کد خبر : 15522

جام جهانی

یک منبع خبری در ایتالیا مدعی شده که فدراسیون جهانی فوتبال قصد دارد بحث حذف ایران از جام‌جهانی ۲۰۲۲ را فردا مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ورنداز :

جام جهانی قطر روز به روز نزدیک‌تر می‌شود، اما ابهامات مربوط به مهم‌ترین رویداد دنیای فوتبال همچنان زیاد است. اولین و مهم‌ترین مورد مربوط به حذف احتمالی ایران به دلیل نقض حقوق بشر است: تحولات این ماجرا می‌تواند ایتالیا را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

اساس آنچه که جولیو مولا روزنامه‌نگار در حساب کاربری خود در توییتر گزارش داده است، فیفا به طور جدی در حال بررسی حذف ایران از جام‌جهانی بعدی است و در صورت محرومیت، امکان دادن کارت وایلد به ایتالیا به عنوان آخرین قهرمان اروپا می‌تواند دوباره مطرح شود.

این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین ارگان‌های اصلی فیفا در حال حرکت هستند تا به سرعت به نتیجه برسند. منابع فیفا به Calciomercato.it اطلاع دادند که در شورای فیفا که فردا (شنبه) برگزار می‌شود، موضوعی نیز مطرح خواهد شد حتی اگر خوش‌بینی زیادی وجود نداشته باشد، موضوع مورد بحث قرار می‌گیرد. نقض حقوق بشر به ویژه زنان در  ایران، بالاترین ارگان فوتبال جهان را بی‌تأثیر نگذاشته و موضوع بحث خواهد بود.

بنابراین در حال حاضر امکان تحریم ایران را نمی‌توان رد کرد. دشوارتر، همانطور که گفته شد، به نظر می‌رسد در عوض می‌توان متوسل به وایلد کارتی شد که به ایتالیای روبرتو  مانچینی اجازه می‌دهد در جام‌جهانی قطر شرکت کند. داستان همچنان مبهم و سیال باقی مانده است که طرح کلی آن باید مشخص شود. شورای بعدی فیفا که فردا برگزار می‌شود، کاملاً تعیین‌کننده این موضوع خواهد بود و هر نوع استدلالی لزوماً باید به تصمیمات فیفا موکول شود. 

14010729150511775262836610


 

منبع رکنا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی