کد خبر : 14546

سفید کردن دندان | درمان سفید کردن دندان

دندان‌های ما به مرور زمان و با مصرف برخی مواد غذایی دچار تغییر رنگ و زردی می‌شوند که این امر موجب می‌شود تا افراد به دنبال روش‌هایی برای سفید کردن دندان‌هایشان باشند. بر اساس آمار منتشر شده در سال 2020 بیش از 37 میلیون آمریکایی از سفیدکننده دندان استفاده می‌کنند.

به گزارش ورنداز :

درمان‌های باورنکردنی برای سفید کردن دندان در خانه
دندان‌های ما به مرور زمان و با مصرف برخی مواد غذایی دچار تغییر رنگ و زردی می‌شوند که این امر موجب می‌شود تا افراد به دنبال روش‌هایی برای سفید کردن دندان‌هایشان باشند. بر اساس آمار منتشر شده در سال 2020 بیش از 37 میلیون آمریکایی از سفیدکننده دندان استفاده می‌کنند.
آیا می‌توان در خانه دندان‌ها را سفید کرد؟
بله. روش‌های خانگی انگشت‌شماری برای سفید کردن دندان وجود دارد. دکتر آنا کلیمونز دندانپزشک کلینیک کلیولند درباره عوارض جانبی برخی روش‌ها هشدار می‌دهد و می‌گوید: «بیشتر عوارض جانبی موقتی هستند و ممکن است دندان‌های شما را حساس و لثه شما کمی ملتهب و تحریک‌‌پذیر کند.»
بیشتر محصولات خانگی فقط لکه‌های قسمت‌های بیرونی دندان را که ناشی از نوشیدن شراب قرمز، چای، قهوه و یا کشیدن سیگار است از بین می‌برند. لکه‌های درونی دندان نتیجه تغییررنگ خود دندان است که ممکن است بر اثر اختلالات ژنتیکی، داروهایی که در دوران کودکی مصرف کرده‌اید و سن رخ داده باشد.
آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید)
هیدروژن پراکسید یک ماده شیمیایی است که از ترکیب هیدروژن و اکسیژن ساخته شده است. این ماده علاوه بر سفیدی دندان، خاصیت ضدعفونی کننده دارد و در تسکین گلودرد، بهبودی زخم‌های کوچک داخل دهان و کاهش التهاب لثه مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیدروژن پراکسید یکی از مواد مورد استفاده در بلیچینگ یا همان سفید کردن دندان‌ها است. بلیچینگ یک فرایند شیمیایی است که باعث اکسید شدن رنگدانه‌های رسوب کرده روی دندان شده و آن‌ها را از بین می‌برد و باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شود. وجود هیدروژن پراکسید در خمیردندان و دهان‌شویه بی‌خطر است اما باید به میزان مصرف آن‌ها توجه کنید. ژل‌ها و نوارهای سفیدکننده دندان گزینه‌های مناسب‌تری برای این کار هستند. مدت زمان تماس هیدروژن پراکسید با دندان بسیار مهم است اما نگه داشتن طولانی مدت ژل یا نوار سفید‌کننده روی دندان نتایج بهتری به همراه دارد.
جوش‌شیرین
جوش‌شیرین در مقایسه با سایر محصولات سفیدکننده سایندگی کمتری دارد و خمیردندان ساخته شده با جوش‌شیرین برای از بین بردن لکه‌های روی دندان بسیار موثرتر عمل می‌کند.
روغن
استفاده از روغن یک روش سنتی هندی است که زمان‌بر است و ممکن است نتیجه مورد دلخواه شما را ارائه نکند.
این روش به این صورت است که شما باید یک قاشق غذاخوری روغن مانند روغن کنجد، نارگیل و یا آفتابگردان را روزانه به مدت 15 تا 20 دقیقه در دهان خود بچرخانید.
هندی‌ها معتقدند که علاوه بر اینکه دندان‌های شما را سفید می‌کند، بین دندان‌های شما را نیز تمیز می‌کند. دکتر کلیمونز می‌گوید: «استفاده از روغن گزینه خوبی برای جایگزینی نخ‌دندان و مسواک نیست و بهتر است برای نتیجه بهترهمراه با آن‌ استفاده شود.»
نوارهای سفید‌کننده
استفاده از نوارهای سفید‌کننده روشی محبوب برای سفید کردن دندان‌ها است و می‌تواند تاثیر مثبتی بر لبخند شما داشته باشد. بیشتر این نوارها حاوی کاربامید پراکسید (ماده شیمیایی حاوی هیدروژن پراکسید) یا هیدروژن پراکسید هستند و باید روزانه بین 30 تا 45 دقیقه روی دندان قرار داده شود. با این روش شما به نتیجه واقعی و خوب خواهید رسید.
باید یادتان باشد که قبل از شروع به استفاده از هر نوع روش از سلامت دندان‌های خود اطمینان حاصل کنید. وجود بیماری لثه و حفره در دندان و استفاده از روش‌های ذکر شده ممکن است احتمال بروز عوارض جانبی را افزایش دهد.
(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی