کد خبر : 13561

خوراکی | هوس خوراکی

هوس غذا برای همه پیش می‌آید. بارها برای شما هم پیش آمده که میل شدید یا به قولی هوس یک ماده غذایی را  داشته‌اید. هوس غذا مثلا اشتیاق و میل شدید برای شکلات، بستنی یا حتی یک میوه، تنها یک هوس محسوب نمی‌شود. این حالت ممکن است نشان دهنده کمبود یک ویتامین یا نیاز بدن به مواد موجود در آن غذا می‌باشد. در ادامه در نت‌نوشت این بیماری‌ها و نشانه‌ها را به شما خواهیم گفت

به گزارش ورنداز :

هوس غذا  برای همه پیش می‌آید. بارها برای شما هم پیش آمده که میل شدید یا به قولی هوس یک ماده غذایی را  داشته‌اید. هوس غذا مثلا اشتیاق و میل شدید برای شکلات، بستنی یا حتی یک میوه، تنها یک هوس محسوب نمی‌شود. این حالت ممکن است نشان دهنده کمبود یک ویتامین یا نیاز بدن به مواد موجود در آن غذا می‌باشد. در ادامه در نت‌نوشت این بیماری‌ها و نشانه‌ها را به شما خواهیم گفت

هوس غذا نشانه چه چیزی می‌تواند باشد؟

گرایش‌ها و هوس غذا Food craving در افراد در حالت‌های روحی مختلف با یکدیگر فرق دارد، گاهی عده‌ای هنگام ناراحتی میل شدیدی به بستنی دارند، عده‌ای ممکن است در هنگام فشار عصبی میل به پیتزا داشته باشند. بنابراین گرایش غذایی در افراد می‌تواند نکات مهمی را در رابطه با سلامتی‌شان در اختیارشان قرار دهد.

شاندلی می‌گوید: هنگامی که تحت فشار قرار می‌گیرم، خسته، مضطرب و تنها هستم ترجیح میدم یک چیپس نمکی بخورم زیرا احساس خرد شدن آن زیر دندان‌هایم احساس بهتری به من می‌دهد. چیپس در این لحظات نقطه ضعف من محسوب میشود و با این کار فورا نگرانی ام از بین می‌رود.

هوس غذا ، اشتیاق شدید برای یک غذای خاص است. این خواسته‌ها حوزه‌های مختلفی از مغز شما را فعال می‌کند، مانند: هیپوکامپ که مسئول احساسات، حافظه و پاداش هستند. طبق تحقیقاتی که توسط محققان مرکز مونل شیمی درمانی انجام گرفت این حوزه‌ها حوزه مربوط به میل جنسی نیز می‌باشد.

هوس غذا به دو شکل می‌باشد: جسمی و عاطفی. نوع فیزیکی زمانی اتفاق می‌افتد که شما چند ساعت چیزی نخورید و معده شما خالی بماند بنابراین احساس ضعف ایجاد می‌شود.

از سوی دیگر، اشتیاق عاطفی هوس غذا بیشتر به خلق و خوی مرتبط است. این که ممکن است شما احساس تنش، خستگی، عصبانیت، غم یا اضطراب داشته باشید، که در این حالت بعضی از هوس‌های غذایی و روی آوردن به مواد غذایی می‌تواند سبب ایجاد احساس بهتری در شما شود.

مشکل اصلی این است که غذاهایی که مردم در اغلب موارد اشتیاق خوردن آن را دارند کالری، قند و چربی زیادی دارد و مصرف آنها می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی، از جمله چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی شود.154000

154001

154002

154003

منبع اینستاگرام
ارسال نظر

تبلیغات متنی