کد خبر : 14932

مصرف میوه | اشتباهاتی در مصرف میوه

گاهی اوقات اطلاعات نادرستی در مورد تغذیه در اینترنت پخش می‌شود و یکی از این اطلاعات در مورد بهترین زمان برای مصرف میوه است. 

به گزارش ورنداز :

4 تصور غلط در مورد زمان مصرف میوه چیست؟
گاهی اوقات اطلاعات نادرستی در مورد تغذیه در اینترنت پخش می‌شود و یکی از این اطلاعات در مورد بهترین زمان برای مصرف میوه است. در این مقاله به بررسی چهار تصور غلط  در مورد خوردن میوه می‌پردازیم.
تصور غلط 1: میوه را با معده خالی بخورید.
یکی از شایع‌ترین تصورات این است که خوردن میوه همراه غذا فرایند هضم را کند می‌کند و ماندگاری غذا در معده را افزایش می‌دهد و باعث تخمیر یا فاسد شدن آن در معده می‌شود و همچنین خوردن میوه با غذا باعث تولید گاز و ناراحتی معده می‌شود.
این بخش از این تصور که میوه به دلیل دارا بودن فیبر می‌تواند سرعت عبور غذا را از معده آهسته کند، درست است اما بقیه این تصور اشتباه است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که فیبر موجود در میوه‌ها سرعت تخلیه معده را از 72 دقیقه به 86 دقیقه می‌رساند. این سرعت از هضم غذا هرگز باعث فاسد شدن غذا در معده نمی‌شود. علاوه بر این کاهش سرعت تخلیه معده به شما احساس سیری می‌دهد و این بسیار خوب است.
کارکرد معده به گونه‌ای است که از رشد باکتری‌هایی که باعث تخمیر می‌شوند جلوگیری کند. ترکیب اسید معده با محتویات معده جایی برای رشد میکروارگانیسم‌ها نمی‌گذارد. هیچ مدرک علمی در مورد اینکه خوردن میوه با معده خالی باعث کاهش طول عمر، خستگی یا سیاهی زیر چشم می‌شود وجود ندارد.
تصور غلط 2: خوردن میوه قبل یا بعد از غذا ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد.
برخی  بر این باورند که باید میوه را با معده خالی بخورید تا از تمام فواید تغذیه‌ای آن بهره‌مند شوید و ادعا می‌کنند که اگر درست قبل یا بعد از غذا میوه مصرف کنید، مواد مغذی میوه به کلی از بین خواهد رفت. باید گفت که این تصور اصلا درست نیست.
بدن انسان به گونه کارآمد تکامل یافته است و تا جای ممکن می‌تواند مواد مغذی را استخراج کند. معده مانند یک مخزن است و هنگام مصرف غذا تنها مقداری از آن را به روده تخلیه می‌کند تا روده بتواند غذا را به راحتی هضم کند و همچنین روده کوچک طوری طراحی شده است که تا حد امکان مواد مغذی را جذب می‌کند. سیستم گوارشی شما توانایی لازم برای هضم و جذب مواد مغذی میوه را صرف نظر از اینکه آیا شما میوه را قبل غذا یا بعد از غذا مصرف می‌کنید دارد.
تصور غلط 3: اگر دیابت دارید باید یک تا دو ساعت قبل و بعد از غذا میوه مصرف کنید.
تصور بر این است که افراد مبتلا به دیابت اغلب مشکلات گوارشی دارند و خوردن میوه یک تا دو ساعت قبل و بعد از غذا به هضم غذا کمک می‌کند. با این حال، هیچ مدرک علمی این موضوع را تایید نمی‌کند.
تنها تفاوتی که وجود دارد این است که کربوهیدرات و قند موجود در میوه‌ها ممکن است سریع‌تر وارد جریان خون شده و این همان چیزی که افراد مبتلا به دیابت باید از آن اجتناب کنند. بهتر است میوه را همراه با وعده غذایی مصرف کنید. برای افراد دیابتی خوردن میوه در کنار یک غذای سرشار از پروتئئین، فیبر یا چربی توصیه می‌شود به این دلیل که باعث می‌شود معده شما به آهستگی غذا را به روده کوچک انتقال دهد و مقدار کمتری قند در زمان جذب بدن شود. البته افراد مبتلا به دیابت باید میوه‌هایی که شاخص گلیسمی (قند) پایین دارند مصرف کنند تا قند خونشان کندتر افزایش یابد.
تصور غلط 4: بهترین زمان مصرف میوه هنگام صبح است.
هیچ منطقی برای این تصور غلط  وجود ندارد. برخی منابع آنلاین ادعا می‌کنند که خوردن میوه هنگام صبح میزان قند خون شما را افزایش می‌دهد و دستگاه گوارش شما را به اصطلاح بیدار می‌کند. در واقع خوردن میوه هنگام صبح به غیر از تامین انرژی و سایر مواد مغذی هیچ مزیت خاصی ندارد. لازم به ذکر است که نیازی به بیدار کردن دستگاه گوارش نیست و به محض ورود غذا، دستگاه گوارش صرف‌نظر از اینکه چه زمانی است کار خود را شروع می‌کند.
حقیقت این است که مصرف میوه در هر زمانی از روز اشکالی ندارد. یادتان باشد میوه یک ماده مغذی است که می‌توان آن را در طول روز بدون هیچ قانونی مصرف کرد.
(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی