کد خبر : 13673

رابطه جنسی | نیازهای جنسی | رابطه زناشویی

برای رفع مشکلات جنسی زن و شوهر بایستی هر دو نفر تلاش کنند.

به گزارش ورنداز :

گاهی اضطراب در رابطه جنسی ممکن است ناشی از گفتن آنچه که شریک زندگی می خواهد یا آنچه که از شما انتظار دارد باشد. اگر خواسته‌های جنسی شریک جنسی شما غیر عادی باشد یا انتظاراتی از شما داشته باشد که فکر می‌کنید در سطح آن نیستید، در بدترین حالت ممکن منجر به نوعی احساس شرم می‌شود که حتی هنگام صحبت کردن و بیان نیازهای جنسی هم روی شما تاثیر می گذارد.​

اگرچه اضطراب و گفت‌وگو در مورد خیالات و خواسته‌های یک زن منجر به ناتوانی جنسی مردان می‌شود، اما آشکار ساختن نیازهای جنسی به کاهش هرگونه مانع عاطفی بین شما و معشوق شما کمک می کند.

همچنین اگر شریک زندگی از نظر جنسی در بهترین حالت ممکن نیست، می‌توانید این نیاز خود را با حربه‌های دیگر برطرف کنید و از داشتن یک رابطه جنسی مناسب لذت ببرید.

مهم ترین مشکلات جنسی در رابطه جنسی طبق نظر روانشناس سکس تراپ چیست ؟

اختلالات جنسی و مشکلات جنسی با میزان زیادی در جامعه وجود دارد و افراد زیادی در زندگی خود با آن ممکن است مواجه شوند که می توان به موارد زیر اشاره کرد .

بی میلی در رابطه جنسی :

عدم تمایل برای داشتن رابطه جنسی بین زوجین از مواردی ایت که می توان به اشاره کرد که از دلایل آن می توان به خستگی ، عملکرد ضعیف هورمون ها ، افسردگی ، استرس و اضطراب  و ... را نام برد .

سرد مزاجی در زنان :

سرد مزاجی در زنان به دلایلی نظیر ، افسردگی ، اضطراب ، بی عاطفگی و عدم توجه کافی همسر و یا مشکلات جنسی همسر مربوط می شود .

به ارگاسم نرسیدن و بسیاری از مشکلات دیگر که زوجین می توانند با استفاده از سکس تراپی و زوج درمانی در مرکز مشاوره انتخاب نو با استفاده از دارو درمانی و درمان های روانشناختی به بهبود آن کمک کرد .

رابطه جنسی در داشتن سلامت روانی کمک می کند به عقیده بهترین روانشناس تهران رابطه جنسی خوب ، می تواند نشان دهنده ی رابطه زناشویی خوب و رضایت بخش باشد زیرا که برای ایجاد همبستگی در رابطه زناشویی بسیار مهم است . رابطه جنسی نا مطلوب به دلیل رابطه زناشویی مشکل دار است و همچنین بر عکس آن نیز اهمیت دارد زیرا که به علت این که روابط مشکل دار به دلیل کمبود رابطه جنسی مطلوب می باشد . طبق نظر فروید دلیل بسیاری از مشکلات جنسی می تواند به دوران کودکی مربوط باشد یعنی وجود برخی از مشکلات منشا آن کودکی و تجربیات و اتفاقات این دوران می باشد به همین دلیل استفاده از خدمات روانشناختی و درمان آن ها  در مرکز مشاوره روانشناسی مهم می باشد .

برای درمان روابط زناشویی اصولا به تغییر رفتار ها و گفتار ها در حل مشاجرات و تعارض ها اشاره می باشد این در حالی است که باید به این مشکلات جنسی و اختلالات جنسی که در داشتن رابطه جنسی سالم تاثیر می گذارد نیز در نظر گرفته شود زیرا که همانطور که اشاره شد ارتقای کیفیت رابطه و بهبود مشکلات جنسی در داشتن زندگی زناشویی موفق نقش بسزایی دارد .

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی