کد خبر : 15144

موهای بینی

داشتن موی بینی بسیار طبیعی و ضروری است و یکی از اولین خطوط دفاعی بدن در مقابل میکروب و قارچ و باکتری به حساب می‌آید

به گزارش ورنداز :

چرا موهای بینی تا این حد بلند می‌شوند؟

داشتن موی بینی بسیار طبیعی و ضروری است و یکی از اولین خطوط دفاعی بدن در مقابل میکروب و قارچ و باکتری به حساب می‌آید. سطح داخلی بینی شما به اندازه بالای سر شما فولیکول دارد. وجود موی بینی در داخل بینی دلایل بسیار مهمی دارد.

موی بینی مثل یک فیلتر هوا است. هنگامی که از راه بینی نفس می‌کشید، موهای درون بینی از ورود گردوغبار به ریه شما جلوگیری می‌کند. لایه نازکی از مخاط موهای بینی را می‌پوشاند و به چسبیدن ذرات و گردوغبار به موهای بینی کمک می‌کند و در نهایت ذرات به دام افتاده یا بلعیده می‌شوند یا از طریق عطسه به بیرون راهی می‌شوند. به همین دلیل به افراد توصیه شده است که از کندن موهای بینی خود خودداری کنند.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که هرچه موی بینی بیشتر باشد، بهتر است و می‌تواند یک مزیت به حساب بیاید. محققان دریافتند که لایه ضخیم از موهای بینی می‌تواند خطر ابتلا به آسم را کاهش دهد.

چرا موی بینی تا این اندازه رشد می‌کند؟

افزایش سن باعث تغییراتی در بدن می‌شود و این تغییرات شامل رشد موهای بینی نیز می‌شود. موهای بینی به طور طبیعی با افزایش سن بلندتر و ضخیم‌تر می‌شوند. هر چقدر موهای بینی خود را اصلاح کنید دوباره رشد خواهند کرد. متوسط فولیکول‌ موهای بینی در طول زندگی یک فرد بیش از 182 سانتی‌متر رشد می‌کند.

سعی کنید در مقابل از بین بردن موهای بینی خود مقاومت کنید. از بین بردن موهای بینی به هر روشی می‌تواند منجر به رشد موهای زیرپوستی و ایجاد عفونت شود. مطالعات انجام شده روی افراد مبتلا به وستیبولیت بینی (عفونت باکتریایی در دهلیز بینی) نشان می‌دهد که کندن موهای بینی یک عامل خطر برای این افراد است.

یادتان باشد موی بلند بینی به شما آسیب نمی‌رساند اما اگر مدام بخواهید از شر آن‌ها به هر طریقی خلاص شوید می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی برای شما شوند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع 55آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی