کد خبر : 13809

کمر | کمردرد | آسیب به کمر | پیشگیری از کمر درد | آسیب به ستون فقرات

ممکن است تا به حال کسی به شما درباره وضعیت نامناسب بدنی‌تان هنگام خوابیدن یا راه رفتن هشدار داده باشد و یا خودتان با مشکلاتی مانند کمردرد و بدن درد مواجه باشید. اما وضعیت صحیح برای بدن چگونه است؟

به گزارش ورنداز :

کمر+درد+

بسیاری از ما به دلیل مشغله‌های کاری زیاد عموما درگیر فعالیت‌های روزمره می‌شویم و از توجه به خود و سلامتی‌مان غافل هستیم. همچنین عده زیادی درباره وضعیت بدنی مناسب برای سالم نگه داشتن اسکلت بدن خود چیزی نمی‌دانند و بعد از مدتی در میان سالی دچار دردهای کمری و دیسک در ستون فقرات می‌شوند.

بی‌حال و خمیده نباشید

باید بدانید که شل کردن عضلات و لم دادن هنگام نشستن روی صندلی بسیار راحت و حتی کمی خوشایند است؛ اما، این کار به فشار وارد بر ستون فقرات شما می‌افزاید. رها کردن عضلات باعث فشار بر استخوان‌ها، مهره‌ها و مفاصل می‌شود که در دراز مدت شما را مستعد انواع دیسک و مشکلات ارتوپدی می‌کند.

همیشه صاف بایستید

یک راه عالی برای جلوگیری از مشکلات ارتوپدی ستون فقرات و وضعیت بدنی شما، این است که همیشه سعی کنید صاف بایستید و شل نباشید. با این کار شما هم احساس خوبی دارید و هم لاغرتر به نظر می‌رسید. طوری بایستید که ظاهرا در مقابل دیوار ایستاده‌اید تا قد خود را اندازه بگیرید.

روی میز کار خود خم نشوید

برای جلوگیری از آسیب به بدن‌تان باید سعی کنید همیشه صاف بشینید. حالت درست این است که موقع نشستن تا حد امکان تا انتهای صندلی به عقب بروید و برای محافظت از انحنای طبیعی ستون فقرات، یک حوله یا کوسن کمری کوچک و رول شده را پشت گودی کمر خود قرار دهید.

گردن خود را برای مدت طولانی پایین نیاندازید

به طور حتم شما نیز در تمام طول روز گوشی هوشمندتان را در دست دارید و شاید حتی ساعت‌ها مشغول استفاده از آن باشید. کار کردن با این گوشی‌ها و برای مدت طولانی برای سلامتی بدنی شما بسیار مضر است. البته اگر به نکات بهداشتی و سلامتی در این باره توجه کنید، می‌توانید بدن سالم‌تری داشته باشید. فراموش نکنید که حتما میان کار کردن‌های خود، زمانی را برای استراحت و صاف کردن عضلات خود در نظر بگیرید.

صندلی راننده را زیاد از فرمان دور نکنید

مطمئنا اگر برای مدت طولانی پشت فرمان هستید، دوست دارید صندلی را کمی به عقب بکشید و از راحتی آن هنگام رانندگی لذت ببرید. متاسفانه باید بگوییم که برای این کار باید خم شوید و برای وضعیت بدنی شما اصلا خوب نیست. در عوض، صندلی خود را به سمت فرمان نزدیک کنید. سعی کنید پاهای خود را سفت نگیرید و زانوهای‌تان را کمی خم کنید. آن‌ها باید در سطح لگن یا کمی بالاتر باشند. فراموش نکنید که برای مراقبت از ستون فقرات خود یک بالش کوچک یا حوله رول شده را در پشت‌تان قرار دهید.

کفش‌های پاشنه بلند خود را برای مهمانی‌ها نگه دارید

درست است که پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند در بیشتر مواقع همراه بودن با مد روز است و باعث جذابیت بیشتر شما می‌شود؛ اما، باید بدانید که با استفاده مداوم از آن‌ها به سلامتی خود آسیب می‌رسانید. پاشنه‌های بلند باعث می‌شوند تا ستون فقرات شما به سمت جلو رانده شود و کمرتان قوس اضافی بردارد.

روی تشک طبی و سفت بخوابید

بهتر است یک نوع محکم و طبی تشک را برای سلامتی‌تان انتخاب کنید که به حفظ شکل طبیعی ستون فقرات شما کمک کند. اگر عادت دارید به پهلو بخوابید، زانوهای خود را کمی خم کنید اما آن‌ها را در آغوش نگیرید و یک بالش زیر سر خود قرار دهید تا با ستون فقرات همسطح شود. اگر هم به پشت می‌خوابید، باید یک بالش محکم را زیر زانوها و یک بالش کوچک را در زیر گردن قرار دهید.

ورزش کنید و شکم خود را متناسب نگه دارید

شاید ندانید که چربی‌های اضافه در شکم و پهلوهای شما، فشار و استرس بیشتری به مهره‌های پشتی وارد می‌کنند. شما برای حمایت از ستون فقرات خود به عضلات قوی نیاز دارید. یک برنامه تمرینی کاملا مناسب، بدن و ستون فقرات را به شکل عالی حفظ می‌کند. فراموش نکنید که در تمرینات ورزشی خود افراط نکنید و ورزش‌هایی کششی مانند یوگا را امتحان کنید.

مشکلات خود را بررسی کنید

یک راه سریع برای فهمیدن وضعیت بدنی‌تان این است که پشت به دیوار بایستید و سر خود را به دیوار بچسبانید. پاهای خود را ۶ اینچ از انتهای دیوار جلوتر قرار دهید. باسن شما باید دیوار را لمس کند و پایین کمر و گردن شما باید حدود ۲ اینچ از دیوار فاصله داشته باشد. در غیر این صورت، بهتر است با پزشک متخصص ارتوپد در مورد راه‌های بهبود وضعیت بدنی خود مشورت کنید.

 

منبع منیبان
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی