کد خبر : 13690

داروی سماگلوتاید | پیشگیری از دیابت نوع دو

سماگلوتاید یک داروی پائین آورنده قند خون است که در سال ۲۰۲۱ میلادی برای درمان چاقی هم مجوز مصرف گرفت. این دارو می‌تواند در افراد چاق با کاهش وزن از بروز دیایت نوع دو (غیر وابسته به انسولین) پیشگیری کند.

به گزارش ورنداز :

پیشگیری از بروز دیابت نوع دو با داروی سماگلوتاید

سماگلوتاید یک داروی پائین آورنده قند خون است که در سال ۲۰۲۱ میلادی برای درمان چاقی هم مجوز مصرف گرفت. این دارو می‌تواند در افراد چاق با کاهش وزن از بروز دیابت نوع دو (غیر وابسته به انسولین) پیشگیری کند.

درمان دیابت نوع دو 

پژوهش های معتبر پزشکی نشان می‌دهند که احتمال بروز دیابت نوع دو در افراد چاق و دارای اضافه وزن که از این دارو استفاده کرده‌اند پنجاه درصد کم شده است.

پژوهشگران می‌گویند همه تمرکز روی درمان دیابت است و وقت آن رسیده است که به پیشگیری از دیابت بیشتر توجه نشان دهیم. در مورد درمان چاقی هم نباید فقط به کاهش وزن توجه کرد بلکه باید کاهش خطرات بیماری‌هایی مانند دیابت را هم به مزایای درمان چاقی افزود.

آنها معتقدند داروی سماگلوتاید باید با پوشش بیمه‌ای بسیار خوب در دسترس همه افراد دارای اضافه وزن قرار گیرد زیرا مخارج آینده ناشی از دیابت، و به احتمال زیاد سکته قلبی و مغزی را کم می‌کند و هزینه‌های بیمه‌گران درمان را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

شایان ذکر است که کارآزمایی با نام SELECT هم برای بررسی اثر سماگلوتاید در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی در حال انجام است.

داروی سماگلوتاید به صورت قلم تزریق زیر پوستی هفتگی توسط خود بیمار با نام تجاری Wegovy در آمریکا و سایر کشورها در دسترس است.

منبع تازه هایی برای پزشکی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی