کد خبر : 13592

کرونا | کووید طولانی | علائم کووید | علائم کرونا

کرونا در حال حاضر موضوع نگران کننده‌ای نیست، اما کووید طولانی مدت که در آن علائم کووید شما بیش از 12 هفته پس از ابتلای اولیه باقی می‌ماند، هنوز کاملاً حل نشده است.

به گزارش ورنداز :

کرونا در حال حاضر موضوع نگران کننده‌ای نیست، اما کووید طولانی مدت که در آن علائم کووید شما بیش از 12 هفته پس از ابتلای اولیه باقی می‌ماند، هنوز کاملاً حل نشده است.

مطالعات متعددی برای تشخیص علت کووید طولانی مدت انجام شده و هنوز هم در حال انجام است، اما کسانی که علائم طولانی مدت کووید را برای هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها تجربه می‌کنند، به دنبال راهی برای بهبود علائم خود هستند.

به طور کلی، توصیه می‌شود که شما باید یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید، استراحت زیادی داشته باشید و تا جایی که بدن شما اجازه می‌دهد از نظر جسمی فعال بمانید. اگر علائمی مانند تنگی نفس دارید، طبق اعلان NHS انگلستان، خوردن این غذاها می‌تواند به بهبود شما کمک کند.

چرا رژیم غذایی در  کووید طولانی مهم است؟

یک رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی ضروری می‌تواند ایمنی شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا از خود در برابر بیماری محافظت کنید. غذاهای سالم سرشار از کربوهیدرات، چربی، پروتئین، ویتامین‌ها، آهن، روی، کلسیم و غیره نیز سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد تا به شما کمک کند به سطح انرژی قبل از کووید خود بازگردید.

 

 کووید طولانی ممکن است بر اشتهای شما تأثیر بگذارد

بسیاری از مردم ممکن است نه تنها به دلیل تأثیر کووید بر سلامتی خود ضعیف شوند، بلکه به این دلیل که می‌تواند اشتهای آنها را مختل کند دیگر مثل گذشته نباشند. این امر ممکن است نتیجه علائم مختلفی مانند از دست دادن چشایی و بویایی، ناراحتی معده، اسهال یا یبوست، گلودرد، مشکل در بلع یا تنگی نفس باشد. اگرچه اینها می‌توانند خوردن درست را برای شما دشوار کنند، اما تمرکز بر برخی غذاهای سالم ممکن است به بازیابی روند تغذیه و قدرت شما کمک کند.

 

این خوراکی‌ها را برای رفع مشکلات تنفسی بخورید

تنگی نفس یکی از مشکلات تنفسی رایج است که هم با کووید و هم با کووید طولانی همراه است. خوردن غذاهای مناسب می‌تواند به بهبود این علامت کمک کند.

غذاهای نرم مانند پوره سیب زمینی و سوپ بخورید که در صورت تنگی نفس راحت‌تر مصرف می‌شوند. این غذاها سالم و مغذی هستند و سطح انرژی شما را بازیابی می‌کنند. همچنین خوردن وعده‌های غذایی کوچک چهار تا پنج بار در روز توصیه می‌شود. در هر صورت، اگر در دوره نقاهت هستید، باید هر زمان که گرسنه هستید غذا بخورید زیرا بدن شما برای تناسب اندام مجدد به آن غذا نیاز دارد.

 

این غذاها می‌توانند به مبارزه با کاهش وزن مرتبط با کووید طولانی کمک کنند

برخی افراد ممکن است پس از ابتلا به کووید وزن کم کنند. جای نگرانی نیست. وزن شما ممکن است چند روز یا چند هفته پس از بهبودی دوباره به حالت اول بازگردد. با این حال، اگر بیش از حد وزن کم کرده‌اید یا دچار کمبود وزن شده‌اید، باید به رژیم غذایی خود توجه بیشتری داشته باشید.

غذاهایی مانند نان قهوه‌ای، ماکارونی، سیب زمینی و برنج می‌تواند به شما کمک کند وزن اضافی از دست رفته را به شیوه‌ای سالم دوباره به دست آورید. توجه داشته باشید که افزایش وزن نباید از طریق فست فودهای ناسالم باشد.

 

سایر علائم کووید طولانی مدت

جدای از تنگی نفس و از دست دادن اشتها، علائم طولانی مدت کووید می‌تواند خود را به روش‌های مختلفی نشان دهد. ممکن است این علائم را تجربه کنید:

-خستگی

-از دست دادن بویایی

-دردهای عضلانی

-فراموشی

-درد یا سفتی قفسه سینه

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع 55آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی