کد خبر : 14504

از بین بردن سوسک ها

محققان در آخرین تلاش خود رویکرد کاملا جدیدی را برای از بین بردن سوسک‌های مزاحم اتخاذ کرده‌اند؛ از بین بردن حشرات با استفاده از پرتو‌های لیزر.

به گزارش ورنداز :

محققان در آخرین تلاش خود رویکرد کاملا جدیدی را برای از بین بردن سوسک‌های مزاحم اتخاذ کرده‌اند؛ از بین بردن حشرات با استفاده از پرتو‌های لیزر.تاکنون تلاش‌های زیادی برای از بین بردن حشرات موزی و سوسک‌ها با درجه‌های موفقیت متفاوت انجام شده است. یکی از اشکالات اصلی حشره کش‌ها خطرناک بودن آن‌ها برای سلامتی انسان، حیوانات خانگی و محیط زیست است. محققان در آخرین تلاش خود رویکرد کاملا جدیدی را برای این مشکل اتخاذ کرده‌اند؛ از بین بردن حشرات با استفاده از پرتو‌های لیزر.محققان پیش از این نیز یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی برای کشتن پشه‌ها ساخته بودند. در تلاش جدید، آن‌ها دستگاه قبلی را به منظور نابود کردن سوسک‌ها اصلاح کردند. طراحی این دستگاه کاملا ساده است.محققان کار خود را با یک Jetson Nano آغاز کردند؛ یک دستگاه الکترونیکی کوچک که نرم افزار یادگیری ماشینی را اجرا می‌کند. آن‌ها با اضافه کردن دو دوربین، یک گالوانومتر و یک لیزر قابل تنظیم به این دستگاه تلاش کردند تا دستگاه جدیدی بسازند.

محققان ابتدا این دستگاه را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها دریافتند که دستگاه جدیدشان می‌تواند سوسک‌ها را با دقت شناسایی و پرتو لیزر را به آن‌ها بتاباند. آن‌ها همچنین توانستند لیزر را به گونه‌ای تنظیم کنند تا انواع مختلفی از ضربه‌ها را پرتاب کند. می‌توان پرتو‌ها را طوری تنظیم کرد که سوسک‌ها را بی هوش کند و یا آن‌ها را بکشد.

محققان تاکنون هیچ تمایلی برای بازاریابی این دستگاه از خود نشان نداده اند. آن‌ها تصاویر مورد نیاز برای آموزش ساخت این دستگاه را در GitHub و مجموعه داده‌های ردیابی را در kaggle.com به اشتراک گذاشته اند. اکنون هر شخصی می‌تواند با استفاده از استراتژی مشخص شده در این مقاله دستگاه مورد نظر خود را بسازد.

هزینه موردنیاز برای ساخت این دستگاه حدود ۲۵۰ دلار اعلام شده است. محققان هشدار می‌دهند که برای ساخت آن باید موارد ایمنی توسط افراد رعایت شود، زیرا هدایت لیزر مورد استفاده به چشم، ممکن است باعث نابینایی شود.

منبع فرارو
ارسال نظر

تبلیغات متنی