کد خبر : 15080

بوی بد واژن | راهکارهایی خانگی برای خلاص شدن از بوی واژن | جلوگیری از عفونت های تناسلی

با مواد سالمی مانند روغن درخت چای، چریش، ماست یا زردچوبه بوی واژن را از بین ببرید. واژن مایعی سفید یا شفاف به نام ترشحات واژن تولید می کند. این ترشحات عمدتا بدون بو یا با بوی مشک است که از واژن در برابر عفونت محافظت می‌ کند. ضمنا سلامت کلی واژن را حفظ می ‌کند. با این حال، ممکن است گاهی سبب بوی بد واژن شود که اغلب خیلی از زنان به دنبال درمان آن هستند.

به گزارش ورنداز :

بوی بد واژن , نسخه ها ی خانگی برای خوشبویی واژن

از بین بردن بوی بدن واژن

به خاطر داشته باشید که قوام، مقدار و رنگ ترشحات ممکن است با توجه زمان چرخه قاعدگی، تغییر کند.

توجه: در صورت احساس خارش و سوزش همراه با بوی واژن باید برای درمان با پزشک خود مشورت کنید

دلایل بوی بد واژن چیست؟

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به تغییر در ترشحات واژن شود و یا سبب ایجاد بوی بد آن شود. این موارد علل معمول انواع مختلف بوی واژن است:

  • عفونت قارچی واژن که منجر به ترشحات غلیظ و سفید رنگ می شود.
  • عفونت های مقاربتی مانند کلامیدیا، سوزاک و تریکومونیازیس که منجر به ترشح سبز، زرد یا خاکستری با بوی بد می شود. همچنین می تواند با درد در ناحیه لگن همراه باشد.
  • عفونت های باکتریایی (واژینوز باکتریایی) که سبب بوی بد ماهی مانند می شود.
  • تغییر در سطح استروژن به دلیل بارداری، شیردهی یا یائسگی.
  • یا تامپون فراموش شده که سبب ایجاد بوی بد می شود.
  • جدای از علل ذکر شده در متن بالا، برخی از بیماری های جدی نیز می توانند مسئول ترشحات غیر طبیعی واژن و بوی منزجر کننده باشند. که شامل سرطان دهانه رحم یا واژن است. با این حال، این شرایط با درد و حتی خونریزی واژینال همراه خواهد بود.

پیشگیری از بوی بدن واژن

  • هر چقدر هم که جوراب شلواری رنگارنگ و فانتزی باشد، از پوشیدن آن ها خودداری کنید. به این دلیل که آن ها می توانند منجر به تحریک و تعریق بیش از حد و بو شوند.
  • لباس زیر نخی بپوشید زیرا قسمت های خصوصی بدن نیاز به تنفس دارند.
  • صابون! استفاده زیاد از صابون در ناحیه واژن می تواند سبب خشکی و عدم تعادل در تولید مواد شیمیایی طبیعی شود و سبب بوی نامطبوع می شود.

۱۱ بهترین درمان خانگی برای خلاص شدن از بوی واژن

برای خلاص شدن از شر بوی واژن، تنها چیزی که نیاز دارید چند ماده طبیعی است که در خانه به آن دسترسی دارید. در این مطلب سریع ‌ترین و ایمن‌ ترین روش ‌های خانگی وجود دارد که با آن‌ها می‌ توانید به راحتی بوی واژن را کاهش داده و حتی از بین ببرید.

  1. از بین بردن بوی بد واژن؛ روغن درخت چای

اگر از دستمال مرطوب های تجاری معطر و دئودورانت های واژینال استفاده می کنید، وقت آن رسیده که آن ها را کنار بگذارید. زیرا مواد شیمیایی موجود در این محصولات می توانند تعادل pH واژن را مختل کرده و سبب ایجاد عفونت و بوی بد شوند. برای از بین بردن بو، از روغن طبیعی درخت چای رقیق شده در آب به عنوان شوینده واژن استفاده کنید.

مواد لازم:

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

چند قطره روغن درخت چای

یک فنجان آب

دستورالعمل:

سه تا چهار قطره روغن درخت چای را در آب مخلوط کنید و از آن برای شستشوی ناحیه واژن استفاده کنید. همچنین می توانید ۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای را در مقدار کمی روغن زیتون مخلوط کنید و یک تامپون را به مخلوط آغشته کنید و تامپون را وارد واژن کنید. بگذارید یک ساعت بماند. روزانه یا چند بار در هفته با آب روغن درخت چای واژن خود را بشویید. از تامپون و روغن نیز می توانید چند بار در هفته استفاده کنید. ضمنا روغن درخت چای هم ضد باکتری و هم ضد قارچ است و در عین مبارزه با بو، عفونت را مهار می کند.

احتیاط: همیشه یک پچ آزمایشی روی ساعد خود انجام دهید زیرا ممکن است روغن درخت چای در بعضی از افراد سبب بروز آلرژی شود. روغن درخت چای بسیار قوی است و به همین دلیل آن را در آب یا روغن زیتون رقیق کنید.

  1. جوش شیرین

اگر فکر می کردید که جوش شیرین فقط در کیک و نان استفاده می شود، در اشتباهید. حتما شگفت زده خواهید شد وقتی بدانید که این روش درمانی می تواند به سرعت بوی واژن را بر طرف کند.

مواد لازم:

۲/۱ فنجان جوش شیرین

دستورالعمل:

جوش شیرین را به آب حمام درون وان اضافه کنید و به مدت 20 تا 30 دقیقه داخل آن بنشینید. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در 2 فنجان آب مخلوط کرده و به واژن خود را با آن آبکشی کنید. بوی واژن زمانی تشدید می شود که سطح PH بدن نامنظم نشود. جوش شیرین به بازگرداندن سطح pH شما به حالت طبیعی کمک کرده و در نتیجه باکتری ها و قارچ ها را کنترل می کند. ضمنا در درمان عفونت موثر است و در رفع بوی واژن تاثیر زیادی دارد. همچنین می توانید از آب جوش شیرین به عنوان شستشوی واژینال استفاده کنید.

  1. از بین بردن بوی بدن واژن با آناناس

این میوه شگفت انگیز برای سلامت و درمان بوی بد واژن شما موثر است.

مواد لازم:

آناناس یا آب آناناس

دستورالعمل:

آناناس خام و آب آناناس را در برنامه غذایی خود بگنجانید. برای نتیجه بهتر می توانید برای یک تا دو هفته، هر روز یک تا دو لیوان آب آناناس تازه بنوشید. قند زیاد و محتوای آنزیم بالای آناناس سبب بهبود بوی ترشحات واژن شما می شود.

  1. ویتامین C با گل رز

گل سرخ دانه های گیاه رز است و حاوی مقادیر زیادی ویتامین C می باشد. این گل به تنهایی یا در ترکیب با یک قرص ویتامین C می تواند برای از بین بردن بوی واژن استفاده شود.

مواد لازم:

قرص ویتامین C

پودر رزهیپ

۱ تامپون

دستورالعمل:

قرص ویتامین C را له کنید و با نصف قاشق چای خوری پودر گل رز در 2 اونس آب مخلوط کنید. یک تامپون را به مخلوط آغشته کرده و داخل واژن قرار دهید. به مدت 1 ساعت زمان بدهید. این کار را هر روز تکرار کنید تا ترشحات بدبوی واژن برطرف شود.

توجه: ویتامین C تقویت کننده ایمنی بدن است و به حذف سموم مضر از بدن کمک می کند. این قرص زمانی که در ترکیب با گل رز استفاده می شود، دارای PH اسیدی است و یک روش موثر و ایمن برای درمان واژینوز باکتریایی، که یکی از دلایل اصلی بوی بد در ناحیه واژن است، کاربرد دارد.

  1. از بین بردن بوی بد واژن؛ سرکه

سرکه ، به ویژه ACV، یک داروی موثر دیگر است که در درمان بوی واژن بی ‌خطر می باشد.

مواد لازم:

۱ فنجان سرکه سفید یا سرکه سیب

دستورالعمل:

دو فنجان سرکه را در آب حمام خود مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه داخل وان بنشینید. همچنین می توانید دو قاشق چای خوری سرکه سیب را در ۸ اونس آب مخلوط کرده و بنوشید. ضمنا یک قاشق غذاخوری سرکه را در یک لیتر آب مخلوط کرده و با آن بدن خود را آبکش کنید. یک بار در روز در آب سرکه بنشینید تا ترشحات بوی بد برطرف شود. یا دو بار در روز آب سرکه بنوشید. از روش آبکشی با سرکه نیز هر دو روز به مدت ۲ هفته استفاده کنید. سرکه شما را از شر سمومی که سبب بوی ماهی مانند واژن می شوند، خلاص می کند. زیرا ماهیت اسیدی دارد و دارای خواص ضد باکتریایی است که به از بین بردن میکروب های ایجاد کننده بو کمک می کند.

احتیاط: به ندرت ممکن است فردی به سرکه حساسیت داشته باشد. به آرامی وارد وان حمام شوید و اگر احساس سوزش کردید، فورا از آب بیرون آمده و بدن خود را بشویید.

  1. سیر

خیلی از افراد به قدرت سیر برای درمان بو باور ندارند، اما به لطف بوی تند خود، به طرز شگفت انگیزی در درمان بیماری ها موثر است. این یکی از شناخته شده ترین درمان های خانگی برای از بین بردن بوی شدید واژن است، و خیلی کاربردی هم می باشد.

مواد لازم:

یک حبه سیر

یک پارچه پنیر

نخ

دستورالعمل:

یک حبه سیر تازه را پوست بگیرید و آن را در یک پارچه پنیر مربعی ۶ اینچی بپیچید. یک نخ کوچک به آن وصل کنید. آن را داخل واژن قرار دهید و بگذارید یک شب بماند. صبح با کمک نخ آن را بیرون بیاورید. یک بار در طول شب این کار را انجام دهید. بوی تند واژن باید تا صبح از بین برود. اگر عفونت و بوی بد هنوز وجود دارد، می توانید این روش درمانی را تکرار کنید. سیر از زمان های قدیم برای درمان عفونت ها استفاده می شود.

احتیاط: اگر هنگام استفاده از حبه سیر دچار سوزش موضعی شدید، فورا آن را بردارید.

  1. ماست

ماست ممکن است غذای مورد علاقه شما نباشد، اما می تواند به کاهش بوی بد واژن کمک کند. برای بازگرداندن pH طبیعی واژن کافی است دو فنجان ماست شیرین نشده را هر روز، ترجیحا همراه با وعده های غذایی خود مصرف کنید. همچنین می توانید ماست را وارد واژن کنید.

مواد لازم:

۱-۲ قاشق چای خوری ماست

۱ تامپون

دستورالعمل:

تامپون را به ماست آغشته کرده و به آرامی داخل واژن خود قرار دهید. بگذارید یک یا دو ساعت بماند. سپس واژن خود را بشویید. علاوه بر این، اگر از بوی بسیار شدید واژن رنج می‌ برید، می ‌توانید پدهای پنبه‌ای را نیز در ماست آغشته کنید و به آرامی روی واژن بمالید. روش پنبه را می توانید سه تا چهار بار در روز تکرار کنید. اما روش تامپون به شما کمک می کند تا بوی واژن را یک شبه از بین ببرید. بوی قوی واژن می تواند نشانه ای از عفونت قارچی باشد. باکتری های پروبیوتیک خوب موجود در ماست می توانند به مبارزه با عفونت و کاهش بوی بد کمک کنند.

ماهیت اسیدی ماست به بازگشت pH واژن به حالت طبیعی کمک می کند و باکتری لاکتوباسیلوس موجود در آن به درمان عفونت کمک می کند. این یک روش طبیعی و موثر برای از بین بردن بوی ماهی مانند از واژن است.

  1. از بین بردن بوی بد واژن با چریش

برگ چریش (یاس بنفش هندی) و پوست چریش خاصیت ضد میکروبی دارند. از برگ های چریش برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی، آبله، انگل های روده و زخم ها استفاده می شود. از آن جایی که بوی واژن می تواند به دلیل رشد بیش از حد باکتری ها باشد، از برگ چریش می توان برای درمان موثر بوی واژن استفاده کرد.

مواد لازم:

۱۰ برگ چریش

۱ اینچ پوست چریش

۱ لیتر آب

دستورالعمل:

برگ های چریش را کاملا بشویید و به آب اضافه کنید. آب را بجوشانید تا مقدار آن به نصف کاهش یابد. از این آب برای شستشوی روزانه واژن استفاده کنید. این کار را حداقل برای یک هفته انجام دهید. همچنین می توانید برگ های چریش را کاملا بشویید و بگذارید یک شب در آب خیس بخورد. و از این آب برای شستن واژن خود استفاده کنید. ضمنا برگ های چریش را کاملا بشویید و با هاون خورد کنید. آب اضافه داخل آن نریزید. خمیر چریش را بردارید و با کف دست خود پنج توپ کوچک درست کنید. هر روز صبح یک قرص از آن را بخورید. و پشت سر آن آب بنوشید. پوست چریش را در آب بریزید و بجوشانید تا آب آن به نصف برسد. این آب را اول صبح بنوشید

دو بار در روز به مدت دو هفته واژن خود را با آب چریش بشویید. علاوه بر این می توانید به مدت دو هفته هر روز صبح آب چریش بنوشید. از آن جایی که برگ ها و پوست درخت چریش دارای خواص ضد میکروبی هستند، دوز روزانه این داروی گیاهی به جلوگیری از رشد میکروبی و پاکسازی سیستم بدن کمک می کند.

  1. شنبلیله

برگ و دانه شنبلیله هر دو برای زنان مفید هستند. زیرا به حفظ تعادل هورمونی، کاهش چربی شکم، بهبود هضم، کاهش سطح قند خون و کاهش دردهای قاعدگی کمک می کند. برای استفاده از شنبلیله برای از بین بردن بوی واژن، مراحل زیر را دنبال کنید:

مواد لازم:

۱ قاشق چایخوری دانه شنبلیله

۱ لیتر آب

دستورالعمل:

دانه های شنبلیله را در آب بجوشانید تا مقدار آب آن به نصف کاهش یابد. سپس آن را خنک کنید و هر روز قبل از صبحانه بنوشید. همچنین می توانید دانه های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید. هر روز اول صبح آن را بنوشید. برای نتیجه بهتر، آب شنبلیله را به مدت دو هفته بنوشید. آب شنبلیله طعم تلخ و شیرینی دارد. علاوه بر تامین ویتامین ها و مواد معدنی بدن، هورمون های زنانه را متعادل می کند و در نتیجه می تواند بوی بد واژن را کاهش دهد.

  1. از بین بردن بوی بد واژن؛ زغال اخته

ممکن است بدانید که آب زغال اخته در درمان عفونت مجاری ادراری (UTI) بسیار موثر است. زغال اخته دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی می باشد. از این رو، آن ها به کاهش بوی بد واژن کمک می کنند.

مواد لازم:

۱ فنجان زغال اخته تازه

۱ لیتر آب

دستورالعمل:

زغال اخته را یک شب در آب خیس کنید. این آب را در تمام طول روز بنوشید. آب زغال اخته به دفع سموم و جلوگیری از عفونت های باکتریایی کمک می کند. همچنین می توانید آب زغال اخته با پالپ آن را بنوشید. اگر به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستید پالپ آن را بردارید. جایگزین آن، هر روز یک لیوان آب کرن بری بنوشید. زغال اخته در برابر باکتری هایی که بر واژن و مجاری ادراری تاثیر می گذارند خیلی موثر است. زیرا این ماده از چسبیدن باکتری ها به دیواره واژن جلوگیری می کند، بنابراین از رشد باکتری ها نیز جلوگیری خواهد کرد.

  1. زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. برای همین، یکی از بهترین درمان های خانگی برای درمان عفونت های میکروبی و زخم ها است.

مواد لازم:

۱ اینچ ریشه زردچوبه یا ۱ قاشق چای خوری پودر زردچوبه

شیر ۱ لیوان

دستورالعمل:

ریشه زردچوبه را کاملا بشویید. اول صبح پوست آن را بگیرید و بجوید. پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و قبل از خواب بنوشید. ضمنا می توانید ریشه زردچوبه را کاملا بشویید. پوست آن را بگیرید و در یک لیتر آب بجوشانید تا مقدار آب به نصف برسد. از این آب برای شستن واژن خود استفاده کنید. دو بار در هفته واژن خود را با این آب بشویید. زردچوبه اگر به صورت خام و طبیعی مصرف شود به از بین بردن باکتری ها و تقویت ایمنی بدن کمک می کند. با امتحان این روش درمانی تفاوت مشهودی را در پوست و بوی واژن خود خواهید دید.

 

منبع خبرنامه
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی