کد خبر : 13935

نجات جان یک زن | اپل واچ

چند روز پس از عرضه اپل واچ سری ۸، این ساعت هوشمند توانست ابتلای یک فرد به بیماری قلبی کشنده را تشخیص دهد.

به گزارش ورنداز :

نجات جان  مادر خواننده مشهور 

چند روز پس از عرضه اپل واچ سری ۸، این ساعت هوشمند توانست ابتلای یک فرد به بیماری قلبی کشنده را تشخیص دهد.

جیسون اسمیت》خواننده استرالیایی می‌گوید: «پدر و مادرم برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به چستر (بریتانیا) رفته بودند. پدرم با من تماس گرفت و اعلام کرد که مادرم اصلا حال خوبی ندارد. او گفت مادرم دائما سرگیجه و تپش قلب دارد. من سریعا خودم را به آن‌ها رساندم. در بدو ورود، فشار خون مادرم را اندازه گیری کرده و وضعیت عمومی او را ارزیابی کردم. کمی بعد، مادرم گفت که کمی بهتر شده است و از من خواست نگران نباشم.»پس از آن جیسون به این فکر افتاد که برای کنترل سلامتی مادر خود از اپل واچ سری ۸ جدید خود استفاده کند. به استثنای مدل‌های SE اپل، اپل واچ سری ۴ و نسخه‌های جدیدتر به الکتروکاردیوگرام داخلی مجهز شده اند.

نجات جان یک زن توسط اپل واچ

کاربران می‌توانند با استفاده از این ابزار زمان و قدرت سیگنال‌های الکتریکی که باعث ایجاد ضربان قلب می‌شوند را اندازه گیری کنند. این کار به شناسایی AFib یا فیبریلاسیون دهلیزی که یک ریتم نامنظم قلبی است و در صورت عدم شناسایی می‌تواند کشنده باشد، بسیار کمک می‌کندجیسون سپس اپل واچ خود را روی مچ دست مادرش قرار داد تا از او نوار قلب (ECG) بگیرد. او سه بار این کار را تکرار کرد و در هر سه بار با هشدار فیبریلاسیون دهلیزی و ضربان قلب بالای ۱۶۰ بار در دقیقه مواجه شد.

جیسون و والدین او پس از این هشدار اپل واچ به نزدیک‌ترین اورژانس مراجعه کردند. در آنجا نیز پزشکان تایید کردند که مادر جیسون به فیبریلاسیون دهلیزی دچار شده است و به درمان فوری نیاز دارد.

موضوعی که می‌توانست منجر به مرگ یک شخص شود، به لطف اپل واچ جدید از آن جلوگیری شد. جیسون می‌گوید: «پس از بستری شدن مادرم در بیمارستان و تجویز چند دارو که باید تا آخر عمر مصرف کند، اکنون حال عمومی خوبی دارد

منبع فرارو
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    من 30 سال بیمه و سابقه رسمی مو از دولت میخوام. 1 سال پیش در خواست کردم، اما این جا هم دست های پشت پرده، پرونده مو بی دلیل بایگانی کردند. الهی که رسوا بشوند. امین یه رب العالمین... لطفا شناساییذکنید. *

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی