خوشی از گلوتون پایین نمیره.
    التماس........‌التناس تفکر

  • ناشناس

    با سلام . دولت سیزدهم تصمیم جدی گرفته که تورم را بجای اصلاح ساختار اداری از طریق گرانی و کاهش قدرت خرید مردم حل کند . چون مدیران دوست ندارند که دولت حقوق نجومی آنها را کم کند

  • خیابانی

    نفری ماهی چقدر بدیم از مملکت برید؟ یارانه مردم رو قطع کن بده به حزب الله و حشداالشعبی تا بیان تو ایران ادم بکشند.

  • ناشناس

    قدر مردم نجیب ایران را بدانین اگه نشستن واعتراضی ندارن از شرم و حیا هست ایران را دوست دارن هرروز یک حرف جدید یک بار هم خبری بدین که مردم خوشحال بشن

  • ناشناس

    یا اکثر امام زاده ها 😐

  • ناشناس

    سلام درمناطقی چون کردستان وآذربایجانها نبایدبا مصرف کننده درزمستان مانند مناطق جنوبی رفتارشود همه دوست دارند کمترین مصرف راداشته درنتیجه کمترین هزینه راپرداخت کنند حساب این را بکنیدکه اگرکسی به خاطرصرفه جویی مریض شودهزینه ی درمانش دهها برابرهزینه ی گازاست که ازاین رهگذرهم هزینه های بیشرازتولیدگاز به مراکز درمانی تحمیل میشودنتیجه این میشودکه عوارض پرمصرفی گازاز هزینه های تحمیل شونده برداروودرمان ومردم خیلی کمترمیباشد

  • Esi

    یارانه پنهان دریافت نمی‌کنیم ، تازه جیبمون هم زده میشه بخاطر بی عرضگی دولتمردان

  • ناشناس

    خفه شین

  • هادی

    اقای کارشناس یا خودت خری یا مردم را خر فرض کردی با یه حساب کتاب ساده میشود فهمید سهم هر ایرانی از از این ۱.۴ هزار هزار میلیارد ۵۵۰ یورو میشود شما در امد هر خانوار را به یک خانوار اروپا برسونید این یارانه را قطع کنید شما ده برابر این پول را از سفره مردم قطع کردید حالا حرفم میزنی

  • سینا

    ببینید واضح دارن میگن ما به دلار بفروشیم برامون سود بیشتری داری تا به ریال دریافت کنیم هر چی مصرف ما کمتر بشه پس فروش برای مسولین ما بیشتر میشه وپول بیتری به جیب میزنن.

  • واقعیت

    منابع طبیعی مال شخص فرد و حکومت خاصی نیست مال همه مردم ایران و هر جور که دلشان بخواهد مصرف میکنند! فقط با حذف یارانه ظلم دیگری در حق مردم ایجاد میگردد! اما در مصرف آن هیچگونه تغییر بوجود نخواهد آمد فقط راه جهت چپاول را هموار میکنند ؟

  • ناشناس

    مگه کسی یارانه می گیرد شاید خودشون

  • ناشناس

    چی میخاین بچه هاتون راحت زندگی کنن مردم ایران نون خشک بخورن جنگ ایران و عراق به فع جمهوری اسلامی مصادره کردین چه انقلابی بود این 40 سال چیکار کردین

  • امیر

    ببینید این کشورهای بی عرضه عربی چجور حکومت میکنند و به فکر رفاه مردمشون هستند و روزی یکبار دست توجیب مردمشون نمیکنند

  • ناشناس

    خاااااک برسرتون بی لیاقتهای دزد دیگه چی میخایین از جون ملت بدبخت ایران ــ ننگ وخفت بارشماهادزدای مملکت ب هردلیلی جیب مردم رو بزنیدببریدبرای زن وبچه هاتون ایشاله ک خدا ازجون عزیزاوبچه هاتون دربیاره

  • خودم

    خاک بر سرتون دزدهای کثیف و‌نجس فثط گرانی و‌گرانی و اختلاس وبخور وبخور و بی شرفی

  • ناشناس

    مرگ بر دیکتاتور

  • ناشناس

    چندر غاز میزارید کف دست ملت روز نیست خبر درست نکنید واسه این یک ذره پول اختلاس یکی ازتون برابره با یکسال یارانه کل مردم بدبخت خجالت بکشید اینقدر با مال مردم یکی واسه من یکی واسه خودم بازی نکنید بیچاره ماکه سرنوشتمون افتاده دست شما هر طورکه دوست دارید گربه رقصونی میکنید فعلا دور دوره شماست تامیتونید بتازونید ولی غافل نشید فرداییم وجود داره که باید جواب پس بدید یادتون باشه هیچ چیز ابدی نیست مخصوصا میز و صندلی ریاست بر مردمه ستمدیده و بدبخت که با زوراصلحه خودتون رو نگهداشتید خودتونم میدونید هیچکس حتی مزدورهای خودتون نمیخوانتون

  • ناشناس

    کدوم یارانه؟؟؟در ایران که به کسی یارانه نمی دن . پراید۷ تومانی را ۲۰۰ می‌دهد به مردم این کجاش یارانه است؟

  • مردم

    روتون که سنگ پای قزوین ! فحش خورتونم ملس ! دیگه چی بگیم بهتون
    نوکر ملت انقدر وقیح نوبره والا ! التماس حیاء

  • ناشناس

    واقعآ خجالت بکشین ما دو خانواده دریک اپارتمان ۶۸ متری زندگی میکنیم با اندک در امد گاز یا نفت مال من هست مال کی را به کی میفروشی من یک سال بیمارم پول ندارم به دکتر برم حتی از بیمه هم نمیتونم استفاده کنم چون دکترا هم راهزن شدن واقعا دردمون را به کی بگویم امسال من خیلی زیاد هست باسیلی صورت خود را پیش دوست واشنا سرخ میکنیم

  • ناشناس

    چه مسؤلان احمقی داریم ما

  • لطف اله همتی

    سلام خودم کارمند شرکت گاز بودم و از زمان یارانه هافریاد زدم همه ساله مناسب سازی قیمت حاملهای سدبسیت دار پیاده شود تا مصرف کنندگان ارزش واقعی را بدرستی و بموقع درک و زندگی سالنه خود را با آن تطبیق دهند اما حاکمان و سیاست گذاران سالها به هر دلیلی مثلا بر قشر ضعیف فشار نیاید یا فشار اقتصادی هیجان جامعه را برانگیخته ننماید سالها توقف در تصمیم نموده و حالا با عجله مصممند مانند زمان رابین هود بقل خودشان از متمکنین بگیرند و به مستحقین با پوشش سرانه مصرف کمک نمایند پس ان مسیولینی که با پول این مملکت و بصورت ویژه خواری فزژندانشان را به دانشگاههای برتر و ... رسانیدند و سپس بارابطه آنان را به خارجیان اهدا نمودند در صدر جنگل شروود هستند و باید در صدر حساب پس دهندگان باشند لطفا تصمیاتتان بگونه ای باشد تا راندگی از حاکمیت کاهش یابد

  • علیرضا تبریزی

    رهبر معظم انقلاب سلام
    لطفاً در مورد پرداخت یارانه نقدی دستور فرمایید دقت کنند، متاسفانه درحال حاضر به افرادی یارانه پرداخت
    میشود که مبالغ بیشماری به بانک‌های دولتی و خصوصی
    بدهکار هستند.

  • ناشناس

    واقعا خسته ام واقعا جوش گشنگی بیچارگی دخترم تو عقد پسرم مدرسه ای دخترم ازمدرسه گرفتم باشوهربیکارکارگر احسنت دعا ما همیشه دنبالتونه ازاین بیچاره ترمون کنین نون خالیم گیرمون نیاد احسنت به تمام ریئس روعسا،🥴🥴🥴🥴

  • ناشناس

    یه مشت دزد واختلاسگر دوره هم جمع شدید ودایم برای جیب بری از مردم نقشه میکشید...خاکبرسرتون...

  • ناشناس

    کدام یک از وسایل نقلیه ویا گرمایشی وسرمایشی تحمیلی به مردم توسط دولت استاندارد کشور افغانستان یا گابون ویا بورکینافاسو را دارد. ما دهاتی ها ضرب المثلی داریم به این مضمون که سایه نشین داسش تیز است شمایی که دم از مصرف بیش از استاندارد جهانی در ایران را می‌زنید بفرمایید کدام وسیله موجود در کشور مصرف استاندارد را دارد فقط توپ را به زمین مردم بیاندازید حق اعتراضی هم که متصور نیستید.فقط مردم مقصرند اجازه ورود وسایل نقلیه وسرمایشی وسرمایشی استاندارد هم که نمی دهید به هرصورت بهانه ای هست که جیب مردم رابزنید. قربت الی الله

  • ناشناس

    چرا موقع پرداخت یارانه توسط دولت معیار جهانی میشه .اما موقع حقوق مردم در برابر جهان میشه هیچ خبری نیست

  • ناشناس

    میدونین جوانانبرای حجاب بزرون نیامدن برای فقر بیکاری ناامیدی خاک برسرتون که ملت را بدبخت کردین

  • ناشناس

    خوب معلومه شماها از اولم مردم ایران به حساب نمی‌ یاوردید شماها ایرانی نیستید معلوم نیست از کجا اومدید آنقدر بی رحم ید مردم ایرا باید متوجه بشن سرمایه خودمون مال کشورهایی مثل عربستان هست

  • ناشناس

    یه مشت دزد ارکان مملکت را اداره می کنند ..انوقت هزینه های دزدی هایشان را ملت بدهند..خجالت بکشید ... بزرگترین ذخایر گازی و نفتی تو ایران است...نفت پکاز ومعادن ..حتی خام ایران را هم نیفروشید دریاها را میفروشید...حیا کنید

  • ناشناس

    یارانه

  • جواد

    خدا لعنتتون کنه .مرگ بر اسلام و جمهوری اسلامی

  • ناشناس

    واقعا شرم نمیاد این حرفو میزنید وقتی اسمی از یارانه میاد انگار خیلی ولخرجی میکنه دولت انگار منابع ما فقط گاز!!!!!!! پس نفت چی طلا ومس والمینیوم وغیره اینا کجا میره؟ همه میدونن جیب مسولین واقازادها وکشورهای عربی مفت خور تازه ادعا هم میکنید دولت پول سوخت از مردم میگیره چندر غاز دست مردم میده. خیلی مردم بیچاره ای هستیم

  • ناشناس

    هر وقت حقوقها را مثل اروپا پردخت کردید قیمت گاز هم را مثل انها حساب کنید

  • ناشناس

    اگر به اندازه اون عکس به ملت یارانه میدادید اون موقع لبنان وفلسطین وسوریه وعربهای بیگانه ازکجاه میخوردند ریدید به مردوم کشوری که روزی خدا رو قبول داشتند بزرگان حرف خوبی میزنند ظلم هیچ وقت پایدارنیست تنهاحکومتی دردنیا آمده که با اسم خدا و اسلام به کشورش دروغ گفت آخوند بود اگر ایرانی بحسابشون بیاریم

  • ناشناس

    کی به شما اجازه صدور گاز ی که ما ل همه مردم است داده یعنی شما کم ازین مملکت میبرید واین هم منابع را استفاده میکنید مردم زمستون بلرزند که شما میخواهید صادر کنید هروقت وهر جور هم میخواهید گران میکنیدشرم برشماالهی ظالم ریشه کن شه انشاالله



  • ناشناس

    خدایا رابین هود بفرست ما را نجات بدهد مالیات زوری حالا قطع یارانه همه را در بند کشید تا پایان امسال اگر باران نبارد کمبود آب داریم خانمها کمی شل کنند روسری را

  • ناشناس

    مملکتتونو قربون

  • حسان

    خجالت بکشید خجالت بکشید حیا کنید تا دیر نشده به خود بیایید . اب وبرق و گاز را مجانی میکنیم دل خوش به اینها نباشید مسکن رایگان ما دنیا و اخرت شما را میسازیم

  • ناشناس

    از روسیه الگو بگیرید گاز رو مردم ببندید

  • ناشناس

    اول دولت جدید گفت که ارز۴۲۰۰را برداشتیم بجاش پولش و به صورت یارانه بهتون میدیم حالا که دادند اجناس خوراکی شد ده برابر الان که خروشان از پل گذشت میخوان قطعش کنند بابا شما دیگه کی هستید روباه باید بیاد پیشتون کآموزش ببینه وخودشان هم که در رفائ کامل خدا لعنتتون کنه چه زندگی نکبتی برا مردم درست کردید

  • ناشناس

    سلام چرا کسانی که اعتراض کردن اکثریت بر قرار شد

  • طباطبایی

    حداقل خوبه ملت دست دزد های گرگ صفت نیفتاد حداقل اینا از دزدیشون به افغانستانی ها و لبنانیا و فلسطینی ها کمک میکنم اگه همین آمریکایی ها بیان و نظام سرنگون کنن بنظرتون بهتون رحمشون میاد پول ای ذخایر و به شما میدن🤣🤣🤣🤣🤣
    از پول همین ذخایر کشور های مثل ایران خودشونو به اینجا رسوندن ما در حال زیر خط فقر موندیم خوایم موند مگه تا زمان ظهور آقا امام زمان🤲

  • ناشناس

    هیچ وقت به فکر مردم عزیزایران نبودیدهمیشه ترس وتهدیدراایجاد کردیدسالی که ایران راسیل میبرد کم ابی است الان هم ایران یکی از صادرکننده های گاز میباشد بازهم برای مردم حد ومرزمیگذاریدهرکس اندازه مصرفش ازگاز استفاده میکند

  • ناشناس

    اگر دزدیهای خودیها و مسئولین را سالانه حساب کنید میبینیم که پول عظیمی میشه حالا برای جبران آن میائید یا با ایجاد تورم از سپرده های باز نشستگان در بانکها و یا با چاپ پول بی ارزش از جیب مردم برداشت میکنید و کمر مردم خم میشه اینو میگن مملکنت داری!! باید مصرف آب و برق و گاز برای مردم رایگان باشه مگر مصرف خارج از حد .

  • ناشناس

    واقعا پشیمان هستم پای صندوق رای امدم

  • ناشناس

    سلام
    از واقعیات نمی توان فرار کرد مگر مسولین مملکت که شما عیب می گیرد از آفریقا یا سایر کشور آمده اند؟
    از همین مردم هستند عیب از خودمان است تا خودمان اصلاح نشویم دولت اصلاح نمی شود
    از مصرف و ریخت پاش زیاد از حوزه انرژی گذشته در کشاورزی و حتی در ساخت و ساز یا سفر های ترکیه و گرجستان و و اروپا پول خودمان و عمر خودمان به هدر می دهیم در تلفات وقت و یا در دور زدن قانون از پارک ماشین خلاف تا سایر تخلفات
    بیشتر دنبال دور زدن قانون در ا دارات و...هستیم
    تا خودمان اصلاح نشویم دولت که از بین خودمان انتخاب می شود اصلاح نخواهد شد

  • احمد

    این همه فلسفه چینی نیاز نیست بفرمائید دولت می خواد گاز گران کنه بعدشم مگر مصرف خانگی چند درصد از کل مصرف است مثل همون قضیه اب که مصرف آب خانگی زیر بیست درصد از کل اب مصرف در بخش اب شرب است همش حرف از صرفه جویی می زنید

  • ناشناس

    خاک توسر ملت بی غیرتمون بشه ک یک یارانه میگرفتیم این هم قطع کردن این همه جنس هارو گرون. کردین

  • شهباز

    باسلام خدا وکیلی من حاضرم یارانه قطع بشه ولی یک منزل مسکونی ازخودم داشته باشم که مجبور نشم ۶ میلیون حقوق می گیرم ۵ میلیون بدم اجاره

  • زن زیبا

    ۴۸ میلیون عربها میگیرن نه ۱۸میلیون

  • ناشناس

    ما گاز استفاده نکنیم تا شما بدین به کشورها غریبه بیشتر جاهای ایران خودش گاز نداره،هم استان سیستان و بلوچستان کجاش گاز داره ،

  • فاطمه حمیدی

    این بود وعدهای رئیسی خوبه سید هرچی جلو.میره خودشو بیشتر نشون میده

  • ناشناس

    بیشرفتر‌شماهادرتاریخ‌ایران‌نیامده

  • ناشناس

    مگر ایران کمبود گاز داره ما کم مصرف کنیم تا ترکیه سردش نشه این حرف مسخره نیست

  • ناشناس

    بازم قانون قطع دست دزداجرانمیشه وگرنه مسئولین بی دست رابهزیستی هم قبول نمیکرد.

  • ناشناس

    چطوره که شما آمار همه چیزوداریدوای ازنحوه خارج کردن بیت المال ازکشور بی خبر میشوید

  • یااباعبدالله حسین(ع)

    نفرین ملت زیاد میشه دیشب دکتر رفتم ۱۸۰ویزیت شد ازمایش نوشت رفتم ازمایش دادم گف ۳۸۰تومن میشه دویست پنجاه داشتم دادم بقیش موند الان پول ندارم برم جواب ازمایشمو بگیرم الهی خدا ازتون نگذره

  • سایوز

    گاز رو نمیتونن صادر کنن..ناچارن به مردم بفروشند.. ای تف تو روح پدرتون..

  • خداازسرتقصیراتتون بگذره

    ازشمادزدونامردترفکرنکنم درطول تاریخ وجودداشته باشه به چندنفرکه بیشتریارانه نمیدیدیک به یک عده که واقعا"نیازدارندیارانه نمیدیددرهرخانواده ای به یکی دونفرکه وضع مالی بدی هم ندارندیارانه میدیدکه بگیدبه همه یارانه میدیم کسی هم که جوابگونیست جوونهای بیکاردانشگاه آزادو....

  • ناشناس

    آقامون خودشان فرموده بودند بعداز این آب ، برق ،گاز ، اتوبوس مجانی میشود قربونش برم چقدر دست ودل باز بود خدا رحمتش کنه نور به قبرش بباره انشاالله

  • ناشناس

    مالیات آلمان. امکانات افغانستان. صداوسیما کره شمالی. خاک تو سرما . چقد بد بختیم

  • ناشناس

    اشغالگران برسرعنائم نشتند وسالهاست متعلقات ملت را غارت میکنند

  • ازبدبختابگیرن تاچندهزارملیاردبش

    ازمابدبختهابگیرین تاچندهزا رملیاردبشه اقازادهاراحت خارج خرجشان زیاده خاک برسرماخودمان پیرکردیم توجنگ انقلاب برای بیوجدانها ای خاک برسرماپول نان شب نداریم اربابهابرای آقازاده‌ها کسری دارند

  • ناشناس

    با سلامم.عرض کنم تو این مملک تمام رئیس ها مدیران یا دکترا دارند یا مهندس و پروسور هستند تا حرفی میزنی میگن تحریم هستیم شما ها که با چین قرارداد ۲۵ ساله میگوید بستیم اله علم یعنی نمی توانید این همه کارخانه های بزرگ در که در آن کشور فعل هستند به ایران بیارید تا این جوانان که نیروی کار هستند کار کنند هم مشکل بی کاری وهم درامد مطلوب داشت باشند چشمشان دنبال یاران نباشد یا برای گرانی لبنیات آلو بخورند تا پوکی استخوان نگیرند آلو خیلی ارزان است جوان های شد پیک موتوری پولدارها نون میوه پیتزا وووو بخرند آیا بنظر شما درست ؟

  • ناشناس

    کم دارین برای افازدهابیان گدایی بیشتر درمیارین بیانسافها مردم پول نان ندارند اقازادهای شماناز نعمت چراکمی خجالت اگه بدونی خجالت چیه چطورمردم صداشون درنیادخاکبرسرتان کمی وجدان کافی

  • اسکندریون

    واقعا‌خوب مصرف کردن چه ربطی به عراق ولبنان وغیره داره همه منابع روزی تمام میشه باید این بفهمیم
    چرا فحش میدید از اسراف مردم خبر ندارید گنچ قارون رو داشته باشی رو با مصرفواسراف خانومها تمام میشه چه برسه به گاز زیاد ایران خوب فکر کنید وخوب مصرف کنید تا گنجتان تمام نشه با فحش نمیشه هم وطن آقا وخانومی که
    میخوای فقط خودت بخوری وکیف کنی

  • ناشناس

    ملت شجاع و همیشه در صحنه منتظر دزدی جدید از جیب خالی تان توسط دولت عدالت باشید

  • مهدی

    چه مردم بدی گیر شما دولت و نظام افتاده از خدا بخواهید ملت و عوض کنه براتون تا راحت بشید بخدا خیلییییی پر رو یید

  • خسته دل

    این ملت کی عبرت میگیرن؟یعنی بازم رای میدن بخصوص جوانها.چرا از تاریخ از انچه به سرمون میاد عبرت نمیگیرن چقدر راحت خر میشن.تا خر هست خر سوار هم هست. با خرافات و دین دارن سواری میگیرن.بیدار شین دشمن خودشونن اینا برن بخدا هیچ کس کاریمون نداره.

  • ناشناس

    اینم گاز و اب و برق مجانی.این گاز مال خودمان هست مال مردم ایران هست.ما مثل اروپا وارد کننده نیستیم.اگر کمی کمتر دزدی کنن مسعولین نسبتا نامحترم این مشکلات را برای مردم درست نمیکنن.

  • ناشناس

    .اخرشه خوب بخورید.به زودی مردم سرنگونتون میکنن این روزای اخرو خوش بگزرونید چون دیگه فرصتی ندارید

  • ناشناس

    متاسفانه مردم را گول زدند ، وقتی می گفتند انقلاب کنید تا نفت را در خانه دریافت کنید .

  • ناشناس

    ۷۵میلیون شاکی داریم فقط در دنیای مجازی

  • ناشناس

    وقتی مملکت دست یک مشت بی سواد باشه وضعیت مردم بهتر از این نپیشه

  • بهار

    انگل و خونخوارتر از شما وجود نداره در تاریخ الهی نفرین مردم ایران به خاک و خون بکشونتون خستمون کردین بریدیم دیگه گمشید ازیران برین ریدین تو ایران

  • جمال

    چرا خرد خرد دارین حول میدین یهو کار تمومش کنید یا می‌میریم یا. ناقص میشیم ما تحملش داریم کار یک سره کنید این چندر غاز ندید خیال خودتون راحت کنید ما دیگه به بدبختی عادت کردیم

  • ناشناس

    خدا وکیل استکان گم کردن چه کار به شیر خرداره چی میگید خود تون فهمیدی چی میگی گاز کجا یارا نه کجا لا الله الله الله پنا ه بر خدا گو ش شیطا ن کر .......

  • LOVE24

    خخخخخخخخ
    پ فکر کردید بیخودی یارانه هارو اظاف کردن
    تازه اولاشو

  • ناشناس

    آهای دزدان سرگردنه،خجالت بکشید با این مملکت داری کردنتون.بلد نیستید مملکتداری کنید،بکشید کنار، تا باسوادها و خبره ها بیایند مملکتمونو درست کنند،شما دیگه امتحانتونو پس دادید بعد 43 سال،و دیدیم که نمی‌تونید، مملکتداری کنید.پس بروید کنار.

  • ناشناس

    لعنت بر خمینی که قدم نحسش در ایران ما گذاشت فقر وفلاکت هم باهاش همراه بود

  • ناشناس

    اظهارات پوچ وبی اساس!!!

  • مریم

    خوشم میاد چطور بفکر جیب دولت هستید بفکر م دم نیستید البته دولت گرام هیچ وقت فکر مردم نبود فکر خودشون هستن روز به روز همه چی گرون شده تو مستاجری بدبختی مون موندیم خونه دار شدن ماشین د ار شدن شده برامون آرزو اونوقت هر روز میاید میگید یارانه قعط میشه انگار چقدر یارانه میدن بسه بگید نمی تواند یارانه بدید دیگه خودتون راحت کنید هر روزم بهانه بیخود نتراشیده کم مردم مسخره خودتون کنید

  • حسین

    یکسال یارانه سیده اولاد پیغمبر را قطع کردید دزدیدند کردید تو شکم زن و بچه هاتون خدا کنم از گلوت پایین نره

  • حمید

    آخه هیچی ندارای بی همه چیز شمایی که هی گوه اروپا و سوخت و کمبودش و می‌خورید پس ارزش پول و سطح رفاه مردم و شکوفایی اقتصادی مملکت رو هم با اروپا و آمریکا هم تراز کنید بعدش این گوها رو ناشتا بخورید نه ایران و ملت بدبخت که درآمدشون به ریاله ولی خرجشون به دلاره لعنت تو روح مرده پدر و مادرتون با مملکت داریتون

  • شعبانی

    مگرمددم باعث ناترازی شدن ؟‌ مگرمردم باعث گرانی ها شدن مگر مردم تعمدا مصرف شان بالاست !! ناترازی ها وگرانی نتیجه سوء مدیریت وبی کفایتی های شماست نه مروم ! اگر مصرف مروم بالاست دلیل آنهم شماهستید ، مردم رامجبور میکنید وسابل گازسوز داخلی بخرندداخلی هاچون رقیبی ندارن آت وآشغال پرمصرف میدن دست مردم ، حالا چرا باید چوب ناتوانی های شمارا مردم بخورند!
    تفکرم آرزوست

  • ناشناس

    ازاین به بعد یواش یواش بریم توغار زندگی بکنیم مسل انسانهای اولیه وعصر حجر. هههههه

  • ناشناس

    بی سواد این ارقام رو میاری ومقایسه میکنی در امد مردم ایران رو با اروپا وامریکا هم مقایسه کن

  • محمد

    ای دروغه که میگی راستع؟

  • سورنا

    چهل و اندی ساله تمام سردمداران تعداد بخصوصی هستن و هیچ گونه تغییری ایجاد نشده بینشون و مدام از این وزارت خانه به اون وزارت خانه جابه جا میشن و ناکارآمدی و ناترازی از اینهاست نه مردم شریف که هر روز فقیرتر از روز گذشته میشن چون بهای بی تدبیری و ضعف مدیریت این آقایون رو دارن از جیب پرداخت میکنن

  • ناشناس

    گاز کشور خودمون .

  • ناشناس

    به شرط رسانه‌ای شدن مصزف گاز خود مسوولین قبوله.اونا خونه‌های عریض و طویلشون رو با ذغال گرم میکنن؟

  • اها

    بجای اینکه بیشتر کنین میخاین قطع کنین کجای دنیا با ۴۵ تومن یارانه زندگی میکنن

  • ناشناس

    سلام شماره دفتریارانه رو دارید

  • ناشناس

    خدا وکیلی یارانه ما رو بدبد ما نیاز داریم چ

  • ناشناس

    بردران لبنانی سوریه عراق یمن افقانستان را دریابید شما اون کشورها
    هستید نه ایران فلسطین بزرگ گوار یادم رفت

  • آیدین

    ببینم دا کند بزنید بر این نظام واقعا این مسولین احمق که این نظریه را میدهند نمی‌بینند که مردم در چه وضعی هستد و دارن زندگی میکنند اینان دشمن هستند تا مسول با این وضع مملکت الان باید دلداری داد نه این که آتیش شعله ور کرد بیگانگان جولان دهند

  • نیل

    تیتر کا زرد بود ولی درباره مطلبت عرض کنم کدام منطقی میگه من منبع گاز و نفت دارم بعد قیمت حامل انرژیم رو با کشوری که هیچ منبعی نداره مقایسه کنم مثل این میمونه کشاورزی که خودش داره سیب زمینی میکاره بیاد به خانواده خودش سیب زمینی که کاشته رو بفروشه به همون قیمتی که داره میفروشه به بازار

  • ناشناس

    شماها دولتمندان عزیز چه میدونید ما ملت چطور زندگی میکنیم البته ی عده قشر ظعیف مثل ما که هشت ماهه شوهرم ی هزاری به خونه نیاورده با یارانه زندگی می‌گذرانیم حالا آمدین دویست هم کم کردین واقعا اصلا خودتون هم میدونید چکار میکنید

  • سید

    مصرف بهینه یعنی یه بخاری یه گاز اشپزی یه ابگرمکن بشه شوفاژ و چنتا بخاری یهو قبضت میره بالا.برای دولت ما اولویت صادراته گاز به عراق و ترکیه و بنزین مفت به لبنانه.ته مخزنها هم به ملت ایران میرسه سرش دعوا کنن

  • ناشناس

    من نود و هفت ماه سابقه جبهه واسارت دارم سه ناجوان تحصیلکرده بیکار درخانه دارم تنها درآمد ما حقوق ومستمری بخور ونمیر تامین اجتماعی وحق نگهداری ناچیز است به من وخانواده هیچ گونه یارانه ومعیشتی دولت مردمی اسلامی نمیدهند به چه گناهی نمیدانم خدا رو شکر پس ازاین همه سال معنی عدالت اسلامی ورفا واسایش را درمملکت امام زمان ع متوجه شدیم!!!!

  • ناشناس

    این رایانه حق همه مردم ایران است چه فقیر وچه پولدار باید مثل عربستان به همه پرداخت شود نه تفاوت قاعل شد توی ایران فقط فکر اختلاس از مردم هستند نه فکر جوان بیکار نگاه کنید چرا جوانان ما توی خیابان ها ولو هستند هچ چیزی سر جای خودش نیست

  • ناشناس

    شما گاز رو به مردم ندین تا قطر برلیتان صادر کند اقای مسعولین قطر دارد گاز ملت را میبرد شما دارید فکر ایند میکنید والا که مسخره است اگر مال قطر تمام شود گاز ایران هم میرود چرا فکر نمیکنید روسیه خودش صادرکند گاز است به شما اجاز صادرات نمیدهد

  • ناشناس

    شوخی می کرد ادم شوخی بود

  • ناشناس

    حکومت گاز و نفت و آب با ارزش دریای خزرو دست نزده و به امان خدا رها کرده،معلوم اینا چی میگن،کشورهای همسایه مثل قطر و جنهور آذربایجان و ترکمنستان و کویت و امارات دارن منابع مشترک گاز و نفت مارو غارت میکنن دولت به فکر تنبیه کردن مردم پر مصرف هستش،خدا لعنت انگلستانو

  • ناشناس

    خداروشکر که من کارمندی باز نشسته هستم یارانه هم که نمیگیرم
    حداقل اون کسانی که پول قلمبه میبرن اونا واجب ترند بالاخره دارن میرن تو یه کشور غریب

  • ناشناس

    نفت کشو ما ایران ملی هست و نه تنها سوخت ارزان باید داده شود بلکه باید سالیانه از فروش نفت حق سهم به همه داده شود بطور مساوی همان طور که در اسلام گفته شده

  • ناشناس

    برید که گور خوردتونا هی بزرگتر میکنید تک تک شما باید زجر بکشید هم خودتون هم عزیز کردهاتون

  • یاشار

    فقط اشتباهی یارانه افراد فقیر رو بجای افراد ثروتمند قطع نکنین.

  • ناشناس

    شرم کنید خدارودرنظربگیرید به خدا چوبش رومیخورید صبرخدازیاده مردم باید خجالت خانواده بکشند ظلم بسه دیگه مگه چند سال عمر میکنی فکر عذاب قبرت هستی آه مظلوم بخشیده نمیشه نکن بسه دیگه شرم کن

  • ناشناس

    اون احمقی که این محاسبات را انجام پاده چقدر نفهم بوده که ندانسته ایران وسعتی به تندازه چندین کشور دارد

  • ناشناس

    ماکه هیچ نداریم من خانمی بیست هشت ساله بادوتابچه دارم کارهای مردم میکنم اماخونه ندارم اگرمیشه کمک کنیددیگه هرچقدر کارکنی به هیچ جانمیرسیم

  • ناشناس

    حقمونه تابزدلی هست . بارمون هم سنگینتر وسنگیتر میشه

  • ناشناس

    باسلام :همین گاز بااب برق کلی چیزهای دیگه قولشو دادن بودن مجانی میشه حالامجانی نخواستیم واسه طبقه آسیب پذیراجتماع ارزون ترباشه نه این گاز برق اب هم باید به نحوی باشه که این قشرجامعه بتون ازپس هزینه های زندگی بربیاد اداره گازم انصاف نداره اگه دوماه پول گازندی قعطع می کنن طرف من دیدم زمستان پارسال زن بچه اش توسرمااونم چه سرمای منده چرا مامور اداره گاز تذکرداده این بندگان خدا دستشون خالی بود نداشتن پرداختن قبض گازرو بامهری تمام گازشون قعطع کردن همسایه جمع شدن کمک کردن اول ازاین کپسول گاز دادن یی عده کمک مالی کردن قبض اشون پرداخت کردن حالا آدم پول داریم بدون هیچ صرف جویی مصرف می کنه بهش بگی صرف جویی بکن میگه پولشو میدم

  • رهگذر

    فقط خدا ریشتونو از زمین برداره
    مملکت رو به هم زدین . نفرین خدا بر شما . ای بی ارزش ها

  • ناشناس

    جمع کنید کاسه کوزه تون ملت شما رو قبول ندارن برید خرج مردم گشنه سوریه یمن لبنان بدین بدبخت ها

  • بهرام

    کشورهایکه. که مثال زدید اینقدر تورم نداشتند کدام کشور تورم بالایی مثل ما دارد خدا نکرده ما دومین منابع گاز جهان را داریم

  • احمد

    تو را بخدا بس کنید اینقدر به مردم فشاور آورده اید دیگر رمقی برایمان نمانده این دولت هیچ علاقه به خدمت به مردم نداره امیدوارم هرچه زودتر این چهار سال تمام شود

  • حواله

    آب مجانی برق مجانی اگرمجانی آهایی اونایی که انقلاب کردین چرابه دستورامام عزیزمان .هزینه هاروپرداخت میکنید همه چی مجانی هست نبایدپول آب برق بدید

  • محسن

    این 45تومنم قطع کنید واقعا خجالت اوره

  • ناشناس

    ماشین هاتون گاز سوز کردین نانواییها گاز سوز لوازم خانگی گاز سوز و میخواهید مصرف بهینه داشته باشید

  • یاسی

    همه چی رو گرون کردن فقط یارانه ها تو عصر حجر مونده یعنی این مغزهای پوسیده اشون این رو فکر نمیکنه؟ که وقتی همه چی گرون شده و تورم فوق العاده بالاست چرا یارانه ها رو بیشتر نمیکنن اصلا برا چی یارانه میدادن که حالا هم میخوان حذفش کنن خدا خودش جوابتون رو بده که همه مردم از دست شما به ستوه اومدن ...کمتر اختلاس کنید و گنج جمع کنید از مال مردم برا هفت نسلتون

  • مرتضی کریمی

    این عکسی که گذاشتی مال پول کجاست؟؟؟؟!!!
    فک کنم ماله یکی از کشور های همسایه س

  • ناشناس

    هر چقدر این مردم گرسنگی و سختی و بی پولی و بیکاری سرشون بیاد باز هم حقشونه

  • امیر

    دل خوش به این مقدار نباشید

  • ناشناس

    مردم ایران مشکلات گرانی نیازهای اساسی سرسفره ازخواربار و خشکبار ماهانه دارندوگرانی نیازهای اصلی واساسی مانند عده‌ای از مردم ایران بالای ۳۵سال سن مصرف کننده داروگیاهی تریاک کشاورزی طبیعی ازنورخورشید و خاک و آب طبیعت رشد میکند دارندکه نایاب ومرگ ومیر به راه انداخته

  • ناشناس

    مردم ایران مشکلات گرانی نیازهای اساسی و اصلی دارند خوارکی های سرسفره و ۲_ کاروشغل ۳_ عده‌ای از مردم ایران مشکلات گرانی نیازهای اصلی داروگیاهی تریاک طبیعی ازنورخورشید و خاک و آب طبیعت رشد میکند درند"""_ که ناخالص وآشغال تریاک باقیمت نجومی و گران قیمت می‌خرند ودولت اجازه کشت می‌خواهند!!!!

  • ناشناس

    چقدر منت میذارید برای دوزار یارانه مملکت رو نفت وگازه وطلاست ما الان بایذ از سوئیس بهتر زندگی کنیم از خاصه خرجی برای کشور هایردیگه ودلارفرستاده برای ۵۳۰۰بچها تون کم کتید چرا ملت تاوان اشتباه شما روبدن به براپررچین وروسیه کمتر هدیه بدید میریه

  • ناشناس

    ظلم پایدار نیست

  • محمد

    هدف فقط حذف این ۳۰۰ هزار تومان هست خاک تو سرتون با این مملکت اداره کردنتون

  • ناشناس

    آقا به نظر من باید از پولدار ها تا می‌توانید بگیرید

  • حوریه انصاری

    مسئولین گازمون نگه داشتن تا زمستان اروپا بیاد به اونا صادر کنن خیلی به فکر مردمن روز راحت نداشته باشن

  • بینام

    بر شرفتون لعنت
    تمام تولیدکنندها رو روشکسته کردین تعطیل شدن بعد میگین کاهش ۵۰درصدی داشتیم.پارسال برای یه سالن قارچ ۵۰متری ۲۵میلیون قبض گاز دادیم فقط
    این پول های ک ما میدیم میشه یه اختلاس بزرگ برای فلان مسئول

  • ناشناس

    سلام. اون حسابگری که میگه ایران بشترین یارانه رو پرداخت میکنه. حساب نکرده که همین ایران تو کل جهان کمترین حقوق رو پرداخت میکنه. یه بازنشسته این کشور با حقوق یک ماه داره حقوق یک روز کشورهای دیگه رو میگیره

  • ناشناس

    دولت عرز نداشته در حوزه تولید گاز سرمایه گذاری کند وبرای زمستان گاز ذخیره نکرده وباید امسال این طور که بوش می‌آید باید وارد کند ملت باید توان ندانم کاری مسولین بپردازند کشوری که این همه ثروت و سرمایه دارد

  • ناشناس

    به علی و پیامبر بزرگوارشان زرتشت قسم، مردم شما رو نمی خواهند.مخصوصا از آخوند جماعت متنفرند.لطفا گورتان را از این مملکت که بیش از 40 ساله استثمار کردین گم کنید.

  • ناشناس

    نصف جعمیت ایران افغانی ها تشکیل میدن شما اونورا بیرون کنید خا ناخا جعمیت ایران کم میشه نیازی هم به قطع کردن چیزی نیست افغانی ها یه گله گوسفند میریزن تو جای مصرف گاز برقشونم ده برابر

  • ناشناس

    والا با این همه نفت و گاز و معدن و تاریخ و... باید مرفه ترین کشور جهان باشیم ولی به لطف شما آخوند های نادون دزد و بی خرد ۵۰ درصد مردم فقیرن بعد میگن مردم چرا ریختن تو خیابون جوونا چرا ریختن تو خیابون نظامتون از ریشه مشکل داره و باید نابود شه و ایرج میرزا راست میگفت
    در ایران تا بود ملا و مفتی به روز بدتر از اینهم بیفتی

  • ناشناس

    بزرگترین دشمن انقلاب و ایران و ایرانی همانهایی هستند که هر روز با این تصمیمات ظالمانه سعی در برهم زدن آرامش روانی مملکت میکنند . لطفا دنبال دشمن نگردید چون در جمع یاران دشمن فراوان است .

  • فرامرزاحمدی

    توروخدا یا شما برید گمشید یا بزارین ما بریم بخدا قبل از طالبان من میخواستم برم افغانستان بهشت و دادیم جهنم گرفتیم‌مرگ بر انگلیس و شوروی

  • ناشناس

    آخه عزیز دلم شرف ندارن چجور لعنت میفرستی به چیزی که ندارنش

  • ناشناس

    یارانه مهر ماه رو واریز نکردین چون من یارانه ای دریافت نکردم همه جا رفتم گفتم اصلأ واریز نکردن آخه من یه زن تنها از کجا بیارم بخورم توروخدا رسیدگی کنید من واسه نون شبم موندم توروخدا به گوش مسولین برسونید من نه ماشین دارم نه خونه هیچی ندارم چرا یارانه منو واریز نکردن توروخدا به گوش مسولین برسونید لا اقل یارانه آبان رو بریزن

  • ناشناس

    پول مردم ایران سر سفر مردم سوریه لبنان فلسطین عراق طالبان یمن

  • ناشناس

    حکومت دزد نمی خواهیم

  • ناشناس

    واقعا متاسفانه برای همه سرانجام کشور امام خمینی میگفت ابو برقومی مجانی میکنم.دیگه نگفت گاز رو گران میکنم

  • ملو

    این هم از بها دادن به افغانی ها هروز اغتشاش هنوز اول کار است بیشتر راه بدین این مزدوران خاین رذل بیناموس تروریست داعشی افغانی رو به ایران

  • شمس الدین

    ببرید برای عربهای لبنان و فلسطین و ترویج شیعه گری و جنایات خودتون خدا لعنتتون کنه

  • احمد

    ای بابا فلسطین بوجه کم آورده دوباره دارند دست میکنند توجیب مردم. آخ مسئولان ما چقد رو دارند. خدا لعنت کنه کسی که شمارا آقابالاسرماکرد.

  • ناشناس

    سلام، امیدوارم این یکی دیگه پخش بشه ما که آزادی بیان ندیدیم.. ..

  • کوروش بزرگ پاشو بدبختی مملکت و ملتتو ببین بسه ۲۵۰۰سال خواب

    شعری از مرحوم ایرج میرزا
    دردا و حسرتا که جهان شد بکام خر
    زد چرخ سفله سکهٔ دولت بنام خر

  • ناشناس

    کسی که به کن خودش رحم نکرد حتما به دیگران رحم نخواهد کرد

  • یه بیدار

    مردم. این دزد ها اگر میگن صرفه جویی کنید فقط برای اینه که بتونن خودشون بیشتر بدزدن. خدا شاهده.
    مثال واسه اب میزنم.
    . اگه خونه ای ۱لیتر اب صرفه جویی کنه توی خیابانی که شما هستید چندتا خونه هست فرض مثال ۱۰۰تا میشود ۱۰۰لیتر اب صرفه جویی شده حالا بیایید همه ی خیابانهای شهرتون رو سر انگشتی حساب کن ببین چند لیتر اب صرفه جویی میشه حالا استان و حالا کشور میشود میلیاد ها لیتر اب صرفه جویی شده که خیلی راحت این دزدهای کثیف و حروم لقمه این دریایه اب رو میفروشن و پولشو میزنن به جیب و به ما میخندن. این حکومت دلش برای هیچ چیزی و هیچ کسی نمیسوزد فقط به فکر دزدی و غارت جیب مردم هستن. تف به زات کثیفتون.

  • ناشناس

    اینها یهودی هستن. دست نشانده انکلیس که یهودی هستن. اینها به اسم اسلام اومدن سرکار ولی یهودین. همه ی پول این مملکت رو میفرستن برای قوی تر شدن یهودیت و همینطور مردم رو با اینکاراشون از دین وداسلام و خدا زده میکنن که یهودیت رو بالا ببرن. این ساست کثیف انگلیس و امریکاست .
    مرگ بر اخوند و اخوند زاده که یا یهودی هستند و یا حرام زاده.

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی