کد خبر : 13689

میوه خوردن صحیح | روش درست میوه خوردن

میوه‌ها داروی طبیعت هستند. با این حال، میوه خوردن درست و غلط دارد. نحوه خوردن میوه‌ها می‌تواند به هضم و جذب آنها کمک زیادی کند.

به گزارش ورنداز :

طرز صحیح میوه خوردن چیست؟
میوه‌ها داروی طبیعت هستند. با این حال، میوه خوردن درست و غلط دارد. نحوه خوردن میوه‌ها می‌تواند به هضم و جذب آنها کمک زیادی کند. در علم تغذیه به ترکیبات غذایی اهمیت زیادی داده می‌شود زیرا اعتقاد بر این است که در حالی که برخی از ترکیبات غذایی می‌توانند اثر هم‌افزایی داشته باشند، برخی از ترکیبات نیز می‌توانند اثر متضاد داشته باشند. بعضی از ترکیب‌ها ممکن است بیشتر آسیب داشته باشند تا سود. مراقب این‌ها باشید تا بیشترین سود را از میوه‌ها ببرید.

طرز صحیح میوه خوردن
میوه و کافئین
میوه‌ها منبع ویتامین‌، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که مسئول وقوع هزاران واکنش بیوشیمیایی در بدن ما هستند. تانن‌ و کافئین موجود در چای و قهوه با این ریزمغذی‌ها و آنتی اکسیدان‌ها تداخل می‌کنند و مانع جذب آن می‌شوند. بنابراین، یکی از دلایل کاهش ایمنی بدن شما با وجود مصرف مقدار کافی میوه و سبزیجات می‌تواند فاصله نامناسب بین مصرف این نوشیدنی‌ها و میوه‌ها باشد.
میوه‌ها به‌صورت خام و پخته سریع و آسان هضم می‌شوند، در حالی که غذاهای پخته شده زمان می‌برد تا هضم شوند. بنابراین، اگر این دو را با هم ترکیب کنیم، این احتمال وجود دارد که میوه‌ها برای مدت طولانی‌تری در معده شما بمانند و باعث تخمیر قند و مشکلاتی مانند آروغ و نفخ شوند. همچنین کربوهیدرات‌های ساده میوه‌ها به آنزیم‌های گوارشی متفاوتی در مقایسه با آنزیم‌های مورد نیاز برای غذاهای پخته شده نیاز دارند که ممکن است باعث ایجاد اختلالات گوارشی شوند. بین میوه‌ها و غذاهای پخته شده حداقل 45 دقیقه تا یک ساعت فاصله بگذارید.
میوه خشک و تازه
میوه‌های خشک مانند خرما، برگه زردآلو، برگه آلو به خودی خود غذاهای عالی هستند، پس نمی‌خواهد آنها را با میوه‌های تازه ترکیب کنید. دلیل ساده آن این است که ترکیب آن‌ها با هم می‌توانند به معنای بار اضافی فروکتوز برای کبد باشد. میوه‌های خشک قند میوه‌ای غلیظ دارند زیرا کم آب هستند، بنابراین زمانی که به انرژی نیاز دارید، آنها را به تنهایی مصرف کنید.
(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی