کد خبر : 13752

شکر قهوه ای | قیمت شکر قهوه ای | قیمت شکر قهوه ای 900 گرمی تهران

در سراسر دنیا محصولی که با حجم انبوه در حال تولید و فروش در فروشگاه های عمده هست شکر قهوه ای است اما روشهای متفاوتی در تولید آن وجود دارد. در تهران پایتخت ایران تولید این نوع شکر با استفاده از ترکیب شکر نیمه تصفیه یا نیمه پالایش شده با ملاس انجام می گیرد

به گزارش ورنداز :

قیمت شکر قهوه ای 900 گرمی تهران

در سراسر دنیا محصولی که با حجم انبوه در حال تولید و فروش در فروشگاه های عمده هست شکر قهوه ای است اما روشهای متفاوتی در تولید آن وجود دارد. در تهران پایتخت ایران تولید این نوع شکر با استفاده از ترکیب شکر نیمه تصفیه یا نیمه پالایش شده با ملاس انجام می گیرد.

تولید عمده شکر قهوه ای در برخی کشورهای دنیا با استفاده از ترکیب ملاس با شکر سفید به دست می آورند که بیشتر کاربرد آن کاربرد در صنایع و تجاری است.

اما در ایران بیشترین روش تولید این محصول استفاده از روش ترکیب شکر یکبار تصفیه (سفید نشده) با ملاس است دلیل آن هم استقبال بیشتر مشتریان عمده از این روش تولید استکه به طور کاملی در خصوص نحوه این روش تولید در سایت آراد برندینگ توضیح داده شده است.

در ایران دلیل اینکه مردم به این روش تولید اعتقاد دارند این است که اولا طب سنتی و اسلامی در آن توصیه کرده است که حتما شکر قهوه ای بایستی با استفاده از روش تهیه شکر ارگانیک تولید شده و سپس مصرف شود و از آنجایی که روش استفاده از شکر سفید اصلا ارگانیک و سالم نیست بنابراین مشتریان به سمت آن گرایش ندارند.

بهترین شکر قهوه ای از نقطه نظر اطباء طب سنتی نوع تولید شده با استفاده از نیشکر است و نوع تولید شده با چغندرقند در بین این نوع از اطباء اصلا تائید نمی شود زیرا که معتقند طبع شکر چغندری سرد است و بر عملکرد مغز تاثیرمنفی می گذارد اما نوع نیشکری با توجه به طبع گرم نیشکر دارای خواص فوق العاده ویژه است. البته در ایران نوع چغندری به ندرت تولید و عرضه می گردد زیرا که مشتری زیادی هم ندارد.

قیمت شکر قهوه ای 900 گرمی

شکر قهوه ای حاوی منیزیم، کلسیم، پتاسیم، سدیم و ویتامین B  است و وجود این مواد باعث شده است که قیمت شکر قهوه ای 900 گرمی از شکر سفید بیشتر باشد.

FF

از مزیت های مهم شکر قهوه ای می توانیم به ظاهر زیبا، عطر و  طعم دل انگیز اشاره کنیم البته به دلیل تولید ایده آل و افزایشی آن قیمت شکر قهوه ای 900 گرمی بسیار مطلوب است و افراد می توانند برای تهیه شیرینی خشک، شکر قهوه ای را پودر کنند و آن را جایگزین پودر قند و شکر سفید کنند.

می توان شکر قهوه ای را ذوب کرد و برای تزئین بستنی و دسر آن را با خامه مخلوط و استفاده کرد. برای شکرک نزدن شکر می توان آن را با کمی اب و 2 قاشق آبلیمو طبیعی ترکیب کرد و کمی حرارت داد تا شکر کم کم آب شود.

شکر قهوه ای، انرژی را به سرعت به مغز و تمام بدن می رساند، چرا که به عنوان یک کربوهیدرات ساده شناسایی شده است.

اندازه ذرات شکر قهوه ای معمولا ریزتر از شکر سفید است و شکر قهوه ای روشن از ملاس با درصد 3.5 و شکر قهوه ای تیره از ملاس با درصد 6.5 برخوردار است. درصد ملاس موجود در ترکیب شکر قهوه ای بر میزان رطوبت آن تاثیر دارد به طوریکه که هر چقدر ملاس بیشتر شکر قهوه ای مرطوب تر است و از طرفی ملاس چون خاصیت رطوبت پذیری دارد شکر قهوه ای با ملاس بیشتر هم رطوبت بیشتر می باشد و نرم تر هم هست.

 

 

 

 

 

 

 

 

شکر قهوه ای تهران

در برخی کشورهای اروپایی از جمله بلژیک و هلند از چغندرقند برای تولید شکر قهوه ای استفاده می شود اما در ایران بیشتر کارخانه های نیشکری هستند که شکر قهوه ای تولید می کنند. به دلیل طعم مناسبتر نیشکر نسبت به چغندر در دنیا شکر قهوه ای تهیه شده از نیشکر مشتریان بیشتری دارد.

FFF

 

از لحاظ تغذیه ای هم شکر قهوه ای تهران برتری بیشتری نسبت به شکر سفید دارد زیرا که مواد مغذی در ترکیب آن زیاد است و به سلامت انسان فواید بیشتری می رساند.

فرایند تولید شکر قهوه ای و زدن ملاس، بسیار پیچیده و حساس است و تغییر کمی در حساسیت دستگاه، باعث پایین آمدن کیفیت و رنگ و طعم محصول نهایی می شود.

البته دستگاه ها چند مدت یکبار تست و کالیبره می شوند تا طبق اصول درست خود عمل کنند و از هرز رفتن مواد گران قیمت جلوگیری شود.

شکر قهوه ای های متفاوتی در دنیا وجود دارند که هر یک به روشی تولید می شوند و گاهی علاوه بر تفاوت در نوع تولید، در نوع مصرف و نوع رنگ و طعم هم متفاوتن و اسم های مختلفی هم دارند. برخی شکرهای قهوه ای را در نوشیدنی بکار می برند و برخی برای طعم دهی به کیک، در تولید کیک به کار می برند.

البته شکر قهوه ای را در صنایع تولید بزرگ دنیا هم استفاده می کنند چه صنایع خوراکی از جمله تولید بیسکوئیت و چه صنایع شیمیایی مانند تولید تنباکو بله شاید براتون جالب باشه که شکر قهوه ای رو در تنباکو هم میشه استفاده کرد پاسخ بله هست. زیرا که شکر قهوه ای به خاطر طعم شیرینیش می تواند کمک شایانی به طعم دهی تنباکو نماید و طعم ویژه ای نیز به این ماده بدهد.

 

 

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی